svsmumcu26 12:27 06 Ağu 2012 #11
Arkadaşlar bunlar çok amatör işleri

Oyunyapımcıları yanlarında matematikçiler / fizikçiler çalıştırıyor.Hatta çoğu çok iyi matematikçi oluyor zaten.Misal size bir örnek vereyim.Benim bir tanıdığım vardı , bilgisayar mühendisi , o çok duruyor bu konu üzerinde , yoğunlaşıyor.Bir karakterin el hareketinin bile (Eğer komple 0dan yapıyorsanız) matematiksel bir formülü varmış.Ne alaka diyebiliriz ama

Hayat işte matematikten ibaret.
Hasan_07 13:14 06 Ağu 2012 #12
Profosyonel oyunlar yazılım harikalarıdır. Matematik ile programcılığın birleştiği an.
Ben de boş zamanlarımda elektronik uğraşıyorum, büyük ekranlı diğital saat, basit resimler gösteren bir çerçeve, kablosuz bilgi aktarma sistemleri... en son SD kartlı müzik çalar yapmıştım. Yazılımlarla gerçekten çok güzel şeyler çıkıyor. Yazılımını kendi yazdığım müzik çalardan müzik dinlemek falan harika bir duyguydu.
Matematik olmadan yazılım falan olmaz. Özellikle grafiksel projelerde matematiğin çok büyük bir önemi var. Örneğin özellikle cep telefonlarımızda ekran koruyucu olarak kullandığımız analog saat tamamen trigonometri ile oluşturuluyor.
svsmumcu26 13:25 06 Ağu 2012 #13
Profosyonel oyunlar yazılım harikalarıdır. Matematik ile programcılığın birleştiği an.
Ben de boş zamanlarımda elektronik uğraşıyorum, büyük ekranlı diğital saat, basit resimler gösteren bir çerçeve, kablosuz bilgi aktarma sistemleri... en son SD kartlı müzik çalar yapmıştım. Yazılımlarla gerçekten çok güzel şeyler çıkıyor. Yazılımını kendi yazdığım müzik çalardan müzik dinlemek falan harika bir duyguydu.
k
Matematik olmadan yazılım falan olmaz. Özellikle grafiksel projelerde matematiğin çok büyük bir önemi var. Örneğin özellikle cep telefonlarımızda ekran koruyucu olarak kullandığımız analog saat tamamen trigonometri ile oluşturuluyor.
Katılıyorum.Ben bi aralar C++' a merak sarmıştım.Okul dersleri felan çok ilgilenemedim.Boş zaman gerekiyordu biraz.Bıraktım Ama C++ da matematik olmadan hiç bir şey yapılamıyor.Yazılım yazarkan C++ mı kullanıyorsunuz ?
Hasan_07 14:02 06 Ağu 2012 #14
Aynı kaderi paylaşıyoruz.

Ben de bu yüzden hiç ders çalıuşmıyordum. Sonra ben de üniversiteyi kazanana kadar bir şey yapmamaya karar verdim.
Ben gömülü sistem yazılımcılığı ile uğraştığım için C++ ile çok işim olmuyordu. Ancak zaman zaman C ile program yazığım oluyordu. C++ da zaten C tabanlı bir dil. Bunun yanında yaptığım devreleri bilgisayar ile haberleştirebilmek için de bilgisayarda Visual Basic ile arayüz programları hazırlıyordum. Ancak C her zaman Basic ' den daha geçerli bir dil. Bu yüzden ben de Visual C# öğrenmeye falan karar vermiştim ama ertelemek zorunda kaldım.
Ama üniversiteye kadar C ' yi özleyeceğim gibi;
unsigned char,int,float,void...
svsmumcu26 14:03 06 Ağu 2012 #15 

Benim merak ettiğim nokta da şu , yaptığınız devreleri visual basic ile yaptıklarınızla nasıl haberleştirebiliyorsunuz?
matmania 14:09 06 Ağu 2012 #16
Aslında çok kolay devrenin bütün fonksiyonlarını programa tanıtıyorsun(kodlarla).Bu sekilde devreyi ister manuel istersen belirlediğin sürede otomatik çalıştırabilirsin..
svsmumcu26 özel mesajlarından biraz sil yoksa özel mesaj gönderilmiyor
Hasan_07 14:20 06 Ağu 2012 #17
RS232 kullanarak. Peki o nasıl oluyor dersen bunlar dijital elektronik konularıdır. Mesela RS232 de tek seferde 1 bytelık veri yollanır ve alınır. Yollanılan bilgi 1 ve 0 lardan oluşuyor. 1 ve 0 ların gönderilişinin bir kuralı var tabiki. Bu yüzden 2 tabanındaki sayılar dijital elektroniğin temel taşıdır.
svsmumcu26 14:34 06 Ağu 2012 #18
Bana şunu bir anlatsanıza

Yapacağım.Çok merak ettim

1 Ve 0 lar demek bunlar oluyor.He
Hasan_07 14:55 06 Ağu 2012 #19
Dediğim gibi 1 ve 0 dijital elektroniğin temel taşıdır. Bu 1 ve 0 ' lar bir araya gelerek anlamlı bir bilgi oluştururlar; sıcaklık bilgisi, iletişim bilgisi vs. 1 ve 0 dijital elektronikte 1 bit ' lik bilgi demektir. 8 adet bit ' in bir araya gelmesinden 1 byte oluşur. Yani 2 tabanındaki bir sayının herhangi bir basamağına bit, 2 tabanında 8 basamaklı bir sayıya da byte diyoruz. Yani 1 byte lık bilgi, 2 tabanında 8 basamaklı bir sayıyı ifade eder.
Örneğin (01000001)2 sayısı dijital elektronikte "A" harfini ifade eder. Yani siz bilgisayarda herhangi bir belgeye "A" yazıp kaydettiğinizde bilgisayar harddiskine (01000001)2 sayısını kaydetmiş olursunuz.
1 ve 0 pratikte ise (devrede) gerilim var veya gerilim yok demektir.
MatematikciFM 15:03 06 Ağu 2012 #20
86-87 senesinde, basicle oyun yazıyordum. Teknoloji ne kadar ilerledi. şimdi basic in esamesi okunmuyor.
Gençler, size bir tavsiye.
Eğer ben bilgisayarı biliyorum demek istiyorsanız, DOS ve MS-DOS u öğrenin.
DOS ve MS-DOS bilgisayarın kalbidir.
Emin olun, flas ı, c++ ı ve benzeri programları artık çoğu kişi kullanıyor.
Ama , bilgisayar donanımına komut verme işini herkes yapamıyor.
Bıos mesela, hala kapalı bir kutu. Sİsitemini çoğu kişi anlamıyor, ben de dahil.
Şahsen ben, kurulu windowsun üzerine program yazanlara tam programcı demiyorum, ben de dahil.
Oyun programını ayrı tutuyorum. Onun bambaşka bir mantelitesi var. Normal programdan en büyük farkı, grafiksel ve şekilsel olması.
Programla grafik ve şekil yapmak hiç de kolay değil. Diğer programları yazanlar, bir yere kadar programcı, bir yerden sonra operatör. Ama grafik ve şekil yapmaya kalkıştığında, tüm matematiksel ve analitik yeteneğini ortaya koymak zorundasın.
Bir de, oyun programlarında da, bildiğim kadarıyla, windowsun bir kısmını devre dışı bırakıp, dos ortamına geçiriyorlar
pc yi.
İşte onu yapmak da zor. Şuna emin olun, iyi oyun yazıcıları , dos u ve ms-dos u iyi bilirler. Çünkü oyunlarda, grafik ve şekil fazla olduğu için rama yüklenirler, ve oynu yazabilmeleri için, donanım bilgisi ve donanıma komut verme işini iyi yapmaları gerekiyor.
Son bir şey daha. Tüm programların atası basic tir. Her ne kadar pabucu dama atılmış bile gözükse, iyi programcıların en iyi bilmesi gereken şey, basic ve qbasictir. Çünkü, basic ve qbasic ağırlıklı olarak dos a ve ms-dos a yöneliktir.
Velhasıl, windows un, dos un üzerine yazıldığını unutmayın.