p(x,y)=3x²y+4x²y²+5xy-3x-2 polinomu veriliyor,
I.p(x,y)'nin derecesi 4'tür. (cevaba göre bu neden doğru kabul edilmiş?)
Yazdırılabilir görünüm
p(x,y)=3x²y+4x²y²+5xy-3x-2 polinomu veriliyor,
I.p(x,y)'nin derecesi 4'tür. (cevaba göre bu neden doğru kabul edilmiş?)
Acaba bu tarz kapalı polinomlarda iki bilinmeyenin en büyük dereceleri mi toplanıyo :D
öğretmezler miydi böyle bir şey olsa... :)
P(x,y) polinomu iki değişkenli.
Polinomun beş tane terimin dereceleri sırasıyla:
(2+1) , (2+2) , (1+1) , (1) , (0)
En büyüğü polinomun derecesidir.
x²y² 'deki 2+2=4
Öğrenilen herşey kolaylaşır.
bunu öncesinde ya öğrenmedim ya da öğrendim de hatırlamıyorum. Çok yabancı geldi şimdi. Teşekkür ederim. (şey ayrı. :) )