-
Denklemler
1) x+5/2 - x/5 = 7/10 denklemini sağlayan x değeri kaçtır ??
2) (0,1)x+0,006 = (0,3)x-0,05 denkleminin kökü kaçtır ?
3) 1-2x/6 - x-1/3 =5/2 denkleminin kökü kaçtır ??
4) x-2/3 = x+1/2 denklemini sağlayan x değeri kaçtır . ?
Arkadaşlar bu konuyu yeniden açıyorum kusura bakmayın . Demin açtıgımda baslara yazdıgım rakamları soruyla alakalı felan sanmıslar sanırsaam . Bu yüzden bir daha açıyorum . Yardımcı olursanız sevinirim :)
-
Arkadaşlar bu soruları yarına kadar çözmem lazım yardımcı olur musunuz ?
-
Bak nazmiye öbüründe de söyledim x+5/2 bu varya (x+5)/2 mi yoksa x+(5/2) mi ?
-
-
-
c:1)x+5/2 - x/5 = 7/10 payda eşitleyelim
5x+25/10-2x/10=7/10
(paydalar hep olduğu için sadeleştirdim
5x+25-2x=7
3x=-18
x=-6
-
diğer sorularda da kesirli ifadelerde belirsizlik var düzeltebilirsen iyi olur.
-
c2) (0,1)x+0,006 = (0,3)x-0,05 denkleminin kökü kaçtır ?
denklemi 1000le genişletelim: 100x+6=300x-50 ise 200x=56 ve x=7/25
-
2. sorunun yazılımında sorun yok . 3. soruda (1-2x)/2 - (x-1)/3 =5/2 4.soruda (x-2)/3=(x+1)/2 böyle düzelteyim ..
-
(0,1)x+0,006 = (0,3)x-0,05
rasyonel sekline yapalım
x/10+6/1000=3x/10-5/100
6/1000+5/100=3x/10-x/10
payda eşitleyelim
6/1000+50/1000=2x/10
56/1000=2x/10
56/100=2x
x=0,28olur
-
2.sorunun cevabı 0,28 . ama çözümünü bulamadım
-
evet işlem hatası yapmışım çözüm yolu doğru düzelttim ok
-
c3)(1-2x)/2 - (x-1)/3 =5/2 denklemi 6yla genişletelim: (3-6x)-(2x-2)=15 ise x=(-1)
c4) (x-2)/3=(x+1)/2 denklemi yine 6yla genişletelim 2x-4=3x+3 ise x=(-7)
ayrıca 7/25'in sayısal değeri 0.28 ediyor dikkatini çekerim.
-
2.sorunun cevabı 0,28 ama çözümünü bulamadım .
-
(1-2x)/2 - (x-1)/3 =5/2
payda eşitleyelim
3-6x-2x+2/6=15/6
paydalar sadeleşir
5-8x=15
-8x=10
x=-10/8
x=-5/4
-
(x-2)/3=(x+1)/2 gene paydaları eşitleyelim
2x-4/6=3x+3/6 paydaları sadeleştirelim
2x-4=3x+3
x=-7
-
(0,1)x+0,006 = (0,3)x-0,05
rasyonel sekline yapalım
x/10+6/1000=3x/10-5/100
6/1000+5/100=3x/10-x/10
payda eşitleyelim
6/1000+50/1000=2x/10
56/1000=2x/10
56/100=2x
x=0,28olur (2 sorunun cevabı)
-
Arkadaşlar gerçekten çoook teşekkür ederim .
-
-