√96 sayısının a√b şeklinde a.b ifadesinin sonucu nedir
√96 sayısının a√b şeklinde a.b ifadesinin sonucu nedir
√96=√16.6=4√6 bulunur. a=4 b=6 dır. a.b=24 olur.
işte bu sorularla öğrencileri şartlandıra şartlandıra sorulardaki ayrıntıları göremez hale getiriyorlar
soruyu üreteni gerçekten bi güzel dövmek lazım :)
√96=2√24 şklinde de yazılabilir yani bu çarpım 24 olabildiği gibi 48 de olabilir , hatta yetmez 1√96 şeklinde yazarsanız çarpım 96 olur
Tabi ki dediğiniz durumlar var. Test mantığının şartlandırması, benim yaptığım ve istenen çözüm.
Daha doğrusu en düzenlenmiş hali istenirya hep ya da en sadece hali. Ayrıca 2√12 ile toplama çıkarma pek olmazda, 4√6 ile toplama çıkarma işlemine girebiliriz.
biliyorum hocam, sadece bazı mazeretleri sıraladım üzerime almadan
Şunu unutmamak lazım, a√b biçiminde yazma, 8.sınıftaki karekök konusunda konu başlığı olarak vardır ve burada, a nın alabileceği en büyük sayı hesaplanır.
Diğer durumlar zaten, çok özel hallerde kullanılıyor. Yani bu şartlanma değil, konunun kendisidir zaten.
bunu söyleyebiliyorsanız benim için söylenecek birşey kalmıyor.
Sakıncası nedir?
sakıncası
√96=1√96=2√24=4√6 eşitliğinde hangi a ve b nin kullanılacağına dair bir bilginin verilmeiş olmasıdır.
bu bölme işlemi değildir ki 96 16 ya bölünüce bölümle kalanın çarpımı nedir gibi bir soru sorulabilsin.
hiç olmazsa bu soruda a,b tamsayılarken a.b en az kaçtır denmeliydi.
a ve b nin tamsayı olmasının verilmesi gerektiği konusunda size katılıyorum, ama bunu konu başlığı olarak düşündüğümüzde, a nın ve b nin ne olması gerektiği orada veriliyor zaten.
hocam konu başlığı nedir?
size bir soru verilmiş konu başlığına göre cevabı değişir mi sorunun?
yani ben şunu merak ediyorum
a=2 , b=24 olmasını engeleyen bir kural/işlem var da ben mi bilmiyorum?
bunun sonunda değeri yarım olan tüm kesirlerin paydasının 2 , payının 1 olması gerektiği gibi sonuçlara kadar gideriz.
1.√96 , 2.√24 ifadeleri √96 ya eşittir ama ,a√b biçiminde yazmak değildir.
20/48 kesrini sadeleştirin deyince 10/24 olarak bırakan öğrencinin işi bitmiş olur mu?
Matematikte teammmüllerin olduğunu siz benden daha iyi bilirsiniz.
Neden paydada köklü sayı bırakılmaz?
Neden paydada negatif sayı bulundurulmaz?
Neden şıklarda 20/48 veya 10/24 değil de 5/12 bulunur?
√96=2√24 diyince bu sayıyı a√b halinde yazmış olmuyorsak ne şekilde yazmış oluyoruz? yani 2√24 nasıl bir yazımdır?
bir de sadeleştirme konusunda sanırım sadeleştirmekle en sade halde yazmak arasında fark vardır.
20/48 kesrini tabi ki 5/12 şeklinde getirmek işlemleri yürütmek açısından daha uygundur ama sorun şu 10/24 de bu kesrin sadeleşmiş bir halidir. kimse o şekilde sadeleştirene birşey diyemez , yeter ki en sade halde istenmesin
bunlar işimizi sadece kolaylaştırmak adına uydurulmuş hap misali yöntemlerdir. teamül kelimesi de kuralsızlığın önünü açan en büyük silahtır. kural yok en iyisi ben bu boşluğu doldurayım , neden? çünkü kural olmazsa yaşayamıyorum başkası meydanı boş bulmasın.
işime geliyosa ben paydaya negatif sayı da yazarım , köklü olarak da bırakırım mesela √2/2 yazmak yrine 1/√2 yi her zaman tercih etmişimdir neden bilmem bu da benim kolayıma geliyor ve böyle yazmamı engelleyen bir teorem , kural , vs yok.
şıklarda neden 20/48 olmaz?
ben de bunu sormak istiyorum böyle bir kural olmamasına penaltıyı atan neden kaleciye atmayacağı köşeyi gösterme ihtiyacı duyar?
bazı şeylerin tartışması olacağını düşünmüyorum
ikimiz bu konuda farklı şeyleri düşünüyoruz ve ikimizin de fikrinden dönmeyeceği savunduğumuz şeylerin birbirine göre pozisyonundan belli
sabaha kadar tartışsak da ben bu sorunun cevabının sadece 24 olduğunu kabul etmem.
"Değişmeyen tek şey değişimdir."
"bu dahil tüm genellemeler yanlıştır"
"Çarşı , her şeye karşı" diyorsunuz yani.
Ya da şöyle diyelim. Sabit fikirliliği, bunun altında gizliyorsunuz.
çarşı 4 ün sayma sayısı olmasına karşı :)
bu sabit fikirlilik durumuysa ayrı bir tartışma konusu sizce 2+2=?
bence 5 , sabit fikirli olmayın gelin değiştirin , 5 te olmadı 4,5 ta falan anlaşalım
Gönlünüz olacaksa, bilime de katkısı olacaksa, kabul ettim gitti.
"Ben sabit fikirli değilim."
işte ben de bunu demek istiyorum sırf sabit fikirli değilim diyebilmek ya da sabit fikirli olmamak için doğru olduğunu düşündüğüm fikrimi değiştirmem. önce yanlış lduğuna ikna olmam gerekir ki onun yanlış olduğunu kabul etmem demek ki bunu da kabul etmiyceğimi biliyorum çünkü bana göre 2√24 de √96 nın a√b şeklinde yazılmış halidir a=2 b=24 :)