3 ... 5 = 20
4 ... 7 = 19
6 ... 2 = 50
2 ... 3 = ?
3 ... 5 = 20
4 ... 7 = 19
6 ... 2 = 50
2 ... 3 = ?
cevap 17.
hocam neye göre cevap 17? veya neden 1907 değil de 17.
mesela kuralın haftasonu istanbul altılısında gelen atların sırt numaraları olmasını engelleyen gerekçe nedir?
bu soruyu soran öğretmen çözsün biz ona bi tost makinesi alalım. maksat bu üretkenliği daha çok tost dağıtma imkanıyla desteklemek başka kötü bi niyetim yok.
Bu arada benim dikkatimi başka bir şey çekti.
Soruyu yazan veli, Aralık 2010 da üye olmuş, ve bu ilk mesajı. Tarih 23.03.2012
Melek ben de senin beğendiğin yoruma çok güldüm. Sayın gereksizyorumcu çok nüktedardır.
İnce espri ustasıdır kendisi.
Tostu yemeden çözmem abi :)
:D
Buyrun hocam.
https://img844.imageshack.us/img844/...t24032012k.jpg
Hocam çözümü açıklar mısınız ?
Basta zorlandim, ama cevabi yakalayinca , aslinda gozumun onunde oldugunu farkettim
Diğer bir cevabı da 21.
Çözümü akşam yazarım.
Hocam , gerçekten harikasınız ! Çok teşekkürler ...
Olabilir Hocam, şöyle ki ; soruda " ... " olarak yazdığım yerlerde " kare " şekli var. Ben kareyi soruda kullanamadım. Bu akşam ikinci cevabınızı da merakla bekleyeceğim. Cevaplamak için süremiz de bu akşam bitiyor. İlginiz için çok teşekkürler.
Sağolsun arkadaşlar tostunuzu ikram etmiş. Susurluk ta , Ayvalık ta Balıkesir'in ( memleketimin ) ilçeleri. Her ikisinin tostları da birbirindin güzeldir hocam. Hele yanlarında bir de Susurluk Ayranı olursa ... Ne yazık ki hocamız bize tostun yanında kola vaadetti.
Çözümü birazdan yazıcam. Oğlunuz kaça gidiyor bilmiyorum ama, 12. sınıftan aşağıdaysa, çözüm, anlayabileceği bir çözüm değil.
Burada sadece, sayın gereksizyorumcunun belirttiği gibi, birden fazla çözümünün olabileceğinin bir örneği sadece. Bu çözüm gibi, sonsuz çözüm yazılabiir.
Ayvalık tostunu, Ayvalık da yemek nasip oldu.
Susurluk tostunu duydum yemedim, ama ayranını içtim. Nefisti :)
Oğlum 7.sınıfta , diğer sınıflardan çözümün 21 olduğunu duymuş.Tabii hocanın kabul ettiği sonuç mu, kesin bilmiyorum ancak belirttiğiniz gibi birden fazla çözümü olan bir soru ve ilk çözümünüz de harika. Hocamız bu çözümü kabul etmiyorum diyemez zannediyorum.
Cevap -2296/9 bence.
-2296/9 neden olmasın :)
bi de şöyle sorulduğunu düşünsenize sorunun
2-3-4-5-6-7-8-9-10-11-12-13-14-
diziyi bozan sayı hangisidir?
yalnız kaç kez söyledim bilmiyorum ama bi kez daha söyleyeyim
ne soru bulmuşum be :)
3 ... 5 = 20
4 ... 7 = 19
6 ... 2 = 50
2 ... 3 = ?
Öncelikle şunu belirtelim. Soruyu hazırlayan, ilk çözümdeki gibi, dikkat sorusu olarak hazırlıyor soruyu. Bu Matematiksel bir çözüm değil. Ama, yine de, matematiksel bir çözümü, hatta sonsuz sayıda çözümü vardır.
Biz iki değişkenli bir kural(fonksiyon) arıyoruz.
Bu fonksiyon f(x,y)=z olsun.
f(3,5)=20
f(4,7)=19
f(6,2)=50
f(2,3)=?
olacak şekilde iki değişkenli bir f fonksiyonu bu.
R3 de, A(3,5,20), B(4,7,19), C(6,2,50) koordinatlarının belirttiği A, B, C noktaları işaretlersek, Bu üç noktanın üçünden de geçecek sonsuz tane fonksiyon mevcuttur. Bu da sonsuz çözüm demektir. Ama bu fonksiyonları bulmak çok çok zor.
Ama daha da kolayı var.
R3 de, A(3,5,20), B(4,7,19), C(6,2,50) noktalarından geçen düzlemin denklemini yazar ve bu denklemde, (2,3,z) yi yerine yazıp, z yi , yani sorunun cevabını bulabiliriz.
VAB, VAC, AB ve AC doğrularının doğrultman vektörleri olmak üzere,
VAB=( 4-3 , 7-5 , 19-20 )=( 1 , 2 , -1 )
VBC=( 6-4 , 2-7 , 50-19 )=( 2 , 2 , -1)
A ( 3 , 5 , 20 ) noktasını da üzerindeki bir nokta olarak alırsak , aradığımız denklem
https://chart.apis.google.com/chart?...0%5Cright)%3D0
denklemi olur.
Bu determinantı alırsak,
57x-33y-9z+174=0
denklemini elde ederiz.
x=2, y=3 alırsak z=21 buluruz.
Hocam çok uğraştırdık sizi, emeğinize sağlık, çok teşekkürler. Bu konuları Yüksek Matematik 2 , Matris Cebiri ve İstatistik derslerinde öğrenmiştik ama ben bile hatırlamakta zorluk çektim. İlk çözümünüz akıl dolu , ilginç bir çözüm. Biz yarın onu kullanalım. Soruyu hazırlayan Hocamız çözümünü açıklar ise paylaşacağım. Görüşmek dileğiyle, kendinize iyi bakın !
Elinize sağlık Fikri hocam.
Oğlum bu saatte uyumuş olduğu için, sorunuzu bir kağıda yazarak, altına; "Oğlum, öğretmenine sorarmısın; bu soruyu daha önce görmüş mü,
cevabını biliyor mu ?" not yazarak sorabildim.