bir çemberin çevresi 167 m ise yarı çapı kaç cm dir?
bir çemberin çevresi 167 m ise yarı çapı kaç cm dir?
Çemberin çevre formülü 2×pi×r dir. "pi" denen sayı ilkokulda 3 olarak alınır (aslında 3,14... gibi bir sayıdır). "r" çemberin yarıçapıdır. yani o zaman 2×3×r çarpımı 167 ye eşit olmalıdır. 2×3×r=6×r dir. Yani 6 ile hangi sayısı çarparsak 167 yapar? Bu srounun cevabı bildiğiniz gibi 167:6 dur. Oda 27,83 gibi bir sayı çıkar yaklaşık.
hocam 167 verildiğine göre 3,14 alınız da denmiştir bir köşede
bana kalsa pi=10 ya da 1 aldırtırım işlemler daha kolay yapılırdı :)
Ondalık kesirleri görüyorlar bu çoçuklar ama Sadece bölmeyi görmüyorlar 5. sınıfta ben onu unuttum. Burada bölme işlemi sonucu ondalık çıkacak bir işlem sormaması gerekir. Çünkü müfredatta ondaklı kesilerin toplama,çıkarma,çarpma var ama bölme yok. 167 yerine daha güzel bir tam bölünecek bir sayı vermeli.
167 yi ben 157 gibi düşünüp böyle demiştim ama 3,14 ile 167 uyumsuzmuş :)
biz onu da 157 alalım maksat tam sayı çıksın
Evet o zaman dediğiniz gibi piyi 3,14 demeli soruyu basan yayıncıda 157 olarak doğrusunu girmeli. o zaman güzel cevap çıkar dediğiniz gibi ama ondalık bölme yok diye biliyorum 5lerde. 6. sınıf öğrencilerim öyle demişti geçen gün. ah ah benim öğrencilerde adam olacak da gelip buradan bizden destek isteyecekler.Neyse bu yaz değiştiriecem okulu büyük ihtimal. yeni okulda çıkar belki matematiğe hevesli öğrenciler.
Tın ! Tın !
vallaha öyle hocam. biz aslında internetteki en zor işi yapıyoruz. Öğrencilerin hayatta en çok sevmedikleri şey "ders", bizde ders üzerine bir site yapıyoruz. aslında ders sitelerine ilgi var ama.
Sitemize gelen herkes şu video konu anlatımları varya ona geliyor. dün 22.000 kişi girmiş siteye, forumda aktif olarak bir şeyler öğrenmek isteyen 20-30 kişiyi geçmez. Herkes videoları izleyip kaçıyor.
Hocam bu grafiklere nerden bakıyorsunuz?
Hepsinin yeri ayrı öğretmenim. Bir soruyu çözemediği zaman, videoda anlatana soramıyorlar ama.
Alp bu site içindeki istatistikler değil. Bu hizmeti google veriyor ücretsiz. Siteye bir kod ekliyoruz. Bize ayrıntılı istatistikler sunuyor. Siteye kimin hangi ipden, hangi ilden, hangi arama motoru ile hangi kelimeleri arayarak geldiğini, hangi tarayıcı kullandığı, ekran çözünürlüğünü ve işletim sistemi bilgilerini bile veriyor bu kodla.
Bir de öğretmenim, size söyleyecektim de fırsat olmadı. Yeri gelmişken söyliyim. Hangi zaman aralıklarında yoğunluk olduğunu bilebiliyor musunuz? Yani Televizyonlardaki prime-time gibi bir zaman diliminiz var mı?
Tabiki hocam 2 yıldır hep aynı.Akşam 18-20 en yoğunj olduğu saatler hiç bir zaman değişmedi.
Ayrıca size sitemize gelen ziyaretçilerden ilginç bir kaç örnek vereyim. googledan aramlarla sitemize gelmiş kişilerin aramlarında bazılarını seçtim. Çok ilginç aramalar var. Bu gün googledan gelen aramalardan seçtiklerim. Her satır farklı bir kişinin yaptığı arama kelimeleridir. Bunlar çok az aranmış ama çok ilginç arama tipleri :)
Alıntı:
9.sınıf tuz problemleri
64ün ebobu
9.sınıf matematik 133. sayfanın cevapları
9. sınıf matematık 138 ve 139 cevapları
denklem yaz cöz
c(5,2)=10 permutasyon
bir karınca 20 metrelik bir direği cevap
bir deponun 6/11 i boştur. depoya 9... ( diye aramış googleda. soru forumda çözüldüğü için bulabilmiş.çok ilginç)
ayda 1500 gram pirinç tüketen bir aile... ( diye aramış googleda. aynı şekilde forumdan bulabilmiş cevabını)
f(x)2x-1__3 ve g(x)=-3x + 2 olduğuna göre ( diye aramış googleda. forumda bi sayfa çıkmış ama çözümünü bulamamış)
japon öğretmen matematik (diye aramış googleda. ilk sırada forumdaki bir yazı çıkmış)
p(6,6)=çözümü
hipotenüs kimin nesi
En çok bayıldığım arama, "hipotenüs kimin nesi" araması :) :) . İnsan aradığına ulaşmamak için ancak bu kadar garip bir şekilde arayabilir.
itiraf ediyorum son aramayı site hit alsın diye ben yaptım
Hocam bunları ara ara sohbet bölümünde yayınlasanız süper olur. Hatta sabahları yayınlayın güne mutlu başlayalım:)
Hakikaten güzeldi. Gecenin bu saatinde iyi güldürdü beni.
Şu ders kitabının sayfalarını yazıp çözüm aramak garip ama faydalı bir iş. Bakanlık, ortak bir kitapta karar kılsa, onu da yapardık. Gerçi hazıra konmak gibi olacak ama, ne diyeyim. Ölçü kaçtı bir kere. Midemiz bu zamana kadar neleri hazmetmedi ki. Bu zaman kadar milletin işini hazmede hazmede, artık bu tür şeyler etkilemiyor her halde beni.
şu ayda 1500 gram pirinç aramasını bence önceden kendi yazdığı ya da gördüğü birşeyi tekrardan bulmak için yapmıştır aksini düşünmek dahi istemiyorum :)
MatematikciFm hocam, "japon öğretmen matematik " aramasıyla da sizin japon oyununuz çıkıyor ilk sırada. Başka ne çıkabilirdi ki böyle ilginç bir aramaya
Ömer hocam, o zaten derse girince öğrencilerin derslere olan ilgisinden de görülüyor aslında. Öğrenciler bu aramaları yaparak ödevini yapıp dersini kurtarma peşinde.
Asıl problem öğrencilerde değil bence. Ailelerde. Şimdiye kadar siteme yada foruma girip öğrencisi için bir şeyler soran çok az veli gördüm.
2 yıldır 10.000.000 dan fazla ziyaretçi almıştır sitem. Buna dayanarak bile böyle bir yargıya varmak yanlış olmaz sanırım.
Herkes özel ders mi aldırıyor? Öğrenci ne yaparsa işte.
Türkler ne kadar adetlerine, ailesine bağlı görünsede aslında çok az bir bölümü çoçukları ile yeterince ilgileniyor.
Dediğiniz sonuna kadar doğrudur. Toplumsal ilişkilerin, eğitim-gelir dengesinin alt üst olmasıyla beraber insanların eğitime, eğitimin gereğine olan inançları o kadar düştü ki bir şey öğretmeye kalktığınızda 'sen biliyorsun da ne oluyor' der gibiler... Derin ve üzücü konular. Hocam isterseniz silin bu yazdıklarımı, öğrencileri kötü şartlamayalım :)
Ne bulmayı umarak japon öğretmen matematik yazıyorlar merak ettim doğrusu. Ne arıyorlarsa karşılarına o oyun çıkıp da, çözmeye uğraşıyorlarsa bunu da kar saymaktan başka yapacak bir şey yok.
"İlim Çinde de olsa, alınız." gibi bir Hadis-i Şerif vardı. İnternetin bir yerlerinde de herhalde ilim vardır. Biz dua edelim de, bu site de o yerlerden biri olsun. Gelen kişiler buradan bir şeyler öğrenip gidiyorlarsa, buna da razı olmaktan başka çaremiz yok.
"Arayan belasını da bulur, Mevlasını da" demişler.
Yani bu aramaları gördükten sonra belasını da, Mevlasını da Google' dan aratırsa ona da şaşırmamak lazım her halde.
hatırlarsanız size böyle bir site açsanız iyi olur önerisini yaptığımda tam da buna benzer yabancı sitelerin varlığından bahsetmiştim. oralarda genel olarak velilerin daha çok soru sorduğunu görebiliyorsunuz. gerçi o siteler böyle aktif değiller çoğu haftada bir seçip cevap yayınlıyor falan son durumlarını bilmiorum belki başka başka sistelere de geçmiş olabilirler ama velilerin grçekten bu kadar ilgisiz olması garip.
yani böyle bir hizmeti üstelik ücretsiz olarak oturduğunuz yerden alabileceksiniz ama bundan faydalanmayacaksınız. yani o kadar ki şu foumdan özel matematik kısmını çıkaralım kalan kısımdan hocalarımızın çözdüğü 10 tane soru bulurum ki isteyen gittiği okulun öğretmenler odasına girip sınav yapsın tam puan alacak grup bulamazlar. isteyen dershanesine gö.türüp çözdürsün hepsini çözebilecek bir öğretmen bulamaz. yani düşünsenize bir soru soruyorsunuz sorunuz öyle ya da böyle doğru bir şekilde çözümleniyor ve çözüm de yazılıyor, bizim zamanımızda böyle şeyler yoktu :)
son sözüm bu hizmetin değerinin olmadığı düşüncesindeyim, okul yıllarımda çözmem gereken bir soruyu çözemediğinde kıvranan birisi olarak bunu söylüyorum, yazıyosun çözüyolar ne güzel :)