x⁵+ x⁴+ x³+ x²+x+1/ x²+x+1: x⁵+ x²/ x =???
x⁵+ x⁴+ x³+ x²+x+1/ x²+x+1: x⁵+ x²/ x =???
Teşekkürler Alp kardeş. Çok güzel çözmüşsün.
Tşk ederim Alp hocam saolun
ben bazı sorularda anmadığım bir sembol görüyorum, mesela bu soruda, içinde kare (şekil olarak) var,sizde şimdi soruyu çözmüşsünüz, bu kare sembollerinin benim bilmediğim bir anlamı mı var yoksa sadece bende hatalı görünüyor???
Küpkökü tanımadığı zaman yerine kare gösteriyor.
Şöyle bir çözüm nasıl olur?
x=2 dersek
(63/7).(36/2)=1/2 onu da 1/x olarak kabul etsek?
sorunun başı ve sonunda o problemi görüyorum, bana şöyle görünüyor;
x kare+x kare +... bu kısımdan sonrası normal, xküp+xkare+x+1
Bu tür sorularda x yerine değer vermek doğru değildir çünkü bulduğun sonucu tekrar harfli ifadeye doğru çeviremeyebilirsin, ama sonuç hakkında fikir edinmeni sağlar.
hocam seçeneklrin hepsinde farklı bir değer alan x değeri bulabiliyorsak tek seferde cevabı buluruz
böyle bir soruyla test sınavında karşılaşsam ve bu cevaptaki gibi 1/x , x , x+1 tarzı seçenekler görürsem soruyu asla çözmem :)
x=0 , x=1 , x=-1 artık ne varsa hepsini hesaplarım tutmayan şıkları elerim
hatta soru bunun gibiyse sol taraf 3. dereceden , onu bölen sağ taraf 4. dereceden cevabın -1. dereceden olduğunu da biliyorum soruyu hiç çözmem biliyorum muhtemelen sadece x=1 deneyerek falan cevabı bulurum. bana karşı çıkacaksınız ama sınavlar özellikle de test sınavları öğrenme yeri değildir, performans gösterme yeridir. bu yüzden de hızlı bir şekilde doğru cevabı bulmak çözmekten önce gelir :)
Size katılıyorum. Ben de öyle bir şey demek istedim. Ama 1 sıkıntılı oluyor. 2 daha iyi.
ben hazırlanırken bu tür sorularda değer verme yöntemini kullacaksam değer vermeye şıklardan başlardım,
tüm şıkların sonucunu farklı yapacak ve tanımsız durum yaratmayacak değerler seçip şıklardan başlardım,
tüm şıklar farklıysa değeri soruda yerine yazardım direk sonuç çıkar