cevap ver
... 2 3 4
  1. #31

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer

    Sponsorlu Bağlantılar

    hangi çözüm, ben çözüm falan yapamadım diyorum
    bu olsa olsa istenileni sağlayan bir küme olur. 31 den az olamayacağını gösterebilmek esas mesele.
    internetten baktım cevap 31 miş Öğretmen sadece asal sayılar ve tamkareler olabilir demişti bize. asal olmayan ve tam kare olmayan sayılar iki farklı asal sayının çarpımı olarak yazılabilir o yüzden sadece asal sayıları ve tam kareleri almalıyız. Biz 1 de olabilir demiştik ama dediğiniz gibi olamıyor ki cevap 31

  2. #32

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer

    Sponsorlu Bağlantılar

    cevabı sormuyorum , çözümü biliyorsan (yani hocanızın çözümünü) yazabilir misin? şimdi bu gece bunla uğraşır dururum işler güçler falan izleyemem
    internette cevap verilmişse çözüm de vardır heralde, oradaki çözümü yazsanız da olabilir.

  3. #33

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer

    Sponsorlu Bağlantılar

    cevabı sormuyorum , çözümü biliyorsan (yani hocanızın çözümünü) yazabilir misin? şimdi bu gece bunla uğraşır dururum işler güçler falan izleyemem
    internette cevap verilmişse çözüm de vardır heralde, oradaki çözümü yazsanız da olabilir.
    Eğer tüm asal sayıları alırsak istenen sağlanır. Asal olmayan sayılar birden çok farklı asal sayılarınnın çarpımı olacağı için(bir asal sayının karesi veya küpü olanlar hariç) onları alamıyız. fakat tamkareleri alabiliriz çünkü asal sayıların karesi farklı asal sayıların çarpımı olarak yazılamaz.artık bir asal sayının küpü olanları alamayız çünkü asal sayıların karelerini aldık.bir asal sayı ile o sayının karesinin çarpımı o sayının küpü olacaktır. 16 bir asal sayının karesi değil ama 24 sayısı ancak 2.23 diye yazılır yani alabiliriz. artık 1'i alırsak cevap 29 almazsak 31 çıkar.

  4. #34

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer
    eğer çözüm buysa doğru olmadığını söyleyebilirim.
    kendimize tüm asal sayıları almak gibi bir başlangıç noktası seçiyoruz ve bunun üzerinde yürüyoruz ama bu başlangıç noktasının en iyiye giden yol olduğunu da göstermemiz gerekir ayrıca yukarıda da yazdığım gibi içinde tüm asalların olmadığı ve tamkare veya asal olmayan sayıların bulunduğu kümeler de bulunabiliyor. test sorusuysa çözümünün düşündüğümden de zor olduğunu düşünmeye başladım. genelde 1. aşamada bikaç tane çözümü çok zor ama cevabını bulması nispeten kolay olan soru da bulunuyor, bu da onlardan biri heralde.

  5. #35

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    aslında hocam çözümü yaptınız

    1 i dahil edemeyiz.sebebinide açıkladınız.

    2 den başlar tüm asal sayılar ve kareleri alınır ki herhangi farklı iki alt kümesi kesinlikle farklı oluyor

    o zamanda cevap 31 oluyor

  6. #36

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    11. sınıf
    Çok tartışılan bu soru çoğu olimpiyat kitabında bulunuyor
    Ama benim istediğim farklı bir çözüm , buna çok benzer bi soru daha sorulmuş kanada olimpiyatlarında önceleri.
    Lakin , bu kümenin elemanları arttırılırsa ne yapacağız? Farklı bir çözüm gerekiyor diye düşünüyorum.


    2.
    Bunada tipik bi yöntem daha ekliyelim olsun bitsin.
    bu 3 rakamın üzerlerine siyah çorap geçirelim sonra istediğimiz şekilde sıralayım 9!/3! kadar dizilim olur.

    Aslında : Bu 3 dizilimden ikisi isteniyor 2/3! = 1/3

    2.Yol :
    1,7,8 rakamlarını 9 yerden 3ünü seçip yerleştirelim C(9,3) tabi bu 2 şekilde olur 781,871 şeklinde sonrada diğer rakamlara yer seçersiniz dizersiniz olur biter.

  7. #37

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    11. sınıf
    eğer çözüm buysa doğru olmadığını söyleyebilirim.
    kendimize tüm asal sayıları almak gibi bir başlangıç noktası seçiyoruz ve bunun üzerinde yürüyoruz ama bu başlangıç noktasının en iyiye giden yol olduğunu da göstermemiz gerekir ayrıca yukarıda da yazdığım gibi içinde tüm asalların olmadığı ve tamkare veya asal olmayan sayıların bulunduğu kümeler de bulunabiliyor. test sorusuysa çözümünün düşündüğümden de zor olduğunu düşünmeye başladım. genelde 1. aşamada bikaç tane çözümü çok zor ama cevabını bulması nispeten kolay olan soru da bulunuyor, bu da onlardan biri heralde.
    Hocam buna benzer.Çook uzun bir soru buldum yani uzun dediğim küme çok uzun.
    Bunda güzel bi yöntem var bide.
    Akşama paylaşayım ben onu.

  8. #38

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer
    Çok tartışılan bu soru çoğu olimpiyat kitabında bulunuyor
    Ama benim istediğim farklı bir çözüm , buna çok benzer bi soru daha sorulmuş kanada olimpiyatlarında önceleri.
    Lakin , bu kümenin elemanları arttırılırsa ne yapacağız? Farklı bir çözüm gerekiyor diye düşünüyorum.


    2.
    Bunada tipik bi yöntem daha ekliyelim olsun bitsin.
    bu 3 rakamın üzerlerine siyah çorap geçirelim sonra istediğimiz şekilde sıralayım 9!/3! kadar dizilim olur.

    Aslında : Bu 3 dizilimden ikisi isteniyor 2/3! = 1/3

    2.Yol :
    1,7,8 rakamlarını 9 yerden 3ünü seçip yerleştirelim C(9,3) tabi bu 2 şekilde olur 781,871 şeklinde sonrada diğer rakamlara yer seçersiniz dizersiniz olur biter.
    kümenin eleman sayısı artarsa, sadece asal sayılar, asal sayıların 2inci kuvvetleri asal sayıların 4.kuvvetleri asal sayıların 8. kuvvetleri asal sayıların 16. kuvetleri ... olabilir.

  9. #39

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer
    kümenin eleman sayısı artarsa, sadece asal sayılar, asal sayıların 2inci kuvvetleri asal sayıların 4.kuvvetleri asal sayıların 8. kuvvetleri asal sayıların 16. kuvetleri ... olabilir.
    sorun burada zaten. bu koşula uygun bir küme oluşturur ama bu kümenin en büyük elemanının en küçük olduğu garanti edilmiş oluyor mu? farklı bir seçimle belki en büyük elemanı azaltmak mümkündür.

  10. #40

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    11. sınıf
    kümenin eleman sayısı artarsa, sadece asal sayılar, asal sayıların 2inci kuvvetleri asal sayıların 4.kuvvetleri asal sayıların 8. kuvvetleri asal sayıların 16. kuvetleri ... olabilir.
    ben bu soru için demedim zaten.
    Buna benzer bi kaç soru ekliyeceğim misal "Toplamlar tekrarlanmayacak?" şeklinde bi soru soru sorulsaydı bu tür bi çözüm yetersiz kalacaktı onu dedi.


 
... 2 3 4

  • Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!
  • Benzer konular

    1. permütasyon,kombinasyon
      seraperen02, bu konuyu "11. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 3
      : 20 Oca 2014, 21:27
    2. Permütasyon-Kombinasyon
      symBoL, bu konuyu "11. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 16
      : 05 Mar 2013, 22:02
    3. Permütasyon-Kombinasyon
      symBoL, bu konuyu "11. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 15
      : 04 Mar 2013, 23:01
    4. Permütasyon-Kombinasyon
      Ayzen Hover, bu konuyu "Kpss matematik soruları" forumunda açtı.
      : 2
      : 07 May 2011, 23:13
    5. Permütasyon-Kombinasyon
      gyarat, bu konuyu "KPSS Matematik" forumunda açtı.
      : 4
      : 01 May 2011, 22:35
    Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları