1. #11

    Grubu
    Moderatör
    İş
    11. sınıf
    Alıntı orkun44'den alıntı Mesajı göster
    tamam şimdi anladım ben soru tiplerini karıştırdım galiba cevabı kontrol ettim 315 görünüyor senin çözümde doğru görünüyor
    Benim anladığım şu "her bir çocuğa her birinden en az 3 tane verilecektir." Soruyu soran ne düşündüyse artık farklı bir sonuç çıkmış.Misal şuda aklımıza gelsin ; Acaba soru her iki çocuk 3 tane almak şartıyla sorulmuş olabilir mi?Onu da çözelim.

    Yine farklı çıkıyor hatta çok fazla çıkıyor bu seferde ;
    Misal 11 taneden 3'ünü seç 2 çocuğa dağıt. 4 durum vardır bi de bunları çarpardın.

    (1+x⁵+x^10+x^15+x^20+x^25+x^30+x^35&# 43;x^40+x^45+x^50+x^55+x^60)*(1+x^10+x&# 94;20+x^30+x^40+x^50+x

    Wolphram abi'de öyle dedi (Ne zeki bu böyle ya hemen buluyor )
    Alternate Forms 1'de x^60'ın katsayısına bak

    Neyse uykum geldi.Olasılığa da yarın el atarız.

  2. #12

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    4. soruyu anlayamadım kalan sorular için güncel...

  3. #13

    Grubu
    Moderatör
    İş
    11. sınıf
    Neyi anlayamadın?söylersen öyle yardımcı olayım.Üretici polinom bunlar , farklı bi çözüm olacağını sanmıyorum.
    Eğer hakkaten merak ediyorsan sitenin anasayfasında Gereksizyorumcunun bununla ilgili bi makalesi var oku onu.

  4. #14

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    Soru permütasyonun 2. test sorusu Bir çözümü daha var demek ki o yüzden soruyu sordum değer vermekten başka birşey gelmedi benim aklıma. Üretici polinomu bilmiyorum ama dediğin yazıya bakacam bana da merak ettirdin şimdi

  5. #15

    Grubu
    Moderatör
    İş
    11. sınıf
    Alıntı orkun44'den alıntı Mesajı göster
    Soru permütasyonun 2. test sorusu Bir çözümü daha var demek ki o yüzden soruyu sordum değer vermekten başka birşey gelmedi benim aklıma. Üretici polinomu bilmiyorum ama dediğin yazıya bakacam bana da merak ettirdin şimdi
    Yani ben olimpiyat kitabından çalışıyordum şuana kadar ki çalışmalarımda bu tür denklemler için farklı bi çözüm görmedim.
    Belkide vardır ama sanmıyorum , olsa bile bu soru biraz ygs&lys müfredatını aştı gibime geldi.

  6. #16

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    Alıntı svsmumcu26'den alıntı Mesajı göster
    Yani ben olimpiyat kitabından çalışıyordum şuana kadar ki çalışmalarımda bu tür denklemler için farklı bi çözüm görmedim.
    Belkide vardır ama sanmıyorum , olsa bile bu soru biraz ygs&lys müfredatını aştı gibime geldi.
    Ben de permütasyonda ilk defa görüyorum böyle bir soruyu ama benim bilindik yöntemlerle çözmem gerekiyor şu an sınava hazırlanıyorum
    söylediğin yazıyı buldum bi bakayım ne anlatmış gereksizyorumcu

  7. #17

    Grubu
    Moderatör
    İş
    11. sınıf
    Alıntı orkun44'den alıntı Mesajı göster
    Ben de permütasyonda ilk defa görüyorum böyle bir soruyu ama benim bilindik yöntemlerle çözmem gerekiyor şu an sınava hazırlanıyorum
    söylediğin yazıyı buldum bi bakayım ne anlatmış gereksizyorumcu

    Kolaygelsin.Hangi yayıncılıktı bu?

  8. #18

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    Alıntı svsmumcu26'den alıntı Mesajı göster
    Kolaygelsin.Hangi yayıncılıktı bu?
    Bİrey-b
    tamam üretici polinom işi güzelmiş de bunu sınavda hesaplamak kolay olmaz sanki

  9. #19

    Grubu
    Moderatör
    İş
    11. sınıf
    Tabi , yani bu şekilde bile üretici polinomla yaptık.soru çok aşmış ygs müfredatını ben yayıncılık kitaplarına baktığımda hep belli bi çitada sorular zor değil yani.Bu sordukların olimpik nitelikte sorular(Alıştırma soruları düzeyinde tabii.)

  10. #20

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    6.)

    lim
    x→∞
    e
    ln(a/x)(a/x)


    limiti e nin üssüne alalım,


    lim
    x→∞
    (a/x).ln(a/x)



    belirsizlik oluşur ve de türev alınırsa,


    lim
    x→∞
    (-a²/x²)



    =e0

    =1 olur.
    Yüzmeyi öğrenmenin tek yolu çırpınmaktır.


 

  1. Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!
Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları