1. #11

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    2)Kilosu 320 kuruşa alınan yaş üzüm kurutulduktan sonra kilosu 400 kuruşa satıldığında bu alım-satım dan % 20 kâr elde ediliyor. Buna göre, 70 kg yaş üzümden kaç kg kuru üzüm elde edilir? (67,2)

    320 kuruşa alınan yaş üzüm 400 tl ye satıldığında %25 kar edilmesi gerekir. Ama %20 kar ediyor.
    O zaman şöyle düşünelim.
    100 kg yaş üzümü olsaydı, 120 kg yaş üzüm fiyatına satardı.
    elinde kalan yaş üzümün 5/4 ü 120 olmalı, o da 96 yapar.
    yani 100 kg de 4 kg kaybediyor.

    100 kg de 4 kg kaybederse, 70 kg de 2,8 kg kaybeder, 67,2 kg yaş üzüm klaır.

  2. #12

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    1)Bir sütçü, satın aldığı bir miktar süte,% 20 oranında su katıp sütün litresini, satın aldığı fiyattan satacaktır. Sütü satarken kullandığı ölçek, gerçek ölçünün % 25 fazlasını göstermektedir. Sütçü süte kattığı suya, süte ödediği paranın % 10 u kadar para ödediğine göre;sütçünün kârı,sütü satın aldığı paranın yüzde kaçıdır? (48)

    Daha önceden bu soruldu ve üzerinde de tartıştık diye hatırlıyorum, ama sayfasını bulamam şimdi

    100 kg sütü, litresi 100 tl den almış olsun . Toplam maliyet 10000 tl olur.
    %20 su katınca elinde 120 kg süt olur.
    Ölçek %25 fazla gösteriyorsa, 120 kg yi, 150 kg olarak gösterir.
    150 kg sütü 100 tl den satarsa 15000 tl kazanır.
    Suya da 20.10=200 tl öder.
    15000-200=14800
    Bu da %48 kar demektir.

  3. #13

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    5) Bir manav x kg sebzeyi a tl ye satmayı düşünüyor.Ancak sebzelerin % 20 sini satınca geriye kalan sebzelerin % 30 unun çürüdüğünü fark ediyor. Buna göre,tüccar düşündüğü kârı elde etmek için geri kalan sebzelerin kilogramını kaç tl den satmalıdır? (10a/7x)

    Denklemli çözüm hoşuma gitmedi
    Bir de sözel çözeyim

    x=100t, a=100k olsun. Toplam maliyet, 10000kt olur.
    %20 satılınca, 20t sebze satılır ve 80t sebze kalır ve 2000kt kazanır.
    8000kt daha kazanması gerekiyor.
    80t nın %30 u çürüyünce 56t sebze kalır.
    Kalanların kilosunu 8000kt/56t=1000k/7=10a/7 ye satması gerekir.

  4. #14

    Grubu
    Üye
    İş
    11. sınıf
    çok teşekkür ederim kurduğunuz mantığa hayran kaldım.çok sağ olun
    Matematik yolculuğu...

  5. #15

    Grubu
    Üye
    İş
    11. sınıf
    Hocam 2. sorunun çözümündeki şu ifadeyi anlamadım biraz yardımcı olur musunuz? ''elinde kalan yaş üzümün 5/4 ü 120 olmalı, o da 96 yapar.''
    Matematik yolculuğu...

  6. #16

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Alıntı dide'den alıntı Mesajı göster
    çok teşekkür ederim kurduğunuz mantığa hayran kaldım.çok sağ olun
    Ben de teşekkür ederim canım.
    Beğenmene sevindim.
    Her zaman dediğim gibi :" Olduğu kadarıyla."

  7. #17

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Alıntı dide'den alıntı Mesajı göster
    Hocam 2. sorunun çözümündeki şu ifadeyi anlamadım biraz yardımcı olur musunuz? ''elinde kalan yaş üzümün 5/4 ü 120 olmalı, o da 96 yapar.''
    Dedik ya,
    320 tl ye alış , 400 tl ye satış oluca %25 kar yapılmalı, ama %20 kar yapıyor.
    Şöyle düşündüm.
    Elinde 100 kg yaş üzümü olsaydı, ve hiç kayıp yaşamamış olduğunu düşündüm ilk olarak.
    O zaman 120 kg üzüm fiyatına satmış oluyor.
    Ama bir tarafta da diğer oran var. Yani aslında %25 lik kar yapması gerekiyor. ve elindeki 120 kg satışı, elinde kaç kg olsaydı %25 lik karla 120 kg üzüm fiyatına satardı sorusunun cevabını buldum.

    Not : Bir sayıya %25 i eklendiğinde, yeni sayı eski sayının %125 i , yani 5/4 üdür.

    hangi sayının 5/4 ü 120 dir dediğimizde, 96 yı buluruz.
    Biz 100 kg, kabul etmiştik ama, aslında 96 kg varmış elinde. Yani 4 kg kaybetmiş.

  8. #18

    Grubu
    Üye
    İş
    11. sınıf
    Hocam sizi çok uğraştırdım çok teşekkür ederim.
    Matematik yolculuğu...

  9. #19
    saw
    saw isimli üye şimdilik offline konumundadır

    Grubu
    Üye
    İş
    10. sınıf
    Bize teşekkür yok mu en azından bir soru çözdüm, hocam saygılar

  10. #20

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Alıntı dide'den alıntı Mesajı göster
    Hocam sizi çok uğraştırdım çok teşekkür ederim.
    Estağfirullah, benim için zevkti

    Bu tür problemleri çok severim.
    Ama ben de huy oldu, denklemle çözmek hoşuma gitmiyor.
    Muhakeme yapması daha faydalı geliyor bana.
    İkisinin yeri ayrı.
    Eğer muhakeme ile çözümünü görebilirsem, önceliği ona veriyorum.
    Eğer denklemle çözülmüşse bile, alternatif yol olarak muhakeme yolunu yazıyorum.
    Denklem yoluyla artık çoğu kişi çözüyor zaten, ama muhakeme yoluyla çözüme uğraşan az.
    Ben de bunun örneğini sergilemeye çalışıyorum.

    İki kişi kapsa bu işi, benim için yeter

    Umarım ,

Diğer çözümlü sorular için alttaki linkleri ziyaret ediniz


 

  1. Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!

Benzer konular

  1. Yüzde Problemleri
    svg bu konuyu KPSS Matematik forumunda açtı
    Cevap: 1
    Son mesaj : 11 May 2014, 20:06
  2. Yüzde Problemleri
    gokhan_ bu konuyu Lise Matematik forumunda açtı
    Cevap: 5
    Son mesaj : 05 May 2014, 12:56
  3. Yüzde Problemleri
    svg bu konuyu KPSS Matematik forumunda açtı
    Cevap: 3
    Son mesaj : 28 Nis 2014, 12:24
  4. yüzde problemleri
    mrs.nobody bu konuyu 12. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 6
    Son mesaj : 15 Şub 2012, 02:57
  5. yüzde problemleri
    ali fuat özcan bu konuyu 9. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 2
    Son mesaj : 22 Ara 2011, 00:41
Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları