1. #11

    Grubu
    Site sahibi
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Benim devir konusunda ısrar etmemin sebebi doğal bir sebepten. Araba kullanılırken vites değiştirme, hıza göre değilde arabanın bağırmasına yani 3000 devire gelmesine endekslidir (ortalama araçlarda).
    4. viteste, vites artırmayı düşünmüyorsak 3000 devirde gideriz en fazla. Biraz hızlanıp 5. vitese geçtiğimzde de 3.000 deviri geçmemeye endekslidir insan. Ben bu yüzden devire takmış durumdayım. Aslında soruyu 3000 devir üzerinden soracaktım ama 3000 pisikolojik sınır(devir) olduğundan 2500 e çektim; konu dağılmasın diye.

  2. #12

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Diğer
    arkadaşlar ben 2500 rpm (devir/dak.) de 4. vites derim.
    birçok aile otomobillerde 90km/h yakıtın en ekonomik harcandığı hızdır.
    yakıt tasarrufu için ayrıca:
    *aynı devirde kullanamaya çalışın. çokça vites değiştirmeyin. 3500 rpm'i geçmeyin.
    *çokça şerit değiştirmeyin.
    *yağ yakıt hava filitreleriniz temiz olsun. 15 günde bir hava filitresinin kapağını çıkarın filitreyi üfleyin veya elektrikli süpürgeyle temizleyin.
    *akşamüstü veya sabah çok erken yakıt alın.(hava soğuken yakıt yoğunlaşır. yazın öğlen saat 12de x TL ye 1 litre alırken; aynı gün sabah saat 6da x TLye 1,05 litre alabilirsiniz.)
    *lastikleriniz üretici firmanın önerdiği basınçda olsun. (sürtünme meselesi)
    *pencere açık gitmeyin. (klima daha az yakar.)
    şimdilik aklıma gelen bu kadar
    İ∫MİM İMZADIR.

  3. #13

    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer
    hocam sizi anlıyorum ama dediğim gibi 2500 devir bir vitesin kendisi için belirlenen sınırlarının içindedir o yüzden de genel olarak yüksek viteste bu hızı yapmak birim yol için daha verimlidir (birim zaman için de tam tersi)

    bunlara takılmak yerine teknik olarak daha az yakıt tüketmenin yollarını aramak lazım çünkü bu söylediğiniz insanın sürüş tarzıdır genelde de değiştirmez. birisi size 2500 devirde 3. viteste gimek en az yakıtı tüketiyomuş dese bile buna çok uyabileceğinizi sanmıyorum
    arabının bakımı , lastiklerin özellikleri havası civası , aerodinamik yapı ne bileyim giderken camın açık olması bile bunlardan daha önemli şeyler.

  4. #14

    Grubu
    Site sahibi
    İş
    Matematik Öğretmeni
    arabının bakımı , lastiklerin özellikleri havası civası , aerodinamik yapı ne bileyim giderken camın açık olması bile bunlardan daha önemli şeyler.
    Bunların bu sorudan daha önemli olduğunu sanmıyorum. Camın açık olmasının sarfiyatı çok artırdığını ben hep söylerim de bu dediğim durum araba sürerken sürekli yapılan bir iş. Diğer az yaktırma yöntemleri bazen olup bazen olmayan durumlar.
    Frene en az basan en iyi şöfördür mantığında davranırım ben.
    Yakıt sarfiyatını etkileyen en önemli şey gaz pedalına nasıl davrandığınızdır bence.

  5. #15

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Diğer
    çokça şerit değiştirmekde çok yakıt harcamanıza sebebdir.
    İ∫MİM İMZADIR.

  6. #16

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Dizel motorlar için yakıt tasarrufunda en büyük etken, gaza benzinli motorlardaki gibi birden yüklenmemek. Dizel motorlar ne kadar turbosu da olsa benzinli araçlar kadar seri değil. O yüzden benzinli araç kullanır gibi dizel araç kullanmak, yakıtı fazlasıyla katlıyor. Gazı azar azar verip, motorun o gazı yemesini bekleyip tekrar gazı artırdığınızda tasarruf açısından çok fark ediyor. Bu şekilde yapılınca zaten 3000 devire gerek kalmadan 2550 devir, vites değiştirmek için yetiyor.

  7. #17

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    "Frene en az basan en iyi şöfördür mantığında davranırım ben. "
    Altına imzamı attım.

  8. #18

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Diğer
    gaz pedalına sert birden basılmaz ve (ani duruş yapılmayacaksa) sert birden çekilmez.
    fren pedalı birden ani basılmaz. (ani duruş yapılmayacaksa)
    kışın motoru ısıtmak adı altında rolantide çalıştırmak ÇOK YANLIŞTIR.
    çünkü ortalama olarak; 10 saniye rolantide çalıştırmak 90 km/h hızla 3km yol yapmak kadar yakıt harcar.
    doğrusu düşük devirde soğuk olarak çalıştırın; yolda giderken motor ısınsın.
    aslında kışın kısa mesafede arabayı çalıştırmak hatalıdır. çünkü kışın aracınız tam randımana geldiğinde varacağınız noktaya ya gelirsiniz yada çok yaklaşmışsınızdır.
    İ∫MİM İMZADIR.

  9. #19

    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer
    Alıntı Admin'den alıntı Mesajı göster
    Bunların bu sorudan daha önemli olduğunu sanmıyorum. Camın açık olmasının sarfiyatı çok artırdığını ben hep söylerim de bu dediğim durum araba sürerken sürekli yapılan bir iş. Diğer az yaktırma yöntemleri bazen olup bazen olmayan durumlar.
    Frene en az basan en iyi şöfördür mantığında davranırım ben.
    Yakıt sarfiyatını etkileyen en önemli şey gaz pedalına nasıl davrandığınızdır bence.
    hocam ben de hep şunu söylerim
    makro boyutta kaybediyorsanız bunu mikro düzenlemelerle tersine döndüremezsiniz

    dünyanın en acemi sürücüsüne verimli bir aracı verdiğinizde sizin altınıza da bakımı yapılmamış motor hacmi büyk , mümkünse 6 ya da 8 silindirli bir aracı verdiğimizde siz gaz pedalına ayıp lmasın diye elinizle de bassanız durumu kurtaramazsınız. yani demk istediğim resmin geneline bakıp teknik verimliliği yüksek araç kullanmak lazım. gerisi kişiye bağlıdır ve kişiden kişiye değişiklik gösterse de kişinin genel süüşü içinde çok değişiklik göstermez, çok fazla gaz-fren yapan birisi "ya bu çok yakıyomuş" diyip bu tarzını değiştir(e)mez.

  10. #20

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    "çok fazla gaz-fren yapan birisi "ya bu çok yakıyomuş" diyip bu tarzını değiştir(e)mez."
    Benzinciye gidince değiştirmek zorunda. eurodizel olmuş 3,420 tl


 

  1. Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!

Benzer konular

  1. İlginç bir soru
    mert75 bu konuyu Özel matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 0
    Son mesaj : 04 Şub 2015, 21:52
  2. İlginç Bir Soru
    jasminenaz bu konuyu Sohbet forumunda açtı
    Cevap: 18
    Son mesaj : 26 Eyl 2013, 21:22
  3. İlginç bir soru
    MatematikciFM bu konuyu Özel matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 7
    Son mesaj : 31 Mar 2011, 22:55
  4. İlginç bir kişilik ben ve ilginç bir soru karşınızda....
    Melek12 bu konuyu 9. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 4
    Son mesaj : 11 Mar 2011, 05:55
  5. İlginç Bir Soru
    kerem9741 bu konuyu Matematik Bilmeceleri-Bulmacaları forumunda açtı
    Cevap: 6
    Son mesaj : 10 Şub 2011, 23:41
Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları