1. #1

    Grubu
    Moderatör
    İş
    Üniversite

    Günde Kaç Soru Çözüyorsunuz ?

    Arkadaşlar internette gördüğüm bir yazıyı sizlerle paylaşmak istedim.

    Verimli ve etkin öğrenmenin son basamağını soru çözme oluşturur.

    Soru çözme, öğrenmenin gerçekleşme düzeyinden çok öğrenmenin pratiğe dönüştürülmesiyle ilgilidir. Öğrenilmemiş ya da eksik öğrenilmiş bir konuyla ilgili yapılan soru çözme faaliyetleri anlamsızdır.

    *Günde kaç saat çalışmalıyım, kaç soru çözmeliyim? Her öğrencinin eğitim altyapısı, yeteneği, algılama düzeyi, çalışma alışkanlıkları, kullanabileceği serbest zaman aralığı birbirinden oldukça farklıdır.

    Bu kadar farklılığın olduğu bir durumda her öğrenci için geçerli tek tip bir çalışmanın ortaya konması mümkün değildir. Eğitimcilerin çoklukla yaptığı hata, bu çeşitliliği görmezden gelerek, herkes için aynı tavsiyelerde bulunmaktır.

    Her öğrenci için aynı sayıda soru çözmeyi ya da aynı süre ders çalışmayı tavsiye etmek, herkesin aynı beden elbise giyebilceğini iddia etmek kadar hatalı bir iddiadır.Bu bakış açısıyla yapılacak uygulama kimi öğrenciyi eksik bırakırken, kimi öğrenciyi de gereksiz yere yormaktadır.

    *Bir konu için, yerine göre, 50 soru fazla gelebildiği gibi, başka bir konu için 150 soru az gelebilir. Bir konunun öğrenilmesinde, çalışma süresi ve soru bakımından kesin sınırlar çizmek yerine, o konunun anlaşılmış olması şartı aranmalıdır. Bu şartı yerine getiren süre yarım saat veya 50 soru olabilir (konu içerik olarak basit ve kolay anlaşılır düzeyde olabilir); ama bunun yanında 3-4 saat çalışmayı veya 150 soru çözmeyi de gerektirebilir (konu geniş kapsamlı ve anlaşılması zor olabilir).

    Her konuyu eşit süre harcayarak anlamayı beklemek veya aynı sayıda soru çözmeyle konuya hakim olacağını zannetmek akla uygun değildir.

    Burada ölçü, konunun yapısı ve anlaşılabilirliği olmalıdır. Kısaca, eğer konuyla ilgili sorular rahatlıkla çözülebiliyorsa illaki belli bir sayıda soru çözmek gereksizdir; başka derslere daha çok zaman ayrılmalıdır. Yok eğer konu anlaşılmadı ise, çözüme devam edilmeli ’şu kadar soru çözecektim ve de çözdüm o zaman yeterli’ mantığı devre dışı bırakılmalıdır.

    Unutmayın aynı kilodaki iki insandan birisi 1 kap yemekle doyarken diğeri için iki kap yemek gerekebilmektedir. Bu farklılık, etkin öğrenme süreci için de geçerlidir.

    Kaynak: Rehb.Eğt.Uzm. Aydoğan ARI, Torpil.com

    Sizler günde kaç soru çözüyorsunuz ?Sizce verimli oluyor mu ?

  2. #2

    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer
    lisedeyiz, sınıfımız da oldukça iyi bi sınıf. herkes harıl harıl çalışıyor. herkes tenefüslerde bile soru çözerken biz bikaç kişi top oynuyoruz , türlü haytalıklar falan. insan ister istemez kendini kötü hissediyor. acaba diğerlerinden geri mi kalıyoruz diye düşünüyoruz. neyse bi gün arkadaşımla karar verdik cuma okul çıkışı başlayıp pazartesi okula gelene kadar fazla soru çözene az soru çözen güzel bi yemek ısmarlıycak. gittik matematik soru bankası aldık tüm sorular oradan çözülecek. pazartesiye 4000-4500 sorulu soru banksını bitirip gitmiştim
    tüm lisede 10000 soru çözmüşsem 4000 i o haftasonuydu. zaten kalan 6000 soru da dersanenin verdiği yaprak testler ve arkadaşlarımızın çözemeyip bize sordukları sorulardır heralde. şimdi bakıyorum okul haytımda yaptığım saçmalıkların başında gelir. şu kadar soru çözüyorum bu kadar soru çözüyorum demenin hiçbi mantığı yok, az çözersiniz ama her sorudan başkasının 100 sorudan alamayacağı kadar çok şey alıyosunuzdur.
    önemli olan nicelik değil nitelik.
    daha da önemlisi öğrenmek. öğrenmeyi de aynı hatayı 2 kere yapmama olarak tanımlayabiliriz.

  3. #3

    Grubu
    Moderatör
    İş
    Üniversite
    aşağıdaki cümlede de sizin dediğiniz benzer bir şeyi açıklamış.

    Unutmayın aynı kilodaki iki insandan birisi 1 kap yemekle doyarken diğeri için iki kap yemek gerekebilmektedir. Bu farklılık, etkin öğrenme süreci için de geçerlidir.
    Tabi ki nitelik önemli,

    Ben soru çözmeye önem veririm. Yeni bir konuya geçtiysek okulda ve ben o konudan daha soru çözmediysem, bir arkadaşım bana soru sorsa soruya bakmadan, ben daha bu konudan soru çözmedim yarın bakarım diyorum. Soru çözmeden kendime güvenmiyorum. Çünkü soru çözdüğümde konuyu ne kadar anladığımı ölçebiliyorum. Bu amaçla olunca da soru sayısı için değil de öğrenmek,pekiştirmek için çözüyorum.

    Daha önceki haftalarda
    200-300 arası çözüyordum günde sadece bu sorular sadece 11.sınıf konularından değil
    9-10.sınıftan da var. Sonra düşündüm bu yeter mi diye ? Ama düşündükçe yetmeyecek gibi geliyor bu haftadan itibaren soru sayısını 400-500 arasına çıkardım. Bilmem fazla mı gelir ya da az mı gelir. Günde 600-800 arası soru çözen arkadaşlarım var onları gördükçe zaten 1000 soru çözesim geliyor. ama kalpten giderim diye denemiyorum.

  4. #4

    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer
    günde 600-800 soru çözen insanlara hayret ediyorum. çözemezler demiyorum çünkü çok daha fazlasını çözenleri gördüm ama bu kadar soru çözmenin ne mantığı var? eğer amaç başarı ise ilk 100 e giren hiçbi arkadaşımın bu kadar soru çözmediğini söyleyebilirim. yanlış alşılmasın ilk 100 de binli sorular çözenler de vardır ama başarılarında eminim ki bu sorular esasen psikolojik bir etki yapıyordu. çok soru çözdüklerinde görevini yapmış olmanın verdiği huzur

    çoğu öğrenci bu çalışma ve soru çözme işine amele mantığı ile yaklaşır (amele kardeşlermiz alınmasın) . 600 torba çimento kamyondan inmiştir. binanın içine taşınması gerekir. kısaca 600 kere çimento yerden alınıp yüklenilip içeri taşınıp istiflenecektir. saatte 100 torba taşıyabiliyosan 6 saat , saatte 120 torba taşıyabiliyosan 5 saat sürer. el arabası kullanırsan 3 saatte bitebilir. ama sonuçta bi iş yapmış olursun ve bu iş amaçladığın şey olan çimentonun içeri taşınması olduğundan başarılısındır. ayrıca bir amele arkadaşın 600 torba taşırken sen 1000 torba taşıyorsan daha da başarılısındır. peki öğrencinin soru çözerkenki amacı ne? araç amaç olduğunda kısır döngüye girmiş olursunuz, bir de bakmışsınız her hafta bi kitap bitiren soru bağımlısı bir inek olup çıkmışsınız.

  5. #5

    Grubu
    Yasaklı üye
    İş
    Diğer
    ben 60-70 soru çözüyorum bugünlerde, bunu bir sayıyı tutturmak için yapmıyorum. O kadar yapabiliyorum, 4 ay önce başladım matematik çalışmaya ve 30-50 soru çözebiliyordum. zamanla düzeliyor ama çok emek ve zaman istiyor bilmiyorum acaba istediğim seviyeye gelebilirmiyim

  6. #6

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    12. sınıf
    değişiyor benim de. öyle bir sınır koymadım.

    ama bir gün okula gitmeyip, kimyadan 700 küsür soru çözdüğümü biliyorum

  7. #7

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    bu haftadan itibaren soru sayısını 400-500 arasına çıkardım. Bilmem fazla mı gelir ya da az mı gelir. Günde 600-800 arası soru çözen arkadaşlarım var
    yazık etmeyin kendinize ben üni hazırlığım ben bile zorladığım zaman o kadar çözmüyorum önemli olan soru sayısı değil kimi 600 çözer kendini kandırır kimi de 50 çözer ona fark atar. Şimdilik konu çalış soru çözme derim ben benim 11. sınıfım çok laylaylom geçti yaz tatilinde 3 gün çalıştım ama şuan sözeller hariç hiç bir konu eksiğim yok eminim sende benim kadar iyisindir boşver o kadar soru çözüp de usandırma kendini

  8. #8

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    Bu tamamen kişinin kendine göre değişen ve belli kalıp ve ölçülere suğdıralamıcak bi konudur. Eğitim de herkes için geçerli iki iki dört gibi kesin kurallar yoktur. Çünkü insan üzerinde konuşuyosanız ve her insan da farklı kararakter anlayış ve zeka seviyesine ve yine farklı alanlarda belli becerilere sahipse onun öğrenme şekli de ona özeldir anlama yöntemi de... Ders çalışma taktiği de... Bi konuyu nasıl ve ne derece çalışırsa daha iyi anlıcağıda.... Arkadaşlar tavsiyem başkalarnı değil kendinizi keşfedin... Neyi nasıl daha iyi anlayosanız o şekilde yapın o yöntemi benimseyin başkalarının elbiselerni kendi üzerinzde denemeyin bi başka tabirle hangi yoldan gittiğnz önemli değildir. Önemli olan sonuca ulaşmaktır ve başarıya giden her yol da elzemdir hoştur güzeldir....

  9. #9

    Grubu
    Üye
    İş
    Diğer
    Kişi hangi alanda zayıfsa o alana yüklenmesi gerekir, bu da kişiden kişiye değişebilecek bir olgu.Benim matematiğim çok zayıf. Bu yüzden 1-2 gün içinde test çözmeye başlayacağım.Bu belki günde 500 matematik sorusu olabilir. Yeter ki neleri yapıp neleri yapamadığımı göreyim ve çözemediğim her sorunun peşine düşeyim.

  10. #10

    Grubu
    Yasaklı üye
    İş
    Diğer
    günde 400 500 matematik sorusu çözenler o kadar soruyu nerden buluyor acaba, adama soru bankası dayanmaz .


 
4 sayfadan 1.si 123 ... SonuncuSonuncu

  1. Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!
Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları