1. #1

    Grubu
    Üye
    İş
    Diğer

    üzgün Parantez Açma !!

    Merhabalar .. Ne zamandan beri uğraşıyorum kafayı yiyeceğim ..

    Sorular :

    1-)

    17-[2x-(3-(4-2x))-1]+7 =

    Cevap : 22


    2-) 4(x-5a)-4x+20a =

    Cevap : 0


    3-)
    5x-2[1-(2+3(1-x))-2x] =

    Cevap : 3x+11


    4-)
    3(a-2)-2(a-2b)+a

    Cevap : 2a+4b+6



    **
    Mesela 1. sorduğum soruda

    17-[2x-(3-(4-2x)-1]+7 =

    parantez içiyle işimiz bittiği zaman mesela önünde ''-'' (eksi) var yukarıdaki gibi .. Eksiyi parantezin içine dağıtıpta mı devam edeceğiz ? -(4-2x) kısmı (-4+2x) oluyor
    Doğrumu yapıyorum acaba? sonucum 26 çıkıyor .. Cevap anahtarı 22 diyor

    1. ve 4. soruların cevaplarının yanlış olma ihtimali var mı ?

    Şimdiden teşekkürler

  2. #2

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    11. sınıf
    1. soruda açılmış ama kapatılmamış bir parantez var, onu düzeltirsin daha sağlıklı bakabiliriz.
    4. soru için cevap 2a+4b-6 olarak çıkıyor. Sanırım 3(a-2) kısmındaki eksiyi gözden kaçırdın.
    Çözüm:
    3(a-2)-2(a-2b)+a
    = 3a-6-2a+4b+a
    = 2a+4b-6

  3. #3

    Grubu
    Üye
    İş
    Diğer
    Alıntı kcancelik'den alıntı Mesajı göster
    1. soruda açılmış ama kapatılmamış bir parantez var, onu düzeltirsin daha sağlıklı bakabiliriz.
    4. soru için cevap 2a+4b-6 olarak çıkıyor. Sanırım 3(a-2) kısmındaki eksiyi gözden kaçırdın.
    Çözüm:
    3(a-2)-2(a-2b)+a
    = 3a-6-2a+4b+a
    = 2a+4b-6


    Aaa pardon , hepsini kontrol ettim sadece orada hata var
    1. 2. ve 4. soruların cevapları bir türlü doğru çıkmıyor .. 4.soruyu aynı bulmuşuz , yazım yanlışıda yok.
    Birde bunları yaparken aklım karıştı biraz üstte dediklerim dopru demi - varsa dağıtılıyor ?


    1.soru 26
    2.soru -40a
    3.soru 3x+11 ( doğru)
    4.soru 2a+4b-6 çıkardım ben ama yanlış diyor ..

  4. #4

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    11. sınıf
    1. soru 24 çıkıyor:
    17-[2x-(3-(4-2x))-1]+7 =
    17-[2x-(3-4+2x)-1]+7 =
    17-[2x-3+4-2x-1]+7 =
    17-[0]+7 =
    24
    2. soru 0 çıkıyor.
    4(x-5a)-4x+20a =
    4x-20a-4x+20a =
    4x-4x-20a+20a =
    0
    Üçüncü soru 3x+8 çıkıyor.
    5x-2[1-(2+3(1-x))-2x] =
    5x-2[1-(2+3-3x)-2x] =
    5x-2[1-2-3+3x-2x] =
    5x-2[-4+x] =
    5x+8-2x =
    3x+8
    Dördüncü soru önceki mesajımdaki gibi çıkıyor. Yanlış yapma ihtimaline karşı kontrol ettim.
    Ayrıca dediğin gibi, parantez önünde - varsa içeriye dağıtılır. Bunu ezberlemene gerek yok, şöyle düşün: Parantezin önünde sayı varsa içeri dağıtılır. - de aslında -1'dir, içerideki sayıları -1 ile çarpıyoruz.
    İyi günler.

  5. #5

    Grubu
    Üye
    İş
    Diğer
    teşekkürler hocam yardımınız için 3. soruda parantez dışında +3 varmış hepsi doğru 4. soruda basım hatası var sanırım .

    Birde

    a(a-b)-b(b-a) ortak paranteze alır mısınız ? Anlatarak ? Teşekkürler ..

  6. #6

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    11. sınıf
    Alıntı local99'den alıntı Mesajı göster
    Birde a(a-b)-b(b-a) ortak paranteze alır mısınız ? Anlatarak ? Teşekkürler ..
    Bir sayıyı -1 ile çarpmak işareti değiştirecektir.
    Burada (a-b)=-(b-a) olduğunu görebilmek gerekiyor.
    Daha sonra;
    a(a-b)-b(-1(a-b)) olur. Burada -1'i dışarı alacak olursak;
    a(a-b)+b(a-b) olur. Ortak paranteze alırız:
    (a-b)(a+b)
    Bu da iki kare farkı özdeşliğinin açılmış halidir:
    a2-b2
    İyi günler.

  7. #7

    Grubu
    Üye
    İş
    Diğer
    Hocam tekrar teşekkürler şu parantezleri falan -1 ile çarpmak işlemi değiştirmiyor mu ? Yani bunu 1 ile çarpınca birşey değişmiyor gibi düşünebilir miyiz ?

  8. #8

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    11. sınıf
    -1 ile çarpmak işlemi değiştirir. Şöyle düşünelim.
    1 + (a-b) ifademiz olsun. Biz burada b-a elde etmek istiyoruz. Parantezi -1 ile çarparız.
    1+ (-1)(b-a) olur. -1'i parantezin önüne almıştık, + işareti ile çarpalım.
    1-(b-a) elde etmiş oluruz. Yani -1'in bir etkisi vardır ve onu istediğimiz gibi yok edemeyiz.
    İyi günler.

  9. #9

    Grubu
    Üye
    İş
    Diğer
    Alıntı kcancelik'den alıntı Mesajı göster
    -1 ile çarpmak işlemi değiştirir. Şöyle düşünelim.
    1 + (a-b) ifademiz olsun. Biz burada b-a elde etmek istiyoruz. Parantezi -1 ile çarparız.
    1+ (-1)(b-a) olur. -1'i parantezin önüne almıştık, + işareti ile çarpalım.
    1-(b-a) elde etmiş oluruz. Yani -1'in bir etkisi vardır ve onu istediğimiz gibi yok edemeyiz.
    İyi günler.
    Hocam iyi anlatıyorsunuz saolunda

    1-(b-a)
    1 + (a-b) aralarında fark göremiyorum ben . ( Matematiğe yeni başladım çalışmaya hata yaıyorsamda böyle hatalarımı mazur görün lütfen)

  10. #10

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    11. sınıf
    O ikisi zaten birbirine eşittir.
    -1'in etkisini gözardı edemeyeceğimizi belirtmek için yazdım. Mesela ortak paranteze alırken -1 ile çarparsak işarete dikkat etmek gerektiğini göstermek için o örneği verdim.
    İyi günler.


 

  1. Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!

Benzer konular

  1. Parantez Açma
    Emre16 bu konuyu Lise Matematik forumunda açtı
    Cevap: 5
    Son mesaj : 18 May 2013, 13:10
  2. harfli ifadelerle işlemler parantez açma
    OLVİDO bu konuyu 7. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 3
    Son mesaj : 10 Eyl 2012, 16:10
  3. parantez açma
    emrecan578 bu konuyu Ortaokul Matematik forumunda açtı
    Cevap: 1
    Son mesaj : 24 Tem 2012, 18:35
  4. parantez açma
    emrecan578 bu konuyu Ortaokul Matematik forumunda açtı
    Cevap: 1
    Son mesaj : 23 Tem 2012, 15:13
  5. parantez açma
    emrecan578 bu konuyu Ortaokul Matematik forumunda açtı
    Cevap: 2
    Son mesaj : 22 Tem 2012, 14:22
Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları