1. #1

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni

    Maç sayısı...

    Dünya çapında bir bilek güreşi turnuvası düzenlenecektir. Kurallara göre, maçlar eleme usulüne göre yapılacak, kazananlar bir üst tura çıkacak, kaybedenler turnuvadan ayrılacaklardır. Ancak katılımcı sayısı 112.615 olduğu için, ilk turda ve gerekli olan her durumda, kura ile seçilecek olan şanslı bir katılımcı maç yapmadan bir üst tura geçecektir. Şampiyonu belirleyebilmek için toplam kaç karşılaşma yapılması gerekir?

  2. #2

    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer
    ben de korsan soru yazayım

    mxn lik bir çikolata barı satın aldınız ve çikolata parçalarını üst üste koymadan kırıp tüm bu barı 1x1 lik parçalara ayırmak istiyorsunuz. en az kaç kesmede bunu yapabilirsiniz? bonus:en fazla kaç kesmede bunu yapabilirsiniz?

  3. #3

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Kimse pek umursamamış soruyu, hatta dalga geçenler bile olmuş

  4. #4

    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer
    Alıntı ömer_hoca'den alıntı Mesajı göster
    Kimse pek umursamamış soruyu, hatta dalga geçenler bile olmuş
    hocam o nasıl söz beni yanlış anladınız , ben de yanına bi tane yazayım diye demiştim yoksa umursamaz ya da dalga geçer olur muyum.

  5. #5

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Yok üstadım, ben şaka yaptım sadece. Bu, aslında binlerce benzeri bulunan ölçme sorularından biridir ve belki siz de biliyorsunuzdur. Zaten böyle 'işin içinde iş olan' soruların uzmanı sizmişsiniz gibi geldi bana

    Bu soru, benim öğrencilerin matematiğe bakışlarını anlamak amacıyla kullandığım bir sorudur. İlk derste biraz tanışmanın ardından bu soruyu sorarım ve üç çeşit tepki alırım. Birinci tepki, öğrenci hemen kaleme kağıda sarılır başlar çözmeye. O zaman, kalem kağıt yok, derim ve öğrencide bir şaşkınlık oluşur: Bu kadar işlemi nasıl yapacağım ben kalem kağıtsız, gibi. Bu tür öğrenciler, bana göre, sağlamcı öğrencilerdir. Matematikte hislerin işi yok diye düşünürler, hesaba güvenirler ve ne yazık ki çok fazla mantık yürütmezler. Bu tür öğrenciler genellikle bilmedikleri sorulara hiç bulaşmaz, çözüm denemesi bile yapmazlar. En büyük avantajları çok az işlem hatası yapmalarıdır, benim gözleyebildiğim kadarıyla.

    İkinci tepki şeklinde, öğrenci "hoca, şimdi bu da soru mu, 1 çıkar 2'ye böl 2'ye böl 1 çıkar... O kadar akılsız mıyız biz" der gibidir. Ancak, bu grup uyanıktır! Kalem kağıt yok, deyince hemen bir bit yeniği aramaya başlar ama genellikle çözümü bulamaz, çünkü kendinden çok emindir.

    Üçüncü tepki şekli (ki en az rastladığımdır) 'bu kadar işlemli soru sorulmaz, bir yerde bir şey olmalı' diye hemen uyanır. Benim gözlemim bu tür öğrencilerin mantık açıdan en başarılı olmalarına karşın, en çok işlem hatası yapan grup olduklarıdır.

    Neyse bu kadar girizgahtan sonra çözüme gelelim, belki merak eden olmuştur. Doğal olarak, çözüm aritmetik yöntemle yapılabilir ama çok uzun sürer. Fakat şöyle bir mantık yürütelim: Turnuvada üst tura çıkmanın iki yöntemi olsa da elenmenin tek yöntemi vardır, maç kaybetmek. Elenen her kişi bir maç kaybetmek zorundadır ve her maçın tek bir kaybedeni vardır. Öyleyse turnuva boyunca 112.614 kişi eleneceğine göre 112.614 maç yapılacaktır.

  6. #6

    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer
    çikolata sorusuna da ben çözüm yazayım;

    herhangi bir adımda bir çikolata parçasını elimize aıp enine ya da boyuna nasıl kırarsak kıralım sonuçta 2 çikolata yani bir fazlası kadar çikolata elde ederiz. başlangıçta 1 , sonuçta m.n parça olması gerektiğine göre m.n-1 kırma işlemi yapmamız gerekir.

  7. #7

    Grubu
    Moderatör
    İş
    Üniversite
    Hocam hiç doğru cevabı veren olmadı mı bence mantığı kurulabilir bir soru

  8. #8

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Duygu, eğer maç sayısı için sorduysan hiç bilen olmadı mı diye, belki yeterli zamanları olmadığı içindir ama benim öğrencilerin hiçbiri kağıt kalem olmadan bulamadı sonucu. Ama sen diyorsan ki ben bulurum başka bir soru sorayım sen bul cevabı, ne dersin?

  9. #9

    Grubu
    Moderatör
    İş
    Üniversite
    Sorabilirsiniz ama doğru çözebilir gibi bir garanti veremem ama yine de bişeyler bulmaya çalışırım

  10. #10

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    A ve B şehirlerinin arası 105 km dir. B şehrinden havalanıp A şehrine doğru saatte 64 km hızla giden B kuşu, A şehrinden havalanıp B şehrine doğru saatte 42 km hızla giden A kuşu ile karşılaşınca B şehrine geri dönüyor. B şehrine vardığında yeniden A şehrine doğru hareket ediyor ve yine A kuşu ile karşılaşıp B şehrine geri dönüyor ve A kuşu B şehrine varana kadar B kuşu bu şekilde uçmaya devam ediyor. A kuşu B şehrine varana kadar B kuşu kaç km yol almış olur? Hızlar sabittir, dönüşlerde yavaşlama hızlanma olmamaktadır, kalem kağıt serbesttir


 
4 sayfadan 1.si 123 ... SonuncuSonuncu

  1. Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!

Benzer konular

  1. Phi Sayısı
    Serkan A. bu konuyu Sohbet forumunda açtı
    Cevap: 0
    Son mesaj : 04 Eki 2013, 02:06
  2. pi sayısı
    myz bu konuyu 6. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 1
    Son mesaj : 26 Şub 2012, 20:27
  3. pi sayısı
    Onur34onuR bu konuyu Özel matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 1
    Son mesaj : 19 Oca 2012, 01:45
  4. Terim Sayısı
    bilge su bu konuyu 12. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 9
    Son mesaj : 15 Ağu 2011, 15:54
  5. 108 sayısı
    duygu95 bu konuyu Matematik Bilmeceleri-Bulmacaları forumunda açtı
    Cevap: 4
    Son mesaj : 27 Oca 2011, 12:29
Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları