1. #1

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite

    Kimya

    1
    3 g C ile 4 g oksijenin artansız tepkimesinden 7g karbon monoksit (CO) elde edilir.
    3 g C ile 8 g oksijenin artansız tepkimesinden 11 g CO_2 elde edilir.

    Buı bilgilerle
    Kütlenin korunumu
    Sabit oranlar kanunu
    Katlı oranlar kanunu

    hangileri ile ilgili yorum yapılabilir? (tümü)

    2
    Eşit hacimli kaplardan birinde X diğerinde Y gazı vardır.
    Sıcaklıkları ve basınçları eşit olan bu gazların, hangi değerleri eşittir?
    (mol sayıları)(bilgi sorusu, ama nedenini anlayamadım.)

    3
    Dalton, "atomlar parçalanamaz veya yeniden yapılandırılamaz" der.
    Hangisi buna ters düşer?
    atomlar arası elektron alışverişi
    atomlar arasında elektronların ortak kullanılması
    atomun elektroliz ile bileşiğinden serbest hale geçmesi
    atomun beta ışıması yapması (cevap)
    metal atomlarının elektriği iletmesi

    4SbO₃³⁻ iyonunda Sb'nin yüklseltgenme basamağı nedir? (+5)(+3 buldum)
    5Hangi iyonun yükü 3-'dir?
    hidroksit
    nitrat
    sülfat
    siyanür
    nitrür

    6
    halojenlerde grup içinde yukarıdan aşağı inildikçe neden çekirdekteki tanecik sayısı artar?


    Sınırı aştım bugün ama öğrenmeliyim, hakkınız helal ediniz.
    Sizleri çok seviyorum ♥

  2. #2

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    11. sınıf

    C-1

    CO ve CO₂'in oluşumları verilmiş. Dikkat edersek kullanılan maddelerin kütle toplamı, çıkan ürünlerinkine eşit. O halde kütlenin korunumuyla ilgili yorum yapabiliriz.
    CO formülü verilebildiğine göre, elementler belirli miktarlarda birleşiyor olmalı, o halde sabit oranlar kanunuyla ilgili yorum yapabiliriz.
    CO ve CO₂ arasında 1 mol C için oksijenler arasında 1/2 oranı var, kütleler de bunu sağlıyor. O halde katlı oranlarla ilgili yorum da yapabiliriz.
    Hepsiyle ilgili yorum yapabiliyoruz.
    İyi günler.
    Bilgi ve ego ters orantılıdır, bilgi arttıkça ego azalır. (Albert Einstein)

  3. #3

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    11. sınıf

    C-2

    İdeal gaz denklemimizi yazalım:
    PV=nRT
    Soruda P, V ve T'nin aynı olduğu söylenmiş. R sabit olduğundan n(mol sayısı) değerleri aynı olmalıdır.
    İyi günler.
    Bilgi ve ego ters orantılıdır, bilgi arttıkça ego azalır. (Albert Einstein)

  4. #4

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    11. sınıf

    C-3

    Önce sorudaki ufak bir hatayı düzeltelim: Dalton Modeli atomların yeniden düzenlenebileceğini kabul eder, hatta bağ oluşumunu bu şekilde açıklar.
    Atomların parçalanamayacağını kabul etmek radyoaktiflikle uyuşmaz. Çünkü radyoaktif ışımalar çekirdekten yayılır. Yani atom iki parçaya ayrılmıştır, atom ve ondan ayrılan -1β parçacığı.
    Dolayısıyla cevabımız -1β ışınımı yaymak olur.
    Dipnot: Bu soruda β yayılması yerine K Yakalaması(1s elektronunun çekirdeğe alınması) olayı olsaydı biraz sıkıntı olurdu. Bunu araştırıp açıklayacağım.
    İyi günler.
    Bilgi ve ego ters orantılıdır, bilgi arttıkça ego azalır. (Albert Einstein)

  5. #5

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    11. sınıf

    C-5

    Lewis yapıları çizilerek yapılabilir:

    İyi günler.
    Bilgi ve ego ters orantılıdır, bilgi arttıkça ego azalır. (Albert Einstein)

  6. #6

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    11. sınıf

    C-6

    Şıklara göre bakılması daha iyi olur. Birkaç muhtemel sebebi yazayım:
    1- Elementler farklı olduğu için proton sayısı artmalı.
    2- Proton sayısı arttığında çekirdek bağlanma enerjisini dengelemek için nötron sayısı artmalı.
    3- Periyodik çizelge atom numarası(proton sayısı)na göre düzenlendiği için olabilir.
    4- Atomların kütlesi(Toplam nükleon sayısı) yukarıdan aşağıya arttığı için olabilir.
    SbO₃³⁻ için araştırma yapmalıyım, zira ben de 3+ buldum.
    İyi günler.
    Bilgi ve ego ters orantılıdır, bilgi arttıkça ego azalır. (Albert Einstein)

  7. #7

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    11. sınıf

    SbO₃³⁻ İyonu

    Ben kendi çizdiğim Lewis yapısını göstereyim, buradan 3+ çıkıyor.
    En kararlı yapının bu olduğuna eminim, zira elektronegatif olan oksijenler - formal yükü almışlar, oksijende d orbitali olmadığı için yeni bağ da yapamayız. 5+ olması için Sb'daki yalın çiftin ortaklaşması lazım.

    Birkaç ufak not düşeyim;
    1- Eğer bileşik içinde olduğundan bahsediyorsa ancak 5+ olabilir.
    2- Büyük ihtimalle soruyu yazarken Sb'nun elektropozitifliğini ele alarak e- vereceğini düşünmüşlerdir.
    3- Gördüğüm kadarıyla SbO₃³⁻ sentezlenmemiş, bundan dolayı net bir şey söyleyemeyiz.
    4- SbO₃¹⁻ sentezlenmiş ve onda Sb 5+ basamağında bulunuyor, yazım hatası olmuş olabilir.
    Benden anca bu kadar. Umarım gizem çözülür.
    İyi günler.
    Bilgi ve ego ters orantılıdır, bilgi arttıkça ego azalır. (Albert Einstein)

  8. #8

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    Kadir 6 çözümün için de ayrı ayrı teşekkür ederim, çok iyi oldu böyle..
    Sizleri çok seviyorum ♥

  9. #9

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    11. sınıf
    Rica ederim, kimya ve fizik en sevdiğim iki ders olduğu için zevkle çözüyorum.
    Bilgi ve ego ters orantılıdır, bilgi arttıkça ego azalır. (Albert Einstein)


 

  1. Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!

Benzer konular

  1. organik kimya ve lys kimya için soru bankası önerileriniz nelerdir?
    magicland bu konuyu Sınavlar forumunda açtı
    Cevap: 6
    Son mesaj : 21 Kas 2012, 00:11
  2. Kimya :(
    enessahin bu konuyu Sohbet forumunda açtı
    Cevap: 12
    Son mesaj : 18 Kas 2012, 18:42
  3. kimya
    matrix[ ] bu konuyu Lise Dersleri forumunda açtı
    Cevap: 0
    Son mesaj : 04 Kas 2012, 20:52
  4. Kimya
    deryakavlak bu konuyu Sohbet forumunda açtı
    Cevap: 2
    Son mesaj : 27 Haz 2012, 23:11
  5. Kimya
    deryaca bu konuyu Lise Dersleri forumunda açtı
    Cevap: 1
    Son mesaj : 22 Haz 2012, 07:37
Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları