1. #1

    Grubu
    Üye
    İş
    Diğer

    Temel Kavramlar

    Soru 1) 45 ten küçük ve 45 ile aralarında asal kaç tane doğal sayı vardır? (24)

    Soru 2) 23!+2 sayısı ile 23!+22 sayısı arasında kaç tane asal sayı vardır? (0)

    Soru 3) İki basamaklı bir sayının 54 fazlası bu sayının rakamları yer değiştirildiğinde elde edilen sayıya eşittir. Bu koşulu sağlayan sayıların rakamları toplamı en çok kaç olur? (12)

    Soru 4) a,b,c birer doğal sayı olmak üzere a+3b=2c+4 olduğuna göre aşağıdakilerden hangisi daima çifttir?
    a)a.b
    b)b.c
    c)a+c
    d*)a+b
    e)b+c

  2. #2

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    yorum hasim tarafından silinmiştir

  3. #3

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Lütfen soruların zorluğu- kolaylığı hakkında yorum yapmayın. Çözmek istemiyorsanız es geçin.

  4. #4

    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer
    1.
    φ(45)=φ(3².5¹)=φ(3²).φ(5)=3.φ(3).φ(5)=3.2.4=24


    2.
    2≤k≤22 için 23! k ile tam bölünecektir , dolayısıyla 23!+k sayısı da k ile tam bölünecektir
    sonuç 23!+k sayısı 1 den büyük ve kendisinden farklı bir sayıyla bölünebilmektedir öyleyse asal olmaz.


    3.
    sayı ab olsun , ab=10a+b
    verilene göre ba=ab+54 → 10b+a=10a+b+54 → 9(b-a)=54 → b-a=6 , b en fzla 9 olabileceğine göre a+b en fazla 9+3=12 olabilir


    4.
    a+3b=2c+4 , sağ taraf çift olduğuna göre sol taraf da çifttir , a+3b=a+b+2b=çift ise a+b de çifttir
    bakmadım ama diğer seçenekler için muhtemelen aksine örnekler bulunuyordur.

  5. #5

    Grubu
    Üye
    İş
    Diğer
    çok teşekkürler

  6. #6

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    φ(45)=φ(3².5¹)=φ(3²).φ(5)=3.φ(3).φ(5)=3.2.4=24

    Bu nedir? (daha önceden bir yerlerde anlatılmıştı galiba ama ben unuttum. )

  7. #7

    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer
    Euler phi fonksiyonu : φ(n) = n den küçük ve n ile aralarında asal sayıların sayısı
    phi çarpımsal bir fonksiyon olduğu için
    φ(45)=φ(9).φ(5) oluyor
    =3.φ(3).φ(5) oluyor , 3 ve 5 asal lduğu için de phi değerleri birer eksikleri

  8. #8

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    sayın gereksizyorumcu, benim kafama takılan şu. Böyle bir soruyu sorarken bu formülün kullanılması için mi soruyorlar, yoksa farklı yollardan sorunun çözülmesini mi istiyorlar. Ayzen Hover de daha önceden bu fonksiyondan haberdardı galiba, herhangi bir uyarıda bulunmamış.
    Lise müfredatının hiçbir yerinde bu fonksiyonun anlatıldığını bilmiyorum.
    Böyle bir soruyu ÖSYM büyüklerimiz YGS de sormazlar diyemiycem.
    Pratik yollar kategorisinden bahsediyorduk.
    Burada şöyle bir sıkıntı ortaya çıkıyor. Kısa yol üretirken müfredatın içinde mi kalıcaz, yoksa, alanı genişleticez mi?
    Bir yazılıda öğrenci bunu kullanırsa ben kabul etmem.

  9. #9

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Arkadaşlar, bu 45'lik soruyu müfredata uygun çözeyim, küme cebrinden hareketle:
    45'in bölenleri (asal olarak) 3 ve 5 olduğundan kalanlar dikkate alınmadan, 45'den bir adım geri geliriz;
    44:3=14 ve 44:5=8 ---> 14+8=22
    44:15=2 ---> 22-2=20
    44-20=24

    Veya:
    45.(1- 1/3).(1- 1/5)=24 yine bulunur.

  10. #10

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    Alıntı MatematikciFM'den alıntı Mesajı göster
    sayın gereksizyorumcu, benim kafama takılan şu. Böyle bir soruyu sorarken bu formülün kullanılması için mi soruyorlar, yoksa farklı yollardan sorunun çözülmesini mi istiyorlar. Ayzen Hover de daha önceden bu fonksiyondan haberdardı galiba, herhangi bir uyarıda bulunmamış.
    Lise müfredatının hiçbir yerinde bu fonksiyonun anlatıldığını bilmiyorum.
    Böyle bir soruyu ÖSYM büyüklerimiz YGS de sormazlar diyemiycem.
    Pratik yollar kategorisinden bahsediyorduk.
    Burada şöyle bir sıkıntı ortaya çıkıyor. Kısa yol üretirken müfredatın içinde mi kalıcaz, yoksa, alanı genişleticez mi?
    Bir yazılıda öğrenci bunu kullanırsa ben kabul etmem.

    sayın matematikçiFm
    bende ilk yorumumda "soruyu soran bidiği için mi yoksa ,çözemediği için mi soruyor" gibi bir yorum yazmıştım.
    sonra yanlış anlaşılmadan dolayı yorumu silmiştim. eğer sorular paylaşım için gönderilmişse cevap yazmayayım diğer öğrenciler uğraşsın diye düşündüm çünkü sorular lise bilgisi ile hele öss çalışan biri için hemen çözülebilir nitelikte.
    ilk sorunun çözümünü cemm29 hocamızın yaptığı gibi kolayca çözebilir.
    yalnız cemm29 hoca 45 sayısını elemiş, elemesede olurdu;
    45 ten küçük ve kırkbeş ile aradında asal sayılarda 3 veya 5 çarpanı olmaması gerekir. basit mantık
    45/3 =15
    45/5=9
    45/15=3
    45 e kadar (45 te dahil) 3 veya 5 bölünebilen =15+9-3=21 sayının 45 ile ortak çarpanı var. (45 de dahil 45 ten küçük 3 veya 5 e bölünebilen 21 sayı var.)

    45 ile aralarında asal sayılarda=45-21=24 olarak bulunur.


    diğer sorulara değinmiyorum bile..


 
2 sayfadan 1.si 12 SonuncuSonuncu

  1. Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!

Benzer konular

  1. temel kavramlar
    saliha42 bu konuyu Lise Matematik forumunda açtı
    Cevap: 10
    Son mesaj : 31 Oca 2013, 21:25
  2. temel kavramlar
    saliha42 bu konuyu Lise Matematik forumunda açtı
    Cevap: 6
    Son mesaj : 31 Oca 2013, 00:57
  3. temel kavramlar
    matox bu konuyu Lise Matematik forumunda açtı
    Cevap: 3
    Son mesaj : 29 Oca 2013, 13:26
  4. temel kavramlar
    matox bu konuyu Lise Matematik forumunda açtı
    Cevap: 1
    Son mesaj : 27 Oca 2013, 01:16
  5. Temel Kavramlar
    math0,9 bu konuyu 9. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 9
    Son mesaj : 11 Eki 2012, 01:25
Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları