1. #1

    Grubu
    Üye
    İş
    Öğretmen

    soru Çarpanlara Ayırma ve Sadeleştirme

    * x²−6x+7=0 olduğuna göre



    ifadesinin değeri kaçtır?
    Cevap: 22


    * a2+b2−6a+14b+58=0
    eşitliğini sağlayan a ve b değerlerinin toplamı kaçtır?
    Cevap:-4



    *a bir reel sayı olmak üzere

    120
    a2+5a+7
    ifadesinin en büyük değeri kaçtır?
    Cevap:160



    *1989.1992-1990.1991
    işleminin sonucu kaçtır?
    Cevap:-2




    *

    olduğuna göre

    ifadesinin sonucu kaçtır?
    Cevap:0
    Öğretmen bir kandile benzer, kendini tüketerek başkalarına ışık verir. (M. Kemal ATATÜRK)

  2. #2

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    11. sınıf
    x²+49/x²=(x+7/x)²-14
    7/x'i bulmalıyız:
    x²-6x+7=0
    x²-6x=-7
    x(x-6)=-7
    x-6=-7/x
    7/x=-x+6
    Yerine yazarsak;
    (x-x+6)²-14=36-14=22
    İyi bayramlar.
    Bilgi ve ego ters orantılıdır, bilgi arttıkça ego azalır. (Albert Einstein)

  3. #3

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    11. sınıf
    a²+b²−6a+14b+58=0
    a²-6a+9+b²+14b+49=0
    (a-3)²+(b+7)²=0
    a=3 ve b=-7 olabilir. Böylece toplamları 3-7=-4 olur.
    İyi günler.
    Bilgi ve ego ters orantılıdır, bilgi arttıkça ego azalır. (Albert Einstein)

  4. #4

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    ay bi çözüm yazıyım dayanamıycam

    3
    Parabol mantığıyla çözebiliriz,
    ax²+bx+c ifadesinde (-b/2a)'yı elde edip, burada tekrar yerine yazarsam işlem tamam. Şöyle ki,

    a²+5a+7, -b/2a=-5/2(1)=(-5/2), bunu (a²+5a+7)'de yine yerine yazayım:
    (-5/2)²+5.(-5/2)+7=(3/4)

    120/(3/4)=(120/1).(4/3)=(160) ifâdenin en büyük değeri olur.
    Sizleri çok seviyorum ♥

  5. #5

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    4
    1990=a olsun
    1989=a-1
    1992=a+2
    1991=a+1

    (a-1).(a+2)-(a).(a+1)=?
    (a²+a-2)-(a²+a)=?
    =(-2)
    Sizleri çok seviyorum ♥

  6. #6

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    11. sınıf
    √5/√x=a olsun.
    x-3a=44
    -3a=44-x
    3=(x-44)/a=(x-44)(√x)/√5
    O halde;
    3√5=(x-44)(√x)=√45
    Buradan x=45 bulunur.
    Yerine yazıp çözelim;
    45-3√(5.45)=45-3√225=45-3.15=0
    İyi günler.
    Bilgi ve ego ters orantılıdır, bilgi arttıkça ego azalır. (Albert Einstein)

  7. #7

    Grubu
    Üye
    İş
    Öğretmen
    Alıntı kcancelik'den alıntı Mesajı göster
    x²+49/x²=(x+7/x)²-14
    7/x'i bulmalıyız:
    x²-6x+7=0
    x²-6x=-7
    x(x-6)=-7
    x-6=-7/x
    7/x=-x+6
    Yerine yazarsak;
    (x-x+6)²-14=36-14=22
    İyi bayramlar.
    Teşekkürler cevaplar için size de iyi bayramlar
    Öğretmen bir kandile benzer, kendini tüketerek başkalarına ışık verir. (M. Kemal ATATÜRK)

  8. #8

    Grubu
    Üye
    İş
    Öğretmen
    4. sorunun cevabı için teşekkür ederim ama parabolle çözdüğünüz soruyu başka şekilde çözme imkanımız yok mu malum kpss de parabol sorulmadığı için konuya uzağız
    Öğretmen bir kandile benzer, kendini tüketerek başkalarına ışık verir. (M. Kemal ATATÜRK)

  9. #9

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    3)


 

  1. Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!

Benzer konular

  1. Çarpanlara Ayırma ve Sadeleştirme
    Math4TheLife bu konuyu 8. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 2
    Son mesaj : 06 Ara 2012, 23:27
  2. sadeleştirme
    rozalin bu konuyu 9. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 6
    Son mesaj : 28 Ara 2011, 01:16
  3. Çarpanlara Ayırma ve Sadeleştirme
    Ayzen Hover bu konuyu KPSS Matematik forumunda açtı
    Cevap: 6
    Son mesaj : 22 Nis 2011, 21:11
  4. sadeleştirme
    serdar! bu konuyu 10. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 2
    Son mesaj : 09 Nis 2011, 19:51
  5. çarpanlara ayırma ((x±y)^3,x^3 ±y^3 ,ax^2+bx+c biçiminde çarpanlara ayırma) 1
    halil2 bu konuyu 10. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 3
    Son mesaj : 01 Şub 2011, 19:09
Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları