1. #1

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    10. sınıf

    yüzde proplemleri

    2005 öss de çıkmış bir soru

    Üretim miktarının,işçi sayısı ve günlük çalışma süresiyle doğru orantılı olduğu bir fabrikada günlük çalışma süresi %20 azaltılıyor.
    Bu fabrikada aynı üretim miktarının elde edilebilmesi için işçi sayısı %kaç artırılmalıdır.


    çözüm 1) 20 işçi ___ 20 dakika çalışmış olsun desem
    x işçi ___ 16 dakika çalışmış desem
    x=25çıkıyor

    çözüm 2) 18 işçi 10 dakika çalışmış desem
    x işçi 8
    x farklı çıkıyor(45/2) bunun nedeni Üretim miktarının,işçi sayısı ve günlük çalışma süresiyle doğru orantılı demesi ve burdaki ıspat nasıl yapılır

    Benim için cok önemli bir soru
    Yine de bütün umudunuzu yitirmeyin. Yarının ne getireceği bilinmez. Güneşin doğusu genelde bir şeyler nasihat eder

  2. #2

    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer
    burada x dediğin son durumda aynı üretimi yapabilecek işçi miktarıdır. sana işçi miktarıyla ilgili bi soru sormuyor , işçi sayısı ne oranda arttırlmalı diyor.

    tüm bulduğun durumlarda bulduğun x leri başladığın işçi sayısına oranlamalısın
    25/20=1,25 → %25 arttırılmalı
    (45/2)/18=1,25 → %25 arttırılmalı


    soruda ilk durumda 25 bulman ve gerçek cevabın da 25% olmasına ise tesadüf diyelim


    bir de dost acı söyler babından not düşeyim. bu soruyu okuduktan sonra 5 saniye içinde cevaplamalısın yoksa gerçekten çok geride kalırsın (bu konuyla ilgilenen tüm arkadaşlarımız için söylüyorum sayısalcıysanız bu soruya 30 saniye harcamamalısınız). görüyorumki problemlerde ufak bir sıkıntı yaşıyorsun ki bir şekilde kndine avantaj sağlamak istiyorsan problemleri çok seri bi şkilde mümkünse kağıt kaleme dokunmadan çözmelisin. buradan kazanacağın bikaç dakikayı da gerekiyosa bir Türkçe paragraf sorusunda değrlendirebilirsin. şu an için öncelikle bu problemleri çözmeyi ardından da artık çözebiliyorum bu bana yeter demeyip hızlanmayı unutma diyorum.

  3. #3

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    10. sınıf
    Ben bu soruya böyle çözmemiştim başta
    100 işçi 100 dakka
    x işçi 80 dakka demiştim

    x=125-100=25 hocam böyle yapıncada diğerlerini vermiyor %' siz düşünüldüğünde :O
    Tartışılacak bir konu sizin yoldan yapınca dediğiniz gibi oluyor yoksa bu şuanda çözdüğüm işlemmi yanlış?
    Hocaların hepside % görünce % veriyor neden verildiğini açıklıyamıyordu sizin yorumunuzla az da olsa yardımı oldu


    basit bir soruydu ben sorulara biraz farklı yaklaşıyorum 2. de böyle çıkınca şaşırdım Direk kafadan değer verdim O Yüzden kuşkularımı gidermek için sordum demek ki gözlemlediğim kadar hocalar ezbere anlatıyor yada detayına inmiyor bana öyle geldi Matematiğim o kadar iyi olsa zaten burda bu konuyu açmazdım 2005 öss siyle 2010 öss çok farklı Siz kitap yazsanız kesinlikler süper olur du
    Paragraf sorularında her gün 1 test çözüyorum.
    Yine de bütün umudunuzu yitirmeyin. Yarının ne getireceği bilinmez. Güneşin doğusu genelde bir şeyler nasihat eder

  4. #4

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    10. sınıf
    Hocam 5 saniyede diyorsunuz eminmisiniz 20 saniye deseniz neyse sözelciler içinde paragraf sorularını okuduktan sonra (tabi biterse )5 saniyede çözmeleri lazım
    Yine de bütün umudunuzu yitirmeyin. Yarının ne getireceği bilinmez. Güneşin doğusu genelde bir şeyler nasihat eder

  5. #5

    Grubu
    Moderatör
    İş
    Üniversite
    Bana kalsa 7,5 saniye sürerdi
    2 saniyede soruyu okursun.
    1 saniyede beynine nöronlarla uyarı gider.
    1,5 saniye içerisinde dönüt beklersin.(düşünme aşaması)
    1 saniye içerisinde dönüt gönderilir.
    2 saniye de yazma çizme işlemi. (Yazarak çözmesek bile doğru kodlama için 2 saniye iyidir )

  6. #6

    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer
    Alıntı mustafatr'den alıntı Mesajı göster
    Hocam 5 saniyede diyorsunuz eminmisiniz 20 saniye deseniz neyse sözelciler içinde paragraf sorularını okuduktan sonra 5 saniyede çözmeleri lazım
    sözelcilerle yarışan sayısalcı olmaz
    öss sınavının (hani şu herkesin her soru çeşidinden az da olsa puan aldığı sınav) sözel kısmında ilk 100 e giren öğrencilerden en az 90 ı eminim sayısalcıdır. sözelcileri aşağılamak için söylemiyorum eğitimin ve alanlarındaki derslerin yapısı bunu gerektiriyor. (bir de öğrencilerin tercihleri)

    söylediğin 20 saniye esnetmesini bir matematik öğretmeni söyleyebilir çünkü onun için lise yılları ve bunun gibi leblebi çekirdek sorular geride kalmıştır , nispeten zor sorular ve konularla (bazen hayat telaşıyla) harddiskini doldurduğu için senin sahip olduğun hızı büyük ölçüde kaybetmiştir, yani en azından ben eskisinden çok yavaşım . (bir kilo boncuk arasından istediğini bulmakla bir ton boncuk arasından istediğini bulmak bayağı farkediyo). sorunun 5 saniyede çözülmesine gelirsek sen öğrencisin yapmalısın çünkü senin dünyan daha küçük. bu soruyu okuyup "adın ne? Mustafa." hızında şıklarda %25 cevabını arayacak yüzlerce öğrenci bulunabilir hatta 10 tane arkadaşımı telefonla arayabilirim hem de öğrenci değiller . anlatmaya çalıştığım şu;
    bazı soruları çözmek yetmez , soruya değerinden fazla süre harcamadan mümkünse değerinin çok altında süre harcayıp çözmelisin. bu hız konusuna bi kere daha değinmiştim tekrar yazayım. soruları ortalama 60 saniyede %90 doğrulukta çözmektense 30 saniyede %80 doğrulukta çözmek daha iyidir. hız-doğruluk dengesini ne kadar iyi kurarsan o kadar başarılı olacağın kesin.

  7. #7

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Alıntı mustafatr'den alıntı Mesajı göster
    2005 öss de çıkmış bir soru
    Üretim miktarının,işçi sayısı ve günlük çalışma süresiyle doğru orantılı olduğu bir fabrikada ...
    Bu ifâdeyi vermesine gerek yok aslında. Kafa karışıklığı oluşmasın diye vermiş. Normalde de durum budur. İşçi ve süre birbiri ile ters orantılıdır ve bu ikisi miktar ile doğru orantılıdır. Normal şartlar altında - NŞA demek istiyor. Yâni, bu cümle yerine normal şartlar altında da diyebilirdi.

    Bu soru "ters orantı"yla çözülebilir. Özdeş üretim olduğuna göre,

    1 ............. işçi 10 süre kullanırsa,
    (1+ %/100) işçi 8 süre kullanır,
    ________________________
    10=8. (1+ %/100)
    5/4 - 1=%/100
    1/4=%/100 ---> %=25 artar. (artış miktarını, + ile belli ettik idi)


 

  1. Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!

Benzer konular

  1. Hareket proplemleri
    mustafatr bu konuyu 9. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 6
    Son mesaj : 07 Eyl 2011, 23:53
  2. Yüzde proplemleri 2
    mustafatr bu konuyu 9. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 2
    Son mesaj : 25 Ağu 2011, 17:43
  3. Yüzde proplemleri
    mustafatr bu konuyu Lise Matematik forumunda açtı
    Cevap: 3
    Son mesaj : 24 Ağu 2011, 13:34
  4. Yüzde proplemleri
    mustafatr bu konuyu 9. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 4
    Son mesaj : 23 Ağu 2011, 17:41
  5. [Ziyaretçi] hız proplemleri
    şeyda bu konuyu 9. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 5
    Son mesaj : 02 Şub 2011, 20:58
Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları