1. #1

    Grubu
    Üye
    İş
    9. sınıf

    yüzde, kâr-zarar problemleri

    1) Bir dikdörtgenin boyu %20 kısaltılıp eni %10 uzatıldığında kare oluştuğuna göre, dikdörtgenin eninin boyuna oranı nedir? (cevap: 8/11)

    2) Ali parasının %20sini Oya'ya verdiğinde Alinin parası Oyanın parasının 2 katı oluyor. Buna göre, Oyanın parası, Alinin parasının yüzde kaçıdır? (cevap: 20)

    3) Bir mağaza bir elbiseyi %20 kârla satarak 80 TL kâr etmiştir. Bu mağaza aynı elbiseyi 500 TLye satarsa kârı yüzde kaç olur? (cevap: 25)

    4) 400 kız, 600 erkek öğrencinin bulunduğu bir okulun başarısı %76dır. Kızların başarısı %70 olduğuna göre, erkeklerin başarısı yüzde kaçtır? (cevap: 80)

    5) 4 katlı bir binanın her katında 4 işyeri vardır. Her bir işyerinde çalışanların %10u doktordur. Herhangi bir kattaki doktor sayısı tüm binadaki çalışanların binde kaçıdır? (cevap: 25)

    6) Bir sınıfın %40ının %60ı kız öğtencidir. Erkek öğrencilerin sayısı kız öğrencilerin sayısından 13 fazla ooduğuna göre, kız öğrencilerin sayısı kaçtır? (cevap: 6)

    *anlatım yerine denklem, işlem olursa sevinirim..

  2. #2

    Grubu
    Üye
    İş
    Diğer
    bir soru tamam.. iki soruda tamam.. üç de hadi tamam... ama bu kadarı biraz suistimal oluyor bence. matematik böyle öğrenilmemeli.

  3. #3

    Grubu
    Üye
    İş
    9. sınıf
    yapamadıklarımı soruyorum sadece zaten..

  4. #4

    Grubu
    Üye
    İş
    Diğer
    1) dikdörtgenimizin ilk boyu 100x, ilk eni ise 100y olsun.
    100x-100x.20/100=100y+100y.10/100 olmalıdır.
    80x=110y olduğundan y/x=8/11 olacaktır.
    2)Alinin parası 100x olsun. oyanın parası y olsun.
    100x-100x.20/100=2.(y+100x.20/100) denklemi çözülürse,
    y=20x olacaktır. yani Alinin parasının %20 si
    3) elbisenin maliyeti m olsun.
    satış-maliyet=kar.
    (120m/100)-m=80TL olduğundan m=400TL olur.
    satış 500 olursa,
    satış-maliyet=kar
    500-400=100TL kar elde edilir
    maliyet.x/100=100TL ise,
    400.x/100=100TL ve buradan x=25 olur.
    4) x tane başarılı kız öğrenci, y tane ise başarılı erkek öğrenci olsun.
    başarı yüzdesi=başarılı öğrenciler/toplam öğrenci sayısı.. kızlar için yazarsak,
    70/100=x/400 olur. x=280 olur.
    tüm öğrenciler için yazarsak,
    76/100=(280+y)/(400+600)
    erkekler için formülü yazarsak,
    başarı yüzdesi=480/600= %80
    5) her katta 4 işyeri var. 4 katlı binada 4.4=16 işyeri olur.
    her işyerinde 100x çalışan olsun. toplam çalışan=1600x olur.
    her işyerinde 100x.10/100= 10x doktor var. herhangi bir katta 4.10x=40x doktor olacaktır.
    istenen=(40x/1600x).1000= 25 olacaktır.
    6) sınıf sayısı 100x olsun.
    sınıfın %40 ı, 100x.40/100=40x olur.
    bununda %60ı, 40x.60/100=24x olur.(kız öğrenci sayısı)
    o halde 100x-24x=76x kadar erkek var. erkekler kızlardan 13 fazla ise;
    76x=24x+13
    x=0,25 olur.
    kız öğr. sayısı=24x=24.0,25=6 olur.


 

  1. Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!

Benzer konular

  1. yüzde, kâr-zarar problemleri
    the-lara_hj bu konuyu 9. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 2
    Son mesaj : 01 Eki 2011, 19:17
  2. yüzde kar-zarar problemleri
    antranik bu konuyu 10. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 4
    Son mesaj : 21 Haz 2011, 02:30
  3. yüzde, kâr-zarar problemleri
    the-lara_hj bu konuyu 9. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 3
    Son mesaj : 17 Mar 2011, 22:58
  4. yüzde, kâr-zarar problemleri
    the-lara_hj bu konuyu 9. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 1
    Son mesaj : 17 Mar 2011, 21:52
  5. yüzde, kâr-zarar problemleri
    the-lara_hj bu konuyu 9. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 2
    Son mesaj : 17 Mar 2011, 02:03
Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları