1. #1

    Grubu
    Üye
    İş
    Üniversite

    Fonksiyonlar

    1) f(x-3) - f(x+2) = 4x-5 olduğuna göre, f(5)-f(-5) farkı kaçtır? (Cevap:6)

    2) f(x+1)/x=f(x) ve f(1)=10 olduğuna göre f(10) kaçtır? (Cevap:10!)

    3) f(x)=x.f(x+1) olmak üzere, f(2)=11! olduğuna göre f(11) kaçtır? (Cevap:11)

    4) f:Z-->Z ve x∈[-5,5] olmak üzere, f(x)=x³+x²+m olarak tanımlanan f(x) fonksiyonunun görüntü kümesinin elemanları toplamı 132 olduğuna göre, m kaçtır? (Cevap:2)
    Aslında ben üstte verilen "x∈[-5,5]" gibi ifadeleri pek anlamıyorum. Mesela bu -5 ve 5 de dahil olmak üzere bu sayıların arasındakiler mi demek? Bunları nasıl kullanacağımı bilmiyorum.

    5) f(3x²+4x)= 12-8x-6x² olduğuna göre,f(x) fonksiyonu nedir? (Cevap: 12-2x)

  2. #2

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    2) f(x+1)/x=f(x) ve f(1)=10 olduğuna göre f(10) kaçtır? (Cevap:10!)
    f(2)=f(1)=10
    f(3)=2.10
    f(4)=2.3.10
    f(5)=2.3.4.10
    .
    .

    f(10)=10!

    3) f(x)=x.f(x+1) olmak üzere, f(2)=11! olduğuna göre f(11) kaçtır? (Cevap:11)
    f(2)/2=f(3)
    f(3)/3=f(2)/2.3=f(4)
    f(4)/4=f(2)/2.3.4=f(5)
    .
    .
    f(11)=11f(10)=f(2)/2.3.4..10=f(2)/10!
    =11!/10!=11

    5) f(3x²+4x)= 12-8x-6x² olduğuna göre,f(x) fonksiyonu nedir? (Cevap: 12-2x)
    3x²+4x=a
    f(a)=12-2a
    f(x)=12-2x

  3. #3

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    1) f(x-3) - f(x+2) = 4x-5 olduğuna göre, f(5)-f(-5) farkı kaçtır? (Cevap:6)
    x=3 ise f(0)-f(5)=7
    x=-2 ise f(-5)-f(0)=-13
    toplarsak taraf tarafa
    f(-5)-f(5)=-6
    bizden istenilen bu bulduğumuzun eksilisi o halde cevap 6

  4. #4

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    4) f:Z-->Z ve x∈[-5,5] olmak üzere, f(x)=x³+x²+m olarak tanımlanan f(x) fonksiyonunun görüntü kümesinin elemanları toplamı 132 olduğuna göre, m kaçtır? (Cevap:2)

    Aynen dediğin gibi -5 ve 5 dahil olmak üzere demektir.

    -5³+(-5)²+m
    -4³+(-4)²+m
    .
    .
    .
    4³+(4)²+m
    5³+(5)²+m Gördüğün gibi küpler birbirini götürüyor karelerin toplamını bulmamız lazım
    +________

    2(1²+2²+3²+4²+5²) formül gereğince 2(5.6.11/6)=110 kaç tane m olduğuda 5-(-5)+1=11 şeklinde bulacağız

    110+11m=132
    11m=22
    m=2 çıkacaktır

  5. #5

    Grubu
    Üye
    İş
    Üniversite
    Alıntı dcey'den alıntı Mesajı göster
    kaç tane m olduğuda 5-(-5)+1=11 şeklinde bulacağız

    110+11m=132
    11m=22
    m=2 çıkacaktır
    Kaç tane m olduğunu nasıl bulduğunuzu anlamadım.

  6. #6

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    a≤x≤b formülünde x'in kaç değer alabileceği formülü

    b-a+1'dir örneğin

    4≤t≤98 t kaç değer alabilir dediğine göre

    98-4+1=95 yapar burada da

    -5≤x≤5
    5-(-5)+1=11 yapar

  7. #7

    Grubu
    Üye
    İş
    Üniversite
    Anladım. -5≤x≤5 bu şekilde düşünmemişim. Teşekkürler dcey ve kingwalter.


 

  1. Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!

Benzer konular

  1. fonksiyonlar
    melody bu konuyu 9. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 1
    Son mesaj : 06 Mar 2014, 00:15
  2. Fonksiyonlar
    Mtmtkc bu konuyu 9. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 2
    Son mesaj : 13 Şub 2014, 03:12
  3. fonksiyonlar
    diffx bu konuyu Lise Matematik forumunda açtı
    Cevap: 3
    Son mesaj : 12 May 2012, 15:16
  4. fonksiyonlar
    see_u bu konuyu 9. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 2
    Son mesaj : 09 May 2012, 00:16
  5. Fonksiyonlar
    see_u bu konuyu 9. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 3
    Son mesaj : 08 May 2012, 18:26
Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları