1. #1
    bcg
    bcg isimli üye şimdilik offline konumundadır

    Grubu
    Üye
    İş
    12. sınıf

    faktöriyel-asal çarpanlara ayırma

    1- (15! + 19!)12/49= 10n .A denklemine göre n in alabileceği en büyük değer kaçtır? cevap:3
    2 -a,b,c birer rakam 4.a!=b!.c! olduğuna göre a+b+c en çok kaç olabilir? cvp:8 ben 15 buldum ama

    3- 0!+1!+2!+3!...+57! toplamının 144 ile bölümünden kaln kaçtır? cvp:10

    4- 6! : (-6+12-18+24-30+...+120) işleminin sonucu kaçtır? cvp:12

    5- 525 sayısının asal olmayan bölenlerinin toplamı kaçtır?

  2. #2

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    5) Sayının asal bölenleri 3 5 7 dir buna göre tüm bölenlerinin toplamı 0 olacağından asal olmayanların toplamı -3-5-7=-15 tir.
    İstanbul Tıbbiyesi

  3. #3

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    4)Parantezin toplamı 60 çıkıyorç 6!=6.120 olduğuna göre 6!/60=12
    İstanbul Tıbbiyesi

  4. #4

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    3)5! den sonraki sayıların hepsi 144 e tam bölünebildiğinden kalan 0!+1!+2!+3!+4!+5! bölümünden kalandır. bu da 1+1+2+6+24+120 son iki yazdığım sayının toplamı 144 ettiğe göre kalan 10 dur.
    İstanbul Tıbbiyesi

  5. #5

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    2) Sanırım deneme yanılmayla çözülebilecek bir soru ama kendini belli ediyor. 4.a! sayıyı tam bir faktoriyel ifade olarak yazabilmek için a=3 olur. b nin alabileceği en büyük değer 4 ken c ise 1 alabilir. Toplamları 8 eder. Sen nasıl 15 buldun?
    İstanbul Tıbbiyesi

  6. #6

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    1)İşlem (19.18.17.16+1).15!.12/49 diye ayrılır. Cevap 3 olarak verilmiş ama 15! faktoriyel için cevap 3 iken (19.18.17.16+1) bu kısımda da 2 tane 5 var heralde bunu hesaba katmamışlar. toplamda 5 tane 5 varken 2 sayısı 5 ten daha fazla olduğuna göre n =5 yalnız dediğim gibi soruyu yapan abimiz sadece 15! e göre yapmış
    İstanbul Tıbbiyesi

  7. #7
    bcg
    bcg isimli üye şimdilik offline konumundadır

    Grubu
    Üye
    İş
    12. sınıf
    2. soruda ben a ya 6 b ye 5 ve c ye 4 verdim.yani eşitlik şu şekilde oldu : 4.6.5!=5!.4! e eşitlikte sağlandı..

  8. #8
    bcg
    bcg isimli üye şimdilik offline konumundadır

    Grubu
    Üye
    İş
    12. sınıf
    Alıntı Heisenberg'den alıntı Mesajı göster
    4)Parantezin toplamı 60 çıkıyorç 6!=6.120 olduğuna göre 6!/60=12
    parantezin toplamı nasıl altmış çıkıyor .kaç tane 6 olduğunu nasıl buluyoruz?

  9. #9

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    Alıntı bcg'den alıntı Mesajı göster
    2. soruda ben a ya 6 b ye 5 ve c ye 4 verdim.yani eşitlik şu şekilde oldu : 4.6.5!=5!.4! e eşitlikte sağlandı..
    4.a!nın yanına 6 yı nasıl soktun kardeşim
    İstanbul Tıbbiyesi

  10. #10

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    Alıntı bcg'den alıntı Mesajı göster
    parantezin toplamı nasıl altmış çıkıyor .kaç tane 6 olduğunu nasıl buluyoruz?
    Farkettiysen bir eksi bir artı diye gider + tlı taraf 12 24 36 diye gidip 120 bitiyor yani 10 tane + lı kısım var buna göre + lı kısımla - li kısım arasında fark altı olunca 6.10 dan parantez 60 olur.
    İstanbul Tıbbiyesi


 
2 sayfadan 1.si 12 SonuncuSonuncu

  1. Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!

Benzer konular

  1. asal çarpanlara ayırma
    7burak bu konuyu 9. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 2
    Son mesaj : 22 Eyl 2014, 02:20
  2. Asal Çarpanlara Ayırma
    soru_mat bu konuyu Lise Matematik forumunda açtı
    Cevap: 4
    Son mesaj : 14 Eyl 2014, 00:01
  3. asal çarpanlara ayırma
    besu bu konuyu 12. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 6
    Son mesaj : 29 Tem 2012, 00:50
  4. faktoriyel ve asal çarpanlara ayırma
    hacer 201 bu konuyu 9. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 3
    Son mesaj : 23 Tem 2011, 22:27
  5. faktoriyel ve asal çarpanlara ayırma
    hacer 201 bu konuyu 9. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 7
    Son mesaj : 22 Tem 2011, 14:38
Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları