1. #1

    Grubu
    Üye
    İş
    Üniversite

    Sayılar

    1-) x+y ile y-4 aralarında asal sayılardır. (x+y).(y-4)=12 ise y'nin değeri ne olabilir? Şıklar: 11, 10, 9, 8, 6


    2-) 1+2-3+4-5+6-7+.....+46-47+48 işleminin sonucu kaçtır? cevap: 26


    16! + 17!
    3n
    kesrinin tam sayı olabilmesi için n'in alabileceği en büyük tam sayı değeri kaçtır? cevap: 8




    a ve b birer pozitif tamsayı olmak üzere, 6! . a = b4 eşitliğini sağlayan en küçük a değeri için b kaçtır? cevap:30



    x,y,z doğal sayılardır. x=4y ve z=5x olduğuna göre x+y+z aşağıdakilerinden hangisine eşit olabilir? şıklar : 4, 5, 15, 25, 30



    n ve m pozitif tam sayılardır.
    (1+2+3...+n) - (1+2+3...+m)
    n+m+1
    ifadesinin en sade şekli hangisidir? cevap : n-m/2
    Varsın olsun üstümüzden gitmesin keder,
    Siyah beyaz forman bize bir ömür yeter

  2. #2

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    11. sınıf

    C-1

    12'nin çarpanları 1, 2, 3, 4, 6, 12'dir.
    Bunlar içinde aralarında asal olan 3 ve 4 vardır.
    y-4=4
    x+y=3 olursa y 8 değerini alabilir.
    Bilgi ve ego ters orantılıdır, bilgi arttıkça ego azalır. (Albert Einstein)

  3. #3

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    11. sınıf

    C-3

    16!(1+17)/3n=16!(18)/3n
    18 içinde 2 tane 3 çarpanı vardır.
    16! içinde ise;
    16/3=5
    5/3=1
    5+1=6 tane 3 çarpanı vardır.
    n en fazla 8 olabilir.
    Bilgi ve ego ters orantılıdır, bilgi arttıkça ego azalır. (Albert Einstein)

  4. #4

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    11. sınıf

    C-4

    6!=1.2.3.4.5.6=1.2.3.2².5.2.3=2⁴.3².5
    Bu sayıyı 3².5³ sayısı ile çarparsak bir sayının 4. kuvveti olabilir.
    b=∜2⁴.3⁴.5⁴=2.3.5=30 olur.
    Bilgi ve ego ters orantılıdır, bilgi arttıkça ego azalır. (Albert Einstein)

  5. #5

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    11. sınıf

    C-6

    1+2+3+...+n=n(n+1)/2
    1+2+3+...+m=m(m+1)/2
    [n(n+1)/2-m(m+1)/2]/(n+m+1)=[n²+n-m²-m]/2(n+m+1)
    =[(n-m)(n+m)+n-m]/2(n+m+1)
    =[(n-m)(n+m+1)]/2(n+m+1)
    =(n-m)/2
    Bilgi ve ego ters orantılıdır, bilgi arttıkça ego azalır. (Albert Einstein)

  6. #6

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    11. sınıf

    C-5

    x=4y
    z=5x=5(4y)=20y
    x+y+z=4y+y+20y=25y
    Demek ki sayımız 25'e bölünmeli.
    25 doğru cevap olur.
    Bilgi ve ego ters orantılıdır, bilgi arttıkça ego azalır. (Albert Einstein)

  7. #7

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    11. sınıf

    C-2

    1+(2+4+6+...+48)-(3+5+7+...+47)
    Ardışık çift sayıların toplamı en büyük sayı 2n olmak üzere n(n+1) ile bulunur.
    48=2n
    n=24
    2+4+6+...+48=24.25
    Ardışık tek sayıların toplamı en büyük sayı 2n-1 olmak üzere n² ile bulunur.
    47=2n-1
    n=24
    3+5+7+...+47=24²-1
    1+24.25-24²+1=2+24(25-24)=2+24=26
    Not: Normalde günde 5'ten fazla soru sormak yasaktır. Bugün boş vaktim olduğu için çözdüm, lütfen bundan sonra bu kurala dikkat edin.
    İyi günler.
    Bilgi ve ego ters orantılıdır, bilgi arttıkça ego azalır. (Albert Einstein)

  8. #8

    Grubu
    Moderatör
    İş
    11. sınıf
    Soru sorma sınırınız 5'dir.
    Bunu biliyorsunuz ve 6 soru soruyorsunuz.
    +1 Ceza Puanı eklenmiştir.

  9. #9

    Grubu
    Üye
    İş
    Üniversite
    Çok teşekkür ederim çözüm için. Kuralı unutmuşum özür dilerim daha dikkatli olacağım.
    Varsın olsun üstümüzden gitmesin keder,
    Siyah beyaz forman bize bir ömür yeter


 

  1. Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!

Benzer konular

  1. sayılar, üslü sayılar, mutlak değer, köklü sayılar
    aligüncan bu konuyu Lise Matematik forumunda açtı
    Cevap: 7
    Son mesaj : 06 Şub 2011, 23:53
Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları