cevap ver
2 sayfadan 1. 1 2 SonSon
  1. #1

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    10. sınıf

    Utandım birkaç sorum var

    1) 27 üzeri 12 sayısı 9 tabanında kaç basamaklı bir sayıdır? (cevap: 19)



    2) 13 basamaklı (100...0) (2 tabanında) sayısı 8 tabanında kaç basamaklıdır? ( cevap: 5)

    3) ((n!)!)!= n! olduğuna göre n kaç farklı değer alır ? (cevap: 3 )

    4) 120.n!= (n!)! ise n kaçtır ? (cevap : 3)
    şimdiden teşekkür ederim

  2. #2

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    Merhabalar,
    forum kuralları arasında soruların cevaplarının veya en azından seçeneklerin eklenmesi şartı vardır. Mesela bir üye cevapları buluyor ama emin olmayınca yazmayabiliyor, bu da sizin daha geç cevap almanıza neden olabiliyor kimi zaman.

  3. #3

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    10. sınıf
    bilmiyordum teşekkür ederim düzelttim

  4. #4

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    4) n=3 ?
    Taş kırılır ,Tunç erir.Ama Türklük ebedidir.
    Mustafa Kemal ATATÜRK

    Biyomedikal Mühendisliği



  5. #5

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    10. sınıf
    evet 4. sorunun cevabı 3 çözümünü yazabilirsen sevinirim.

  6. #6

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    3) bu şartı sadece 0,1,2 sağlar
    Taş kırılır ,Tunç erir.Ama Türklük ebedidir.
    Mustafa Kemal ATATÜRK

    Biyomedikal Mühendisliği



  7. #7

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    10. sınıf
    benim öncelikle bilmek istediğim (n!)! nedir ? veya faktöriyel işaretlerin ard arda çarpımları neyi ifade ediyor. bir de sorunun çözümünü yazmanı istemiştim. ben az önce bahsettiğim şeylerin cevaplarını bilmediğim için soruyu çözemedim. umarım kendimi iyi ifade etmişimdir.

  8. #8

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    12. sınıf
    Alıntı mira12 nickli üyeden alıntı Mesajı göster
    benim öncelikle bilmek istediğim (n!)! nedir ? veya faktöriyel işaretlerin ard arda çarpımları neyi ifade ediyor. bir de sorunun çözümünü yazmanı istemiştim. ben az önce bahsettiğim şeylerin cevaplarını bilmediğim için soruyu çözemedim. umarım kendimi iyi ifade etmişimdir.
    ifade ettiği kesin bişey yok sen n e 3 ver (3!)! olur yani (6)! = 720 yani n! dediğimiz şeyde herhangi bir sayı olacağı için o sayının bir daha faktöriyelini almış oluyoruz .

  9. #9

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    10. sınıf
    anladım yani faktöriyelini almadan önce o faktöriyeli açıyoruz sonra bir daha faktöriyelini alıyoruz

  10. #10

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer
    1.
    2712=(3³)12=336=(3²)18=918 , bu da 9 tabanında yazılırsa 19 basamaklı olur. (tıpkı 10³ sayısının 4 basamaklı bir sayı olması gibi)

    2.
    2³=8 olduğundan iki tabanında yazılan bir sayı 8 tabanına çevrilirse sağdan başlanarak her 3 basamaklık grup bir tane basamağa toplanacaktır.
    5>13/3>4 olduğundan sayı 5 basamaklı olur. (ilk 12 basamak 4 basamakta ifade edilir , kalan tek basamak da 5. basamak olur)

    3.
    öncelikle n!≥n olduğunu bi kenara yazalım
    n!=k olsun
    ((n!)!)!=(k!)!≥k!≥k=n! olduğundan
    k!=k olması gerekir.
    k!=k.(k-1)!=k → (k-1)!=1 , bu da ancak k=2,1
    k=1=n! → n=0 veya 1
    k=2=n! → n=2 , toplam 3 değer

    4.
    üstteki soru gibi
    120.n!=(n!)!=n!.(n!-1)! , n! ler sadeleştirilirse
    120=(n!-1)! , buradan n!-1=5 ve n!=6 bulunur , n=3 tür.


 

  • Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!
  • Benzer konular

    1. bir sorum var ?
      canto58, bu konuyu "Ygs & Lys Matematik" forumunda açtı.
      cevaplar: 2
      Son mesaj : 25 Haz 2013, 10:21
    2. Sorum
      matpsycholog, bu konuyu "Özel geometri soruları" forumunda açtı.
      cevaplar: 4
      Son mesaj : 30 Eyl 2012, 00:57
    3. 3 sorum var
      dürri yekta, bu konuyu "9. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      cevaplar: 7
      Son mesaj : 26 Mar 2012, 18:03
    4. 5.sorum var
      asigirl460, bu konuyu "9. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      cevaplar: 5
      Son mesaj : 26 Eki 2011, 22:20
    5. Bir sorum var
      T__, bu konuyu "8. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      cevaplar: 1
      Son mesaj : 30 Oca 2011, 23:43
    2008 matematik soruları matematik konu anlatımı