1. #21

    Grubu
    Üye
    İş
    Diğer
    Alıntı svsmumcu26'den alıntı Mesajı göster
    Şimdi şöyle Tubick 1/ 2 > 1/4 değil mi ? Eğer paydayla payın yerlerini değiştirirsen 2<4 olacaktır.Yani ters çevirirsen eşitsizlik yön değiştirecektir.Atıyorum 1/8 > 1/10 => 8<10 yani.
    peki içler dıslar carpımını nasıl yapabiliyosun.büyük küçük işretli işlemlerde ilk defa bunun yapıldıgını görüyorum.bu tarz işlelmerdede yapabiliyormuyuz.bilmiyordumda
    ”Bedenin kölesi olan hiç kimse özgür değildir..”

    Seneca - De Finibus

  2. #22

    Grubu
    Moderatör
    İş
    11. sınıf
    Yapılmayacak bir şey değil ki , ezberlemeye çalışırsan kuralları olcağı bu olur

    Bak 2 < 4 diyelim , 1/2 > 1/4 olacaktır.İşler dışlar yapmıyorum.Pay - Payda durumuna getiriyorum.

  3. #23

    Grubu
    Üye
    İş
    Diğer
    Alıntı MatematikciFM'den alıntı Mesajı göster
    Yanlış anlama oldu sanırım.
    x.y=30
    x+y=11
    yazdıktan sonra
    x=6
    y=5
    yazılmışsa, akla ilk gelen bu sonucun deneme yanılma ile bulunduğu olur.

    normalde çözümün bu kısmı şöyle olmalı(x,y ∈ R dediği için)

    x+y=11 ise, y=11-x

    x.(11-x)=30
    x²-11x+30=0

    x=5 v x=6
    y=6 v y=5

    x>y olduğu için, x=6, y=5

    sonra devamı.

    x,y∈R dediği haldekökler tamsayı olduğu için buna gerek kalmamış. yoksa diskriminantını bulmak gerekebilirdi.

    ortada bir sorun yok, sadece bir hatırlatmaydı bu. Çözümünü örnek göstererek ,başka sorularda yapılabilecek hatalara ön tedbir.
    sadece bunu belirttim.
    hocam taamsayı olmadıgını düşünürek veya baska sayılar vererek devamını getirebilirmisiniz.bu yolu ögrenmek istiyorum
    ”Bedenin kölesi olan hiç kimse özgür değildir..”

    Seneca - De Finibus

  4. #24

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    11. sınıf
    x+y=11 ise, y=11-x
    x.(11-x)=30
    x²-11x+30=0
    x=5 v x=6
    y=6 v y=5
    MatematikciFM öğretmenimiz yukarıdaki şekilde çözümü yazmış zaten.
    İyi günler.
    Bilgi ve ego ters orantılıdır, bilgi arttıkça ego azalır. (Albert Einstein)

  5. #25

    Grubu
    Moderatör
    İş
    11. sınıf
    9.Sınıfım ya tubicik.Hocamın dediği gibi diskriminantını bulmak gerekebilir.
    Ya şöyle diyelim ki , x.y = 20
    x+y = 9 dediğinde hemen 4.5=20 diyoruz x=5 veya 4 y=4 veya 5 diyoruz dimi.Hemen deneyerek yaptık ama eğer bu reel sayı olsaydı ozaman farklı olacaktı.Onu demek istedi hocamız.

  6. #26

    Grubu
    Üye
    İş
    Diğer
    Alıntı svsmumcu26'den alıntı Mesajı göster
    Yapılmayacak bir şey değil ki , ezberlemeye çalışırsan kuralları olcağı bu olur

    Bak 2 < 4 diyelim , 1/2 > 1/4 olacaktır.İşler dışlar yapmıyorum.Pay - Payda durumuna getiriyorum.
    hayır ezberlemeye degil anlamaya calısıyorum.sonucta yaptıgını haa böyle yapmıs böyle yapmalıyım demekle degil nasıl yaptıgınla ilgilniyorum

    2 < 4 , 1/2 > 1/4 bunun böyle oldugunu biliyorum..sadece içler dıslar carpımının büyüklük küçüklük işlemlerinde kullanılıdıgını bilmiyordum..yapılabiliniyormuydu bunu sordum..
    neyse ..
    ”Bedenin kölesi olan hiç kimse özgür değildir..”

    Seneca - De Finibus

  7. #27

    Grubu
    Moderatör
    İş
    11. sınıf
    Yok , yanlış anladıysan özür dilerim öyle demek istemedim.Yani dediğim şu , 2<4 ise , 1/2 > 1/4 olur değil mi ? Bunu deneyerek bulabilirsin.Şaka anlamında dedim , ciddi anladın sanırım özür dilerim tekrar

  8. #28

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Alıntı tubicik'den alıntı Mesajı göster
    peki içler dıslar carpımını nasıl yapabiliyosun.büyük küçük işretli işlemlerde ilk defa bunun yapıldıgını görüyorum.bu tarz işlelmerdede yapabiliyormuyuz.bilmiyordumda
    Sen şunu iyi kavra canım.
    Rasyonel sayılarda; payları eşit olan rasyonel sayılardan , paydası küçük olan daha büyüktür.
    Bunun sonucu olarak da,
    a < b <=> 1/a > 1/b

  9. #29

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Alıntı tubicik'den alıntı Mesajı göster
    hayır ezberlemeye degil anlamaya calısıyorum.sonucta yaptıgını haa böyle yapmıs böyle yapmalıyım demekle degil nasıl yaptıgınla ilgilniyorum

    2 < 4 , 1/2 > 1/4 bunun böyle oldugunu biliyorum..sadece içler dıslar carpımının büyüklük küçüklük işlemlerinde kullanılıdıgını bilmiyordum..yapılabiliniyormuydu bunu sordum..
    neyse ..
    Sıralamalarda, içler dışlar çarpımı kısmen kullanılıyor.
    Hata yapma riski yüksek olduğundan ben anlatmıyorum öğrencilere

  10. #30

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Alıntı tubicik'den alıntı Mesajı göster
    hocam taamsayı olmadıgını düşünürek veya baska sayılar vererek devamını getirebilirmisiniz.bu yolu ögrenmek istiyorum
    Burada (İkinci Dereceden Bir Bilinmeyenli Denklemlerin Kökleri - Delta Formülü) hepsi var canım.

    ax²+bx+c=0
    denkleminde
    diskriminant(delta)=b²-4ac
    olarak bulup kökleri bulabiliyorsun.


 

  1. Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!

Benzer konular

  1. temel kavramlar
    saliha42 bu konuyu Lise Matematik forumunda açtı
    Cevap: 10
    Son mesaj : 31 Oca 2013, 21:25
  2. temel kavramlar
    saliha42 bu konuyu Lise Matematik forumunda açtı
    Cevap: 6
    Son mesaj : 31 Oca 2013, 00:57
  3. temel kavramlar
    matox bu konuyu Lise Matematik forumunda açtı
    Cevap: 3
    Son mesaj : 29 Oca 2013, 13:26
  4. temel kavramlar
    matox bu konuyu Lise Matematik forumunda açtı
    Cevap: 1
    Son mesaj : 27 Oca 2013, 01:16
  5. Temel Kavramlar
    math0,9 bu konuyu 9. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 9
    Son mesaj : 11 Eki 2012, 01:25
Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları