1. #1

    Grubu
    Üye
    İş
    10. sınıf

    Modüler Aritmetik soruları

    1) 4x= 8(mod4) denkliğini sağlayan iki basamaklı en küçük farklı üç doğal sayının toplamı kaçtır? (klasik soru cevap 33)

    2) m>1 olmak üzere
    -3= -75 (mod m) denkliğini sağlayan kaç farklı m doğal sayısı vardır? (klasik, cevap 11)

    3) x∈ Z+ olmak üzere
    5x+3= x+1 (mod(x+3)) denkliğini sağlayan x sayılarının toplamı kaçtır? (klasik, cevap 9)


    şimdiden teşekkürler.

  2. #2

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Diğer
    C.1
    4x≡8(mod4)
    4x≡0(mod4)
    x=10,11,12=33min
    C.2
    72≡0 (mod m)
    m 72 pozitif tam böleni kadardır.
    72=2³.3²
    (3+1).(2+1)=4.3=12 Bunun içinde 1 de vardır. Ancak m>1 imiş. Bu yüzden Cevap 11dir.
    C.3
    5x+3≡x+1
    4x+2≡0 (mod(x+3))
    4x+2/x+3=tam sayıdır.
    4x+12-10/x+3=4-(10/x+3)
    x+3=5 x=2
    x+3=-5 x=-8
    x+3=2 x=-1
    x+3=-2 x=-5
    x+3=1 x=-2
    x+3=-1 x=-4
    x+3=10 x=7
    x+3=-10 x=-13
    x'in alabileceği değerler toplamı=2+7=9 x∈Z+ imiş çünkü.
    İnternetim yok

  3. #3

    Grubu
    Üye
    İş
    10. sınıf
    teşekkürler

  4. #4

    Grubu
    Üye
    İş
    10. sınıf
    Bir soru daha sorabilir miyim, problem olmazsa?

  5. #5

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Diğer
    2 soru daha sorabilirsiniz. Çünkü günlük soru sorma sınırı 5.
    İnternetim yok

  6. #6

    Grubu
    Üye
    İş
    10. sınıf
    1)k∈ Z olmak üzere

    294k+1 - 174k+3 ifadesinin 5 ile bölümünden kalan kaçtır? (1)


    2) 18.18².18³....1826= x(mod5) denkliğini sağlayan en küçük x doğal sayısı kaçtır? (2)

  7. #7

    Grubu
    Üye
    İş
    9. sınıf
    29=4(mod5)
    4¹=4(5)
    4²=1(5)
    çift üstlerde kalan 1 tek üslerde kalan 4
    4k+1 tek olduğundan kalan 4tür
    17=2(5)
    2¹=2(5)
    2²=4(5)
    2³=3(5)
    2⁴=1(5)
    4k+3 dörde bölersek kalan 3 olduğundan
    2³=3
    4-3=1
    Matematik, farklı şeylere aynı ismi verme sanatıdır. - Jules Henri Poincaré

  8. #8

    Grubu
    Üye
    İş
    9. sınıf
    18=3(mod5)
    31+2+3....+26=3351
    31=3
    32=4
    33=2
    34=1
    351/4 kalan 3
    x=2(5)
    Matematik, farklı şeylere aynı ismi verme sanatıdır. - Jules Henri Poincaré

  9. #9

    Grubu
    Üye
    İş
    10. sınıf
    4¹=4(5)
    4²=1(5) neden burada böyle bir şey yaptık?

  10. #10

    Grubu
    Üye
    İş
    10. sınıf
    Alıntı mahmudsami'den alıntı Mesajı göster
    18=3(mod5)
    31+2+3....+26=3351
    31=3
    32=4
    33=2
    34=1
    351/4 kalan 3
    x=2(5)
    351'i 4e böldük? neden?

Diğer çözümlü sorular için alttaki linkleri ziyaret ediniz


 
2 sayfadan 1.si 12 SonuncuSonuncu

  1. Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!

Benzer konular

  1. Modüler Aritmetik Soruları
    omervarol bu konuyu 9. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 5
    Son mesaj : 04 Eyl 2014, 01:40
  2. Modüler Aritmetik Soruları Çözümleri
    korkmazserkan bu konuyu Çözümlü Matematik Soruları forumunda açtı
    Cevap: 2
    Son mesaj : 06 Haz 2012, 21:09
  3. Modüler Aritmetik Soruları
    haktan bu konuyu 9. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 8
    Son mesaj : 14 Mar 2012, 22:32
  4. Modüler Aritmetik Soruları Çözümleri
    gökberk bu konuyu Çözümlü Matematik Soruları forumunda açtı
    Cevap: 1
    Son mesaj : 04 Ara 2011, 05:07
  5. modüler aritmetik
    3.141592653589 bu konuyu Özel matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 4
    Son mesaj : 24 Mar 2011, 03:44
Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları