1. #1

    Grubu
    Üye
    İş
    12. sınıf

    Rasyonel Sayılar ~



    '^ Teşekkürler ~
    ''Yaşamımız ayrıntılar yüzünden boşa harcanıyor. Sadeleştirin, sadeleştirin.''
    “… kendiniz olun – başkasının sizin nasıl olmanızı beklediğini zannettiğiniz gibi değil.”

  2. #2

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    1)
    y=25/[(2x+19)/5]=125/(2x+19)
    2x+190 ise x=-19/2

    2. soruda x nerde?

    3) (6/7)+(6/11)-(20/13)=[1-(1/7)]+[1-(5/11)]-[1+(7/13)]
    =1+1-1-[(1/7)+(5/11)+(7/13)]
    =1-A

  3. #3

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    4)
    m.n=3

    [m-(1/n)].[n+(1/m)]=[(m.n-1)/n].[(m.n+1)/m]=(m².n²-1)/m.n
    =(3²-1)/3=8/3

  4. #4

    Grubu
    Üye
    İş
    12. sınıf
    Özür dilerim yanlış yazmışım. 2. soru da 1/2 değil 1/x
    ''Yaşamımız ayrıntılar yüzünden boşa harcanıyor. Sadeleştirin, sadeleştirin.''
    “… kendiniz olun – başkasının sizin nasıl olmanızı beklediğini zannettiğiniz gibi değil.”

  5. #5

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    5)
    a=-2 olursa a+3=1 olur.
    O zaman
    b+5=b-2
    5=-2
    olur. Bu ifade yanlış olduğundan a=-2 olmamalı.

  6. #6

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Yazması uzun sürüyor. Kısadan şöyle diyim. Kesir çizgisi adedi kadar ifadeyi tanımsız yapan x değeri vardır, yani 3 tane.
    Çünkü, kesir çizgisi bölme demektir ve her bölmede, alttakinin payı ve paydası yer değiştireceğinden, her defasında bir x li ifade paydaya gelecektir. Bunun kökü de ifadeyi tanımsız yapar.

  7. #7

    Grubu
    Yasaklı üye
    İş
    Üniversite
    3)

  8. #8

    Grubu
    Üye
    İş
    12. sınıf
    Çok teşekkür ederim Şimdi yeni bir konu daha açabilir miyim ?
    ''Yaşamımız ayrıntılar yüzünden boşa harcanıyor. Sadeleştirin, sadeleştirin.''
    “… kendiniz olun – başkasının sizin nasıl olmanızı beklediğini zannettiğiniz gibi değil.”

  9. #9

    Grubu
    Yasaklı üye
    İş
    Diğer
    5. soru aşağıdaki gibi olmıycak mı?


  10. #10

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    11. sınıf
    a=-3 için 0=(b-2)/(b+5) içler dışlar ç. b-2=0 b=2 olur.
    a+3 ile b+5'in yerini ancak bu iki ifadeden biri 0 olmadığında değiştirebiliriz.

Diğer çözümlü sorular için alttaki linkleri ziyaret ediniz


 
2 sayfadan 1.si 12 SonuncuSonuncu

  1. Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!

Benzer konular

  1. ondalık sayılar-rasyonel sayılar
    hzrlk bu konuyu Lise Matematik forumunda açtı
    Cevap: 2
    Son mesaj : 27 Oca 2015, 12:19
  2. Rasyonel sayılar
    mürşde bu konuyu Lise Matematik forumunda açtı
    Cevap: 9
    Son mesaj : 22 Haz 2013, 18:37
  3. Rasyonel Sayılar
    Nazmiye bu konuyu 9. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 2
    Son mesaj : 07 Şub 2012, 21:28
  4. rasyonel sayılar ve köklü sayılar
    şehnaz bu konuyu Lise Matematik forumunda açtı
    Cevap: 6
    Son mesaj : 13 Eyl 2011, 14:43
  5. Rasyonel sayılar
    mürşde bu konuyu Lise Matematik forumunda açtı
    Cevap: 2
    Son mesaj : 22 Şub 2011, 07:49
Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları