1. #1

    Grubu
    Üye
    İş
    9. sınıf

    yukarı Üslü Sayılar ve Olasılık

    1.Soru: 5 evli çift arasından ard arda 2 kişi seçiliyor.Birinin bay birinin bayan olma olasılığı kaçtır?


    2.soru:

    3.soru:

    4.soru:

    5.soru:

  2. #2

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    C-1

    Toplam 10 kişi var, 5 bayan, 5 erkek. İlk seçtiğimiz kişinin bayan olma ihtimalı 5/10, ikinci seçtiğimiz kişinin erkek olma ihtimali 5/9
    (5/9).(5/10)= 5/18

  3. #3

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    C-2

    Artış miktarına bakarsan,
    1 ve 2. adım arasında 32 artmış,
    2 ve 3. adım arasında 16 artmış,
    3 ve 4. adım arasında 8 artacak,
    4 ve 5. adım arasında 4 artacak.

    Biz zaten 3. adımı biliyoruz (112), öyleyse 112+12=124 olacaktır 5 adımda.

  4. #4

    Grubu
    Site sahibi
    İş
    Matematik Öğretmeni
    c-3) 4.22n. 52n+2 = 22. 22n. 52n+2= 22n+2. 52n+2= (2.5)2n+2= 102n+2

    10 un kuvvetleri kısa yoldan bulabiliriz. 105=100.000 dir yani 6 basamaklıdır. Ama 5 tane sıfır vardır.

    O zaman 102n+2 2n+2+1 basamaklı bir sayıdır. 2n+3 basamaklıdır.
    2n+3=9 olmaldır. 2n=6 => n=3

  5. #5

    Grubu
    Site sahibi
    İş
    Matematik Öğretmeni
    C-4)
    I. 2-3= -
    1
    kare
    ise



    1
    8
    = -
    1
    kare



    içler dışlar çarpımından kare=-8 dir.

    II. (-2)-3= -2-3= -1/8 dir. -1/8=-8/üçgen ise içler dışlar çarpımından Üçgen=64 dür.

    III. -(-2)-3=1/8 dir 1/8= -2/daire daire=-16 dır. Cevap B şıkkıdır.

  6. #6

    Grubu
    Site sahibi
    İş
    Matematik Öğretmeni
    C-5) a pozitif tam sayı ise a yerine 2 vererek o ifadeleri bularak kıyaslama yapabilisin. ayerin 1 verme çünkü 1 verirsen bütün kuvvetleri eşit çıkabileceği için sıkıntı çıkar. 1 haricinde bir çok pozitif tam sayı vrebilirsin a yerine. ama en iyisi 2 dir. işlem kolay olur.

    I. (-2)2=4
    II. (-2)-2= 1/4
    III. (-1/2)3= -1/8
    IV. -(-1/2)3= -(-1/8)=1/8

    I>II>IV>III

  7. #7

    Grubu
    Üye
    İş
    8. sınıf
    [(3x+2+3x+1)/(3x−2×3x−1) ]+ [ (5x+5x1)/(5x−4×5x−1) ]

  8. #8

    Grubu
    Üye
    İş
    8. sınıf
    burası neden normal görülmedi alt taraf normal ama üst tarafta nasıl hata yaptım bide bu sorunun cevabı nasıl olmalı
    Alıntı cimalak'den alıntı Mesajı göster
    3[UST]x+2[/UST]+3[UST]x+1[/UST]
    3x−2×3x−1
    +
    5[UST]x[/UST]+5[UST]x1[/UST]
    5x−4×5x−1

  9. #9

    Grubu
    Site sahibi
    İş
    Matematik Öğretmeni
    x²+y³
    y⁵



    şeklinde olduğunda çalışıyor. Ama kesir kodunu kullanırken üst kısmında çoklu ifade yazılamıyor.

  10. #10

    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer
    1.soruda cevap daha fazla olmali gibi. muhtemelen 2 ile daha carpilmali.

Diğer çözümlü sorular için alttaki linkleri ziyaret ediniz


 
2 sayfadan 1.si 12 SonuncuSonuncu

  1. Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!

Benzer konular

  1. Sayılar(basamak kavramı, taban aritmetiği, üslü sayılar)
    kaan121 bu konuyu 9. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 2
    Son mesaj : 06 Eyl 2014, 18:13
  2. üslü sayılar-olasılık
    ofli_fatih bu konuyu 8. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 4
    Son mesaj : 06 Kas 2012, 19:34
  3. üslü sayılar,çok büyük ve çok küçük pozitif sayılar konu anlatım sunusu
    balbeyden bu konuyu İlköğretim Matematik Öğretmenleri forumunda açtı
    Cevap: 1
    Son mesaj : 20 Eyl 2011, 00:50
  4. sayılar, üslü sayılar, mutlak değer, köklü sayılar
    aligüncan bu konuyu Lise Matematik forumunda açtı
    Cevap: 7
    Son mesaj : 06 Şub 2011, 23:53
  5. Cevap: 1
    Son mesaj : 29 Oca 2011, 22:47
Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları