1. #1

    Grubu
    Üye
    İş
    7. sınıf

    Ünlem Tam Sayilarda Islemler

    (-6).2
    6.(-2)
    (-6).(-2)

  2. #2

    Grubu
    Üye
    İş
    7. sınıf
    bu sorularin hepsi ayri ayridir ltfn acil cevap verin ...
    Hayat bir Labirent Gibidir...
    Donup dolasip yine ayni yere gelirsin...

  3. #3

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    10. sınıf
    (-).(+)=(-)
    (-).(-)=(+)
    (+).(+)=(+)

    Bunları kullanarak çözmen senin için daha iyi olacak
    Yine de bütün umudunuzu yitirmeyin. Yarının ne getireceği bilinmez. Güneşin doğusu genelde bir şeyler nasihat eder

  4. #4

    Grubu
    Site sahibi
    İş
    Matematik Öğretmeni
    mustafa doğru söylüyor. Bu işaretleri kullanarak çözmem gerekir. Daha karmaşık soruşarın olursa çözüm yaparız.

  5. #5

    Grubu
    Üye
    İş
    7. sınıf
    ben zaten cevaplari biliyorum...
    medelleyemiyorum ben size onunla birlikte anlatmanizi istemistim ama suc bende cnku yazmamisim
    Hayat bir Labirent Gibidir...
    Donup dolasip yine ayni yere gelirsin...

  6. #6

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    Neyle birlikte anlatmamızı istediğini daha açık yazarsan yardımcı olabiliriz

  7. #7

    Grubu
    Site sahibi
    İş
    Matematik Öğretmeni
    ilk ikisini sayı doğrusu üzerinde modelleyerek anlatıyorum. Şimdi hepsine ayrı ayrı sayı doğrusu çizmek vakit alacaktır. Ben cümle olarak anlatıyorum. sen bu yazacaklarımdam halledersin.

    (-6).2= 2.(-6) olarak düşünebiliriz. Bu da 2 tane -6 nın toplamıdır. (-6).2=(-6)+(-6) düşünüp, iki tane eksi 6 yı sayı doğrusunda sola doğru peşpeşe bir büyük parantez ile gösterip en geldiği yeri (-12) işaretlersin.

    6.(-2) bu ifadeyi 6 tane (-2) nin toplamı oalrak düşünüp yine sayı doğrusunda peşpeşe 6 tane -2 yi gösterip en son geldiği yeri -12 olarak işaretleyebilirsin.


    (-6).(-2) bu soru için de alttaki anlatıma benzer anlatım yapabilirsin.


    (-2).(-5) in pullarla modellemesi

    tam sayıları modelleme

  8. #8

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    Hocam bu pullar ne kafa karıştırıcı (-).(-) yi Düşmanımın düşmanı dostumdur, yani sonuç (+) şeklinde öğrenmiştik biz

  9. #9

    Grubu
    Site sahibi
    İş
    Matematik Öğretmeni
    eskiden sadece anlatım yöntemi vardır. Şimdi modelleme yapılıyor. Daha somutlakştırabilmek için. Benimde şöyle bir anlatımım var.

  10. #10

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    Okudum, taksit kısmı çok açıklayıcı olmuş, o konuların üstünden 4-5 yıl geçmesine rağmen şimdi (-).(-)= + kısmını daha iyi anladım

Diğer çözümlü sorular için alttaki linkleri ziyaret ediniz


 
2 sayfadan 1.si 12 SonuncuSonuncu

  1. Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!

Benzer konular

  1. Tam sayılarda işlemler
    Misra bu konuyu 7. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 5
    Son mesaj : 30 Eki 2013, 02:47
  2. Tam sayılarda işlemler
    Misra bu konuyu 7. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 4
    Son mesaj : 14 Eki 2013, 15:10
  3. Tam sayılarda işlemler
    burak35 bu konuyu 7. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 4
    Son mesaj : 21 May 2013, 21:44
  4. ygs-doğal ve tam sayılarda işlemler
    berk07 bu konuyu 9. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 6
    Son mesaj : 04 Ağu 2012, 01:33
  5. [Ziyaretçi] kareköklü sayılarda işlemler
    asena bu konuyu 8. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 1
    Son mesaj : 17 Şub 2011, 23:35
Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları