2 sayfadan 2. İlkİlk 1 2
  1. #11

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Sizin bu söylediklerinizin çoğuna katılıyorum. Ama aklımda kalan son bir soruya cevap aramak için( bu güne kadar hiç düşünmediğim bir şey)
    araştırma yaptım. ve bulduğum sonuç şu: olasılığın günlük hayatta dişe dokunur hiç bir kullanım alanı yok. Peki o zaman biz niye hararetli hararetli olasılık anlatıyoruz. sırf öss de soruluyor diye mi? peki ösym veya meb niye bu kadar bu konuyu önemsiyor. Niye öğrenciler kasılıyor. Niye çeşitlendiriliyor? niye 4. sınıfa kadar olasılığın anlatımını indirdiler? Kafam allak bullak oldu.
    3 tür beyin vardır.
    Küçük beyinler, insanları;
    Orta beyinler, olayları;
    Büyük beyinler, fikirleri;
    tartışır.

  2. #12

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    araştırdığınız konuda üzerine bende çok uzun bir yazı okumuştum, ve gerçektende acı bir gerçek var, nasıl bir yöntem izlersek izleyelim, bulacağımız sonucun pratikte malesef hiç bir değeri yok paranın bir sonraki atışta ne geleceğini hiç kimse bilemez sadece belli stratejilerle tahmin yürütülebilir

    Bu konuda yanlış hatırlamıyorsam laplace şeytanı konusununda bir araştırma yapın derim çok ilginç düşünceler var, sanırım hoşunuza gidecektir..

    örneğin paranın yazı yada tura gelmesi 1/2 dir gibi kesin dediğimiz yargıya bile bakış açınız değişecektir, çünkü paranın yazı yada tura gelmesi bir çok duruma bağlıdır;
    paranın üzerindeki kabartmalardan dolayı ağırlıkn merkezi herhengi bir tarafa meyilli olabilir, ayrıca rüzgarın yönü, zeminin durumu, ve bunlar dışında benim veya her hangi birin aklına gelmeyen daha başka durumlarda olabilir ki kesinlikle vardır, yada olmadığını kimse söyleyemez

  3. #13

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer
    Alıntı MatematikciFM nickli üyeden alıntı Mesajı göster
    Sizin bu söylediklerinizin çoğuna katılıyorum. Ama aklımda kalan son bir soruya cevap aramak için( bu güne kadar hiç düşünmediğim bir şey)
    araştırma yaptım. ve bulduğum sonuç şu: olasılığın günlük hayatta dişe dokunur hiç bir kullanım alanı yok. Peki o zaman biz niye hararetli hararetli olasılık anlatıyoruz. sırf öss de soruluyor diye mi? peki ösym veya meb niye bu kadar bu konuyu önemsiyor. Niye öğrenciler kasılıyor. Niye çeşitlendiriliyor? niye 4. sınıfa kadar olasılığın anlatımını indirdiler? Kafam allak bullak oldu.
    hocam naaptınız

    olasılık belki de şu an matematiğin günlük hayatla en iç içe geçmiş kısmı. bir şeyin yaklaşık olarak gerçekleşme ihtimalini hesaplama işi şu an neredeyse başlı başına üniversitelerde bölüm olmak üzere. ekonomik teorinin olasılıkla içli dışlı olmayan bir kesimi yok. istatistik zaten olaslığın bir dalıdır diyebiliriz. olasılık matematiğin en doğal kısımlarından birisi sonuçta olmamış bir şeyin olması üzerine tahmin yapıyorsunuz ve amacınız da bu tahmini gerçeğe en yakın şekilde yapmak. insanın olduğu her yerde olasılığın yeri vardır ve çok önemli bir yeri vardır. yoksa kimse paranın yazı mı tura mı geleceğiyle hatta yere düşüp düşmeyeceğiyle ilgilenmiyor.

  4. #14

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Üstadım, daha önceden de olasılıkla ilgili bir soruda yaptığınız yorumu eleştirmiştim. Kendiniz söylemiştiniz, "Sistem olasılığı anlatamıyor." diye.
    Olasılık, bana göre matematiğin en ciddi konularından biri. Amiyane tabiriyle en "baba" konularından biri. Bu konuyu anlatması da zor, anlaması da zor. Sınırları çok geniş, günlük hayattan envayı çeşit soru üretilebiliyor. Birkaç yıl öncesine kadar, bir şekilde olasılığı anlatmaya çalışıyorduk. MEB, hangi zihniyetle yaptığını anlamadığım bir şekilde , ortaya "deneysel olasılık" diye bir şey koydu. Amaç neydi, Olasılığı sulandırmak mı?, Olasılığı şirin göstermek mi? Bence hiç gereği yoktu. Bana göre sapla samanı birbirine karıştırdılar. İstatistiği, olasılığın bir dalı olarak kabul edilebileceğini belirtmişsiniz. Olasılıkla, istatistik, yapı ve amaç bakımından çok farklı konular. Benim gördüğüm tek ortak noktaları, ileriye dönük planlamada kullanıldığı. Eğer önde gelenlerimiz, bizi de adam yerine koyup, bir fikir belirtme hakkı da bana veriyorlarsa, benim diyeceğim budur. İstatistiği, deneysel olasılık diye yaftalayıp, olasılığın içinde yutturmalarına hiç gerek yok. İstatistik benim, Matematikte en sevdiğim, en ilgimi çeken konularından biri. Çünkü, her insan bilerek ya da bilmeyerek hayatının her yerinde istatistik yapar. İstatistik öğretmek istiyorlarsa, bunu ayrı bir konu başlığı olarak müfredata yerleştirip, içini de doyurucu biçimde doldurup yapabilirlerdi. Olasılık ise günlük hayatta sadece, kumar, şans oyunları, lotolar, piyangolar var olduğu sürece yer bulabiliyor. İstatistiği, olasılığın bir dalı olarak kabul edip, olasılığın kullanım alanları diye istatistiğin kulanım alanlarını saydığınız zaman, bu şu anlama gelir. Olasılık, istatistiğin nimetlerinden faydalanıyor. Bir bozuk parayı 10 kez atıp 10 unda da yazı geldiğinde, birisi bunu, yazı gelme olasılığı %100 dür dediğinde eleştirme hakkınız kalmıyor çünkü bunu öğreten sistem. Ben ilköğretimden ayrıldıktan sonra deneysel olasılık, müfredata konuldu. İlköğretimdeki öğretmenlerin ikisini nasıl birbirine karıştırmadan anlatabildiklerini, ya da nasıl anlatabildiklerini çok merak ediyorum. http://www.matematiktutkusu.com/sizd...mlarinizi.html ve ilgin bi olaslk sorusu adreslerindeki sorularda yapılan yorumlardan çıkan sonuç bu.
    3 tür beyin vardır.
    Küçük beyinler, insanları;
    Orta beyinler, olayları;
    Büyük beyinler, fikirleri;
    tartışır.

  5. #15

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer
    şu para konusunda sorun yaşıyorum
    bir para 10 kez atıldığında onunda da yazı gelmişse bu paranın yazı gelme olasılığının %100 olduğunu söyleyen bir olasılık dalı var da benim haberim mi yok. yani böyle birşey öğrencilere şu an anlatılıyor mu?

    problemler bazı modellerle çözülür ve bu çeşit bir modelleme yapıldığında bu sonuç elde edilmez de onun için soruyorum.

  6. #16

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Ne demek istediğim, galiba şimdi anlaşıldı Üstadım, Deneysel olasılık işte bu. Siz bir deney yapıyorsunuz ve Yaptığınız deneyden çıkan sonuç/deney sayısı olarak olasılık veriyorsunuz. Olasılığın özüyle ne kadar bağdaştığını siz düşünün. A takımı, B takımını 10 maçın 10unda da yendiğinde de 11. maçta da A takımının kesin yeneceğini iddia etmek. İşte deneysel olasılık bu. Ve evet bunu ilköğretimde anlatıyorlar. Hatta 4. sınıftabile olasılık anlatılıyor. Olasılık, 4. sınıftaki bir öğrenciye 10. sınıftaki gibi anlatılamayacağına göre araya daha gerçekçi gibi gözüken öğeler eklenmek zorunda. İşte yapılan bu. Olasılığı şirin göstermek için bu tür eklemeler yapılıyor ve düşünmekten yoksun bir konu olasılık anlatılıyor. Ondan sonra gerçek olasılık sorularını gören bir öğrencinin saçma sapan cevaplar üretmesini de çok görmemek lazım.
    3 tür beyin vardır.
    Küçük beyinler, insanları;
    Orta beyinler, olayları;
    Büyük beyinler, fikirleri;
    tartışır.

  7. #17

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer
    iyi de hocam böyle bişey yok ki bu da havuz problemleri gibi gerçekte olmayan birşeyin çocukların anlaması için hatalı anlatılması olur.
    bir takım k tane maçın sonunda diğer takımını m kez yendiyse belirtilen olasılık (deneysel midir nedir artık ) modelinde (k+1). maçın sonucu hakkında sadece bir ihtimale dayalı aralık verilebilir. ya da Bayes yaklaşımıyla olsa her yeni maç sonucu bir sonraki için ihtimal değerini revize eder ama o da böyle birşey demez.
    demekki ben okulu bitireli müfredat ve sistem oldukça değişmiş

  8. #18

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Bu konuyu niye tartışmaya açtığımı anladınız umarım. Ama elimizden bir şey gelmiyor. Zaten olasılığı anlatmakta zorlanıyorduk. Şimdi, olasılık çeşitleriyle ve aralarındaki farkları, hem de inanmaya inanmaya anlatmak zorundayız. (Allah'tan Lisede böyle bir dert yok. İlköğretimdeki öğretmenlerin ,vay haline.)
    3 tür beyin vardır.
    Küçük beyinler, insanları;
    Orta beyinler, olayları;
    Büyük beyinler, fikirleri;
    tartışır.

  9. #19

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    hocam deneysel olasılık üzerinde durulmuyor sadece işin tanım kısmında verilip bir örnekle geçiştiriliyor, teorik olasılık üzerinde duruluyor, zaten deneysel olasılıktan çıkabilecek çeşit çeşit soruda yok ortada, o yüzden öyle derine inmeye şimdilik gerek yok idare ediyoruz işte ne yapalım


 

Benzer konular

  1. cümle çeşitleri
    nightmare, bu konuyu "Lise Dersleri" forumunda açtı.
    cevaplar: 3
    Son mesaj : 12 Şub 2013, 19:25
  2. cevaplar: 3
    Son mesaj : 01 Nis 2012, 06:53
  3. kesir çeşitleri
    hulvolce, bu konuyu "3. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
    cevaplar: 1
    Son mesaj : 28 Nis 2011, 22:40
  4. Denklem Çeşitleri
    MatematikciFM, bu konuyu "Lise Dersleri Dökümanları" forumunda açtı.
    cevaplar: 0
    Son mesaj : 21 Şub 2011, 19:13
  5. Teğet Nedir, Kiriş Nedir, Kesen Nedir, Yay Nedir
    Alp, bu konuyu "Geometri Formülleri" forumunda açtı.
    cevaplar: 0
    Son mesaj : 18 Şub 2011, 18:25

Konu etiketleri

2008 © matematik soruları matematik konu anlatımı