1. #11

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    duygu türev tam mantığını öğrenmeden sana söyleyeceklerim bir ezber olur

  2. #12

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Diğer

  3. #13

    Grubu
    Moderatör
    İş
    Üniversite
    Haklısınız ezbermiş , Teşekkür ediyorum.

  4. #14

    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer
    Alıntı duygu95'den alıntı Mesajı göster
    Haklısınız ezbermiş , Teşekkür ediyorum.
    zincir kuralı mı deniyor Türkçesine , sadece onun bir uygulaması

    h(x)=(g(x))-1 olsun

    (f(x).h(x))'=f'(x).h(x)+f(x).h'(x)
    =f'(x).(g(x))-1+f(x).-1.g(x)-2.g'(x)
    =[f'(x).g(x)-f(x).g'(x)]/g²(x)

    herşeyi ezberlemeye de gerek yok. hani derler ya elinde tek alet çekici olan herşeyi çivi gibi görürmüş , elindeki çekiç güçlüyse vurduğun herşey zaten çivi olur

  5. #15

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    hocam yanlız duygu 10 sınıf
    orada duygu95 "bunlar ezberdir" derken benim söylediğim söze istinaden söyledi,
    duygu daha türevin ne olduğunu bilmiyor ama soru çözerken bazen türev kullanıyor sizce nekadar doğru ?

  6. #16

    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer
    10. sınıf lise2 değil mi?
    bence matematik-fen tarafından sınava girecek bi öğrenci 10. sınıfta türevi öğrenmiş olabilir, yani rahatlıkla öğrenir.
    öğrenmemiş olsa bile bu f(x)/g(x) in türevinin ilk defa öğrencilere neden bu şekilde bir formülle öğretildiğini de hep merak etmişimdir.
    sonuçta nereden geliği belli , illa formülü ezberleteceklerse bile önce türevin genel mantığı çerçevesinde bir kuralın sonucu olduğunu göstermeleri lazım. gösteriliyorsa sorun yok

  7. #17

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Alıntı gereksizyorumcu'den alıntı Mesajı göster
    10. sınıf lise2 değil mi?
    bence matematik-fen tarafından sınava girecek bi öğrenci 10. sınıfta türevi öğrenmiş olabilir, yani rahatlıkla öğrenir.
    öğrenmemiş olsa bile bu f(x)/g(x) in türevinin ilk defa öğrencilere neden bu şekilde bir formülle öğretildiğini de hep merak etmişimdir.
    sonuçta nereden geliği belli , illa formülü ezberleteceklerse bile önce türevin genel mantığı çerçevesinde bir kuralın sonucu olduğunu göstermeleri lazım. gösteriliyorsa sorun yok
    f(x)/g(x) in türevinin nereden geldiği belli de, f(x).g(x) in türevinin nereden geldiği belli değil.
    Bunu kavrayabilmesi için limite de ihtiyacı var. Yoksa, bir noktadan gerisi zaten ezber olacak.

  8. #18

    Grubu
    Üye
    İş
    12. sınıf
    oturup formülleri ezberlemeyede gerek yok soruları formüllere bakarak çözdükden sonra alışıyor insan birincinin türevi x ikinci aynen falan diye.soru çözmekle alakalı bence. bir 10uncu sınıf öğrencisininde türevi kullanmaya bile çalışması çok güzel bence duygu çok iyi yerleri kazanıcak (:

    sorularımı çözen hocalarıma arkadaslara çok teşekkür ederim


 
2 sayfadan 2.si BirinciBirinci 12

  1. Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!

Benzer konular

  1. özel tanımlı fonk.
    mayn bu konuyu 12. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 2
    Son mesaj : 10 Kas 2014, 22:57
  2. Özel tanımlı fonk(2)
    matrix[ ] bu konuyu Lise Matematik forumunda açtı
    Cevap: 3
    Son mesaj : 02 Ara 2012, 20:47
  3. Özel tanımlı fonk(1)
    matrix[ ] bu konuyu Lise Matematik forumunda açtı
    Cevap: 3
    Son mesaj : 02 Ara 2012, 14:22
  4. özel tanımlı fonk.
    matrix[ ] bu konuyu Lise Matematik forumunda açtı
    Cevap: 7
    Son mesaj : 24 Eyl 2012, 20:41
  5. Özel Tanımlı Fonk.-Limit-Türev^
    catres bu konuyu 12. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 4
    Son mesaj : 04 Haz 2011, 19:23
Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları