1. #1

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite

    Ygs Oran orantı, Bölme bölünebilme ve olasılık soruları

    1) a/b = 2b/c = 4c/a
    a +b+c=12
    olduğuna göre a-b+c kaçtır?

    A)0 B)5 C)6 D)9 E)12 Cevap:C


    2) a sayısı 1 den büyük farklı bir pozitif tam sayıdır.
    a3 + a2 tabanında yazılabilecek rakamları farklı en büyük üç basamaklı sayının rakamları toplamı, aşağıdakilerden hangisine daima tam olarak bölünür?

    A)a+1 B)a2 + 2a C)a2+2a+2 D)a2-1 E)a2+a+1 Cevap:C


    3) 1 den 10 a kadar numaralandırılmış olan 10 tane top üç farklı kutuya rastgele dağıtılıyor.
    Bu dağıtma işleminde en az iki kutuda top olduğu bilindiğine göre, çift numaralı topların yalnız bir kutuya tek numaralı topların da diğer iki kutuya (bu iki kutunun her birinde en az bir tane top olacak şekilde) konulmuş olma olasılığı kaçtır?

    A) 1/39 B)32/39 C)10/(39-1) D)30/(39-1) E)1/(310-1) Cevap: D

  2. #2

    Grubu
    Moderatör
    İş
    11. sınıf
    3.
    tüm durumlar 10 tane top var 3^10 , istenmeyen durum (kutuların boş olduğu 3 tanedir)
    90/3^10-3
    3.30/3(3^9-1)
    30/3^9-1

    1 tek Top 4 tek Top 5 çift top
    C(3,1).C(2,1).C(5,1) = 30 durum (C(3,1) ile çarpmamızın nedeni çift toplar için kutu seçtik)
    2 tek Top 3 tek Top 5 çift top
    C(3,1).C(2,1).C(5,2) = 10.6 => 60 durum
    Toplamda 90 durum olur.

  3. #3

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni

  4. #4

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    Çok teşekkür ederim. Hocam ilk soruyu değer vermeden yapmamızın bir yolu var mıdır?

  5. #5

    Grubu
    Üye
    İş
    Diğer
    Epey bir zaman geçmiş olmasına rağmen, belki bilmeyen birisi faydalanabilir.
    İlk soruyu şöyle de çözebiliriz:

    a
    b
    =
    2.b
    c
    =
    4
    c



    eşitliğini 2'li 2'li ele alıyoruz. Her bir eşitlik için içler dışlar çarpımı yapıyoruz.
    a
    b
    =
    2.b
    c



    a.c=2b² (I)

    a
    b
    =
    4
    c



    4.b.c=a² (II)

    2.b
    c
    =
    4
    c



    2.b.a=4.c² (III)

    (I)'i (II)'ye bölüyoruz.
    a.c
    4.b.c
    =
    2.b²



    Gerekli sadeleştirmeyi yaptıktan sonra yine içler dışlar çarpımı yapıp sonucu:
    a³=8.b³ buluyoruz.

    (I)'i (III)'ye bölüyoruz.
    a.c
    2.b.a
    =
    2.b²
    4.c²



    Gerekli sadeleştirmeyi yaptıktan sonra yine içler dışlar çarpımı yapıp sonucu:
    2.c³=2.b³ , c³=b³ buluyoruz.

    (II)'i (III)'ye bölüyoruz.
    4.b.c
    2.b.a
    =
    4.c²



    Gerekli sadeleştirmeyi yaptıktan sonra yine içler dışlar çarpımı yapıp sonucu:
    8.c³=a³ buluyoruz.

    Sonuç olarak, bulduklarımızı değerlendirirsek,
    c³=b³ ifadesinden c=b olur.
    O zaman, 8.c³=a³ ifadesi ile a³=8.b³ ifadesinin aynı olduğu görülür, ve
    2³.b³=a³ olur, buradan da 2.b=a olur.

    Bize verilen a+b+c=12 ifade de bulduklarımızı yerine koyarsak
    2.b+b+b=12
    4.b=12 buradan b=3 bulunur.
    b=c=3
    a=2.b=2.3=6 olur.

    Bizden a-b+c isteniyordu:
    6-3+3=6 olarak buluruz.


 

  1. Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!

Benzer konular

  1. bölünebilme ve oran orantı soruaları
    damla17 bu konuyu 12. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 3
    Son mesaj : 15 Şub 2014, 19:52
  2. Olasılık, Oran-Orantı ve İşçi Problemleri
    ahmetkurkcu bu konuyu Kpss matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 8
    Son mesaj : 06 Eyl 2012, 21:47
  3. Oran Orantı Olasılık
    Tug bu konuyu 7. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 3
    Son mesaj : 14 Eyl 2011, 22:14
  4. Oran Orantı Olasılık
    Tug bu konuyu 7. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 3
    Son mesaj : 14 Eyl 2011, 16:08
  5. Oran - Orantı - Olasılık
    Tug bu konuyu 7. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 3
    Son mesaj : 07 Eyl 2011, 00:51
Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları