1. #1

    Grubu
    Üye
    İş
    12. sınıf

    Bölme-Bölünebilme

    1-) a,b,c asal sayılar ve a<b<c olmak üzere a.b.c=374 ise b+c kaçtır? ( 28)

    2-) a,b,c,d sayıları 2,5,11,17 sayılarından biridir.

    a { b [ c (d+1) +1 ] +1 } = 1995 ise (a+d/b) -c değeri kaçtır? (0)

    3-) a tamsayı, 1b8921 altı basamaklı sayıdır.
    (3a+501)²=1b8921 ise b rakamı kaçtır? ( 6)

    4-)Rakamları farklı dört basamaklı ab5c sayısı 9 ile tam bölünmekte, 5 ile bölümünde 2 kalanını vermektedir. Buna göre a+b toplamı kaç farklı değer alır? ( 3 )

    5-) 1a3aa sayısı 25 ile bölümünde en büyük kalanı verdiğine göre bu sayının 11 ile böl. kalanı kaçtır? ( 6 )

  2. #2

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    1|

    Sayıyı asal çarpanlarına ayır:

    374=2.17.11

    a<b<c
    2<11<17

    b;11
    c;17

    11+17=28
    ...

  3. #3

    Grubu
    Moderatör
    İş
    11. sınıf
    5-) 1a3aa sayısı 25 ile bölümünde en büyük kalanı verdiğine göre bu sayının 11 ile böl. kalanı kaçtır? ( 6 )

    aa=99 ola 25 ile bölümünden 99 - 75 = 24 kalanı verir.

    19399 olur.

    Bu sayıda zaten 11 ile bölündüğünde 6 kalanı verir.

    -------------------------
    4-)Rakamları farklı dört basamaklı ab5c sayısı 9 ile tam bölünmekte, 5 ile bölümünde 2 kalanını vermektedir. Buna göre a+b toplamı kaç farklı değer alır? ( 3 )

    5 ile bölündüğünden 2 kalanı verdiğine göre c=2 veya c=7 olur.
    ab52 için

    a+b+7 =9k , a+b=2 ve a+b=11 olabilir.

    ab57 için

    a+b+12=9k , a+b=6 ve a+b = 15 olur.bu ikiside sağlar.)

    yalnız a+b = 2 için ya a =2 b=0dır.yada ikiside 1dir.soruda verilen şarta göre ikisi de 1 olamamaz. bide bu sayı ab52 olduğu için 2 rakamı da kullanılamaz yani bu a+b=2 ifadesi sonucu sağlamaz.

    o halde 3 tanedir.

  4. #4

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    3) sol taraf parantez içinde her iki sayıda (3a ve 501) 3 ün katı karesi alındığından sol taraf 9 un katı o halde sağ tarafta 9 un katı olacak rakam toplamı
    1+b+8+9+2+1=21+b
    b=6 olur

    4)5 ile bölümden 2 kalırsa c=2 yada c=7 olacak
    c=2 için a+b+5+2=a+b+7 burası 9 un katı
    a+b=2 olabilirmi?
    a+b=11 olabilirmi?

    c=7 için a+b+5+7=a+b+12 burası 9 un katı
    a+b=6 olabilirmi?
    a+b=15 olabilirmi?

    sadece a+b=2 için olmaz neden? diğerleri için olur cevap 3

  5. #5

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    2) a=5 , b=2 , c=11 , d= 17
    buradan[ (a+ d)/(b)]-c =(22/2)-11=0 bulunur
    sorunuzun 0 çıkması için yazılışını [(a+d)/b]-c olarak parantezleri düzgün yazmalıydınız sizin yazdığınız haliyle cevap 0 olmuyor

    a=5 nasıl oldu 1995 sadece verilen sayılardan 5 ile bölünür buradan a=5
    b=2 neden oldu a=5 oluyorsa 1995=5.399 demekki en büyük parantezinizin için 399
    b[c(d+1)+1]+1=399 buradan b[c(d+1)+1]=398 buradanda 398 kalan 2,11,17 sayılarından sadece 2 ile bölünür b=2 olabilir
    benzer işlemlerle c=11 ve d=17 olması gerektiği bulunur

  6. #6

    Grubu
    Üye
    İş
    12. sınıf
    Teşekkürler .


 

  1. Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!

Benzer konular

  1. Bölme Bölünebilme
    yellowboy bu konuyu Lise Matematik forumunda açtı
    Cevap: 4
    Son mesaj : 04 Tem 2013, 14:26
  2. Bölme Bölünebilme
    yellowboy bu konuyu Lise Matematik forumunda açtı
    Cevap: 7
    Son mesaj : 03 Tem 2013, 16:37
  3. Bölme ve Bölünebilme
    forrest bu konuyu 9. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 2
    Son mesaj : 02 Tem 2013, 21:15
  4. Bölme-Bölünebilme
    eXCeLLeNCe bu konuyu 11. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 6
    Son mesaj : 12 Haz 2013, 15:37
  5. bölme, bölünebilme
    makme bu konuyu KPSS Matematik forumunda açtı
    Cevap: 15
    Son mesaj : 16 Kas 2011, 13:19
Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları