1. #1

    Grubu
    Üye
    İş
    11. sınıf

    soru olasılık

    iki torbanın birincisinde 4 beyaz, 5 siyah; ikincisinde 3 beyaz,8 siyah bilye vardır. Birinci torbadan rastgele iki top seçilip ikinci torbaya atılıyor.İkinci torbadan rastgele seçilen bir topun beyaz olma olasılığı nedir ?




    2.bir lisenin 9. sınıflarında 100,10. sınıflarında 150,11. sınıflarında 120 ve 12. sınıflarında 90 öğrenci okumaktadır. her sınıfın mevcudunun %10u tören yürüyüşüne katılacaktır.Bu okuldan rastgele seçilen bir öğrencinin ;
    a.Tören grubunda olma olasılığı
    b.tören grubunda olmama olasılığı
    c.eğer tören grubunda ise 10. sınıfta olma olasılığı
    d.eğer tören grubunda değilse 11. sınıfta olma olasılığını bulunuz.

    3.Bir zar ve bir madeni para birlikte atılıyor.Zarın üste gelen sayının 3 veya madeni paranının tura gelme olasılığı kaçtır ?

    4.35 kişinin katıldığı bir gezide her bir kişi istanbul ya da bursa gezilerinden en az birine katılmıştır. yalnız istanbul gezisine katılan kişi sayısı,bursa gezisine katılan kişi sayısının 4 katından 10 eksiktir.
    bu gezi grubundan rastgele seçilen bir kişinin bursa gezisine katılma olsalığı nedir ?
    (cevap 1/5)

    5 .6 kişiilik oyuncu kadrosundan 3er kişilik iki takım oluşturuluyor. 2 kişi basketbol oynamayı iyi bildiğine göre, bu iki kişinin farklı takımlarda olma olasılığı kaçtır ?

  2. #2

    Grubu
    Üye
    İş
    11. sınıf
    1. İlk torbadan iki beyaz bilye seçme olasılığımız C(4,2)/C(9,2)'dir. Bu durumda ikinci torbada 5 beyaz 13 siyah bilye olacağına göre beyaz seçme olasılığımız 5/13'dür. İkinci ihtimal torbadan iki siyah bilye seçmemiz, üçüncü ihtimal ise bir siyah bir beyaz bilye seçmemizdir. Onların olasılıklarını ve ikinci torbadan beyaz seçme olasılıklarını da hesaplarsak, cevap:
    C(4,2)/C(9,2).5/13 + C(5,2)/C(9,2).3/13 + C(4,1).C(5,1)/C(9,2).4/13

    2. İlk önce bütün sınıflardaki öğrenci sayılarının yüzde onunu bul sonra bulduğun değerleri topla ve paya yaz, paydaya da bütün sınıflardaki öğrenci sayılarının toplamını yaz. Bu a şıkkı. Yüzde onunu bulduğun değerlerin yüzde doksanını al paya yaz, payda aynı şekilde toplam öğrenci sayısı olacak. Bu b şıkkı. c şıkkında törene katıldıklarını varsayıp demek istiyorsa 10. sınıfa giden ve törene katılan yüzde onluk dilimi paya, törene katılan ama 10. sınıfa gitmeyen dilimi paydaya yaz. Yok hem törene katılma hem de 10. sınıfta olma olasılığını soruyorsa aynı işlemi a şıkkında bulduğumuz değerle çarp. Aynı şekilde doğru anladıysam, 11. sınıfa giden ve törene katılmayan yüzde doksanı paya, törene katılmayan bütün öğrencileri paydaya yaz, bu da d şıkkı.

    3. Zarın üst yüzeyine 3 gelme olasılığı 1/6, madeni paranın tura gelme olasılığı 1/2, veya dediğine göre birinden birinin gerçekleşme olasılığını bulmalıyız, 1/6+1/2=2/3, ikisininde olduğu olasılığı çıkarırsak 2/3 - 1/6.1/2

    Diğer soruları da aynı mantıkta çözersin, işlem fazlalığı ama çok da zor değil
    Great spirits have always encountered violent opposition from mediocre minds.
    Albert Einstein


 

  1. Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!

Benzer konular

  1. Cevap: 3
    Son mesaj : 01 Nis 2012, 09:53
Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları