1. #1

    Grubu
    Üye
    İş
    12. sınıf

    Karmaşık Sayılar

    1.
    √-8.√32
    2ݲ
    işleminin sonucu nedir ?

    2.
    1
    (1+i)⁴
    +
    1
    (1-İ)⁴
    işleminin sonucu kaçtır ?

    3. (2-i).z= z-4 eşitliğini sağlayan z karmaşık sayısı ile 1+2i karmaşık sayısı arasındaki uzaklık kaç birimdir ?

    4. z₁=3+a+(a-4)i
    z₂=5+a+b+ai karmaşık sayıları veriliyor. |z₁- z₂|= 5 ise b nin alabileceği değerler çarpımı ?

    5. z= x+yi ve |z+2-3i|= |z+3i| koşulunu sağlayan z karmaşık sayılarının geometrik yer denklemi nedir ?

  2. #2

    Grubu
    Üye
    İş
    Üniversite
    1)(2√2i.4√2)/(-2)=-8i

    2)Soruda karısmıs çarpimmı toplammi? Başta + varya o yüzden belirtirsen bakayim.

    3)z(1-i)=-4 z=(-4)(1-i) -4.(1+i)/(1-i)(1+i) =-2(1+i)=-2-2i (-2,-2) ve (1,2) arasi uzaklık pisagordon 3,4,5 den 5 olarak bulunur.
    "Ne Mutlu Türküm Diyene"

  3. #3

    Grubu
    Moderatör
    İş
    11. sınıf
    4.
    (3+a)+(a-4)i
    (5+a+b)+ai

    (3+a-5-a-b)²+(a-4-a)²=25 verilmiş.
    Gerisi sizde

  4. #4

    Grubu
    Moderatör
    İş
    11. sınıf
    5.
    1.Yol.
    İsterseniz x+yi şeklinde yerine yazabilirsiniz.(Böylece denklem hemen çıkar) ama...

    2.Yol
    Geometrik çözümleri daha çok severim.
    Aslında |z+2-3i| ifadesinin ne anlama geldiğini bilmeliyiz -2,3 noktasına olan uzaklık demektir.
    Aynı şekilde |z+3i| ifadesi de |z-(0-3i)| olarak yazılabileceğinden 0,-3 noktasına olan uzaklık demektir.
    Demek istenilen şudur (-2,3) noktasına olan uzaklığı ile (0,-3) noktasına eşit olan geometrik yer. Nedir,orta dikme

  5. #5

    Grubu
    Moderatör
    İş
    11. sınıf
    2.
    Cengizin de dediği gibi tam olarak eklerseniz bakmamız daha doğru olur ama bu tür sorularda temel prensip (1+i)^2=2i ve (1-i)^2=-2i olduğunu bilmektir.

  6. #6

    Grubu
    Üye
    İş
    Üniversite
    4 ü savas yapmis galiba .
    5)yapman gereken z yerine x+yi yazmak |x+2+(y-3)i|=|x+(y+3)i|
    (x+2)²+(y-3)²=x²+(y+3)² burdanda ifadeleri açip eşitlersen bulabilirisin bu kısmı sana bırakıyorum .
    "Ne Mutlu Türküm Diyene"

  7. #7

    Grubu
    Üye
    İş
    12. sınıf
    1. nin çözümünü anlayamadım. 2. soruda aradaki işaret +

  8. #8

    Grubu
    Moderatör
    İş
    11. sınıf
    5'i de yapmıştık aslında...

  9. #9

    Grubu
    Moderatör
    İş
    11. sınıf
    C-1
    √-8 = √(-1).8 =√i².8 olduğunu anlarsanız devamı cengizin yaptığı gibidir.

  10. #10

    Grubu
    Üye
    İş
    Üniversite
    √-1=İ o halde 2√2.√-1=8i dir.Eğer sayilar bu sekilde verilirse su hataya düsmemelisin mesala √-2.√-1 ≢√2=√2i² dir.Burdan dikkat etmen gereken diğerleri basit zaten.
    "Ne Mutlu Türküm Diyene"


 
2 sayfadan 1.si 12 SonuncuSonuncu

  1. Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!

Benzer konular

  1. Karmaşık Sayılar
    Nazmiye bu konuyu 11. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 2
    Son mesaj : 07 Eki 2013, 22:07
  2. Karmaşık sayılar
    nisa587 bu konuyu 10. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 1
    Son mesaj : 01 Eki 2013, 20:49
  3. Karmaşık sayılar çok karmaşık :)
    bigend bu konuyu 11. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 6
    Son mesaj : 06 Tem 2013, 20:49
  4. Karmaşık Sayılar
    muhammetkull bu konuyu 11. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 1
    Son mesaj : 03 Kas 2012, 16:49
  5. Karmaşık Sayılar, Özellikleri, Karmaşık Sayılarda İşlemler
    Alp bu konuyu Matematik Formülleri forumunda açtı
    Cevap: 4
    Son mesaj : 01 Nis 2012, 12:56
Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları