1. #1

    Grubu
    Yasaklı üye
    İş
    11. sınıf

    Karmaşık sayılar.

    1) n doğal sayı olmak üzere A=(1+i5).(1+i9).(1+i13)....(1+i4n+1) ise A nın alabileceği en küçük doğal sayı değeri kaçtır?CEVAP:16

    2) z= √1 + √i karmaşık sayısının esas argümenti kaç radyan olabilir? CEVAP:∏/16

    3) Aşağıdakilerden hangisi z=∛i karmaşık sayısının küpköklerinden birinin esas argümenti olamaz? CEVAP: 230 derece

    4) arg(z-3)=∏/3 ve arg(z-5)=2∏/3 olduğuna göre , z karmaşık sayısı aşağıdakilerden hangisidir? CEVAP: 4+√3i


    5) z= 1+i / 1-i karmaşık sayısı için arg(3/z) ifadesinin eşiti kaç derecedir? CEVAP:270 derece


    Şimdiden bütün arkadaşlara teşekkürler..

  2. #2

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Öğretmen
    Metin Emiroğlu Anadolu Lisesi.

    Endemik Yayınları

  3. #3

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    5. soruda paydayı 1+i ile çarparsak 2i/2 i çıkar z=i yani z =cis90 3/cis90 ı 3.cis90-1 şeklinde yazarsak 3.cis(-90) çıkar bu da 3.cis270'e eşittir argümenti 270

  4. #4

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Öğretmen
    Metin Emiroğlu Anadolu Lisesi.

    Endemik Yayınları

  5. #5

    Grubu
    Yasaklı üye
    İş
    11. sınıf
    Hocam neden arg( ) dediniz 360/9 k nerden geldi anlamadım. Biraz daha açabilir misiniz

  6. #6

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Öğretmen
    Alıntı faruk41'den alıntı Mesajı göster
    Hocam neden arg( ) dediniz 360/9 k nerden geldi anlamadım. Biraz daha açabilir misiniz
    okuduğumuz soruyu tam anlamak lazım. soruda z karmaşık sayısının küpköklerinden bahsediliyor ve siz z sayısının i olduğunu düşünmekle yanılıyorsunuz. halbuki z sayısının i olmadığını vermiş.

    9. dereceden kök alınca argümentler arası farkın 360/9=40 ın katları olması gerekir
    Metin Emiroğlu Anadolu Lisesi.

    Endemik Yayınları

  7. #7

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    çok saolun hocam z sayını i olarak düşünerek saçmalamışım

  8. #8

    Grubu
    Yasaklı üye
    İş
    11. sınıf
    Teşekkürler hocam.

  9. #9

    Grubu
    Üye
    İş
    12. sınıf
    Alıntı faruk41'den alıntı Mesajı göster
    3.cis90-1 nasıl 3.cis(-90) oluyor onu anlamadım.
    Şöyle düşün 3/z idi z=i olduğu için 3/i yazdık 3 reel eksende + tarafta 360 dereceye gelir i de imajiner eksende + tarafta orası da 90 derece e ozaman 360-90=270 derece olur

  10. #10

    Grubu
    Yasaklı üye
    İş
    11. sınıf
    "3 reel eksende + tarafta 360 dereceye gelir i de imajiner eksende + tarafta orası da 90 derece e ozaman 360-90=270 derece olur" burayı anlamadım. 3 nasıl 360 dereceye geliyor?

Diğer çözümlü sorular için alttaki linkleri ziyaret ediniz


 
2 sayfadan 1.si 12 SonuncuSonuncu

  1. Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!

Benzer konular

  1. Karmaşık Sayılar
    Nazmiye bu konuyu 11. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 2
    Son mesaj : 07 Eki 2013, 22:07
  2. Karmaşık sayılar
    nisa587 bu konuyu 10. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 1
    Son mesaj : 01 Eki 2013, 20:49
  3. Karmaşık sayılar çok karmaşık :)
    bigend bu konuyu 11. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 6
    Son mesaj : 06 Tem 2013, 20:49
  4. Karmaşık Sayılar
    muhammetkull bu konuyu 11. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 1
    Son mesaj : 03 Kas 2012, 16:49
  5. Karmaşık Sayılar, Özellikleri, Karmaşık Sayılarda İşlemler
    Alp bu konuyu Matematik Formülleri forumunda açtı
    Cevap: 4
    Son mesaj : 01 Nis 2012, 12:56
Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları