1. #1

    Grubu
    Üye
    İş
    11. sınıf

    Karmaşık Sayılar

    S-1
    z1= 4(-cos30+isin30)
    z2= 3(sin40-icos40) z1.z2 nin esas argümenti kaç derecedir ? C:100

    S-2
    a ve b reel sayı olmak uzere , 2x²-(a+1)x-b=0 denkleminin bir kökü 2-3i olduğuna göre a-b farkı kaçtır? C:33

    S-3
    x bir karmaşık sayı olmak uzere x³+x²(2i-1)-n+3i=0 denk. koklerınden biri i olduguna gore n kaçtır ? C:1

    S-4
    m eleman reel sayılar olmak uzere 2x²+6x+m=0 denk. bir kökü z:a+ib olduguna gore a kaçtır ? C:-3/2

    1.sorunun detaylı anlatımını rica edebilir miyim?
    Şimdiden teşekkürler . .

  2. #2

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    1)-cos30+i.sin30 - + II.ci bölgede o zaman

    cos150+i.sin150 II . bölgede 180-x yapıyoruz

    o zaman 4.cis150 z₁

    z₂ de

    + - IV .ü bölgede 360-x yapıyoruz

    cisli formata dönüştürelim cos50-i.sin50

    360-50=310

    3.cis(310)

    çarpalım

    3.4cis(150+310)

    =12.cis460 şimdi 360 tan büyük çıktı o zaman esas ölçüsünü alırız 360 böleriz kalan açımızdır

    =12.cis100 olmalı

  3. #3

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    2)


    denklemin 1 kökü 2-3i ise diğer kök 2+3i dir

    o zaman

    kökler toplamı b/a idi

    (a+1)/2=4

    a=7


    kökler çarpımı c/a
    -b/2=13

    b=-26

    7-(-26)=33

  4. #4

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    3) bu denlemin bir kökü i ise x gördüğümüz yere

    i yazarsak denklemi sağlar

    i³+i²(2i-1)-n+3i=0

    -i+1-2i-n+3i

    1-n=0
    n=1

  5. #5

    Grubu
    Üye
    İş
    11. sınıf
    1. soruda z2 yı cisli formata nasıl çevirdik ?

  6. #6

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    cos40=sin50 olduğunu biliyoruz

    birbirini 90 ana tamamlayacaklar

    90-40=50 cos a dönüştü normalde sin di

    90-4=50 sin e dönüştü cos tu mecburen cisli formata dönüşmüş oldu

  7. #7

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    4) bir kökü a+ib ise diğer kök a-ib olur

    -b/a kökler toplamını veriyordu

    -6/2=-3

    -3=2a

    a=-3/2

    başarılar

  8. #8

    Grubu
    Üye
    İş
    11. sınıf
    bölgelere göre işaret ve isim değişikliği konusunda eksiklerim var bu konuda eksıklerımı gıdermem ıcın bır onerın var mı ?

  9. #9

    Grubu
    Üye
    İş
    11. sınıf
    soruların çözümleri için sağolasın

  10. #10

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    Benimde Trigonometriyi öğrenirken en büyük sorunum bu olmştu

    önerim pratik yap derim işaretle ilgili sorularla ilgili testleri çöz hatalarını gör sonra sil tekrar çöz gitgide alışırsın


    ÖNEMLİ DEĞİL


 
2 sayfadan 1.si 12 SonuncuSonuncu

  1. Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!

Benzer konular

  1. Karmaşık Sayılar
    Nazmiye bu konuyu 11. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 2
    Son mesaj : 07 Eki 2013, 22:07
  2. Karmaşık sayılar
    nisa587 bu konuyu 10. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 1
    Son mesaj : 01 Eki 2013, 20:49
  3. Karmaşık sayılar çok karmaşık :)
    bigend bu konuyu 11. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 6
    Son mesaj : 06 Tem 2013, 20:49
  4. Karmaşık Sayılar
    muhammetkull bu konuyu 11. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 1
    Son mesaj : 03 Kas 2012, 16:49
  5. Karmaşık Sayılar, Özellikleri, Karmaşık Sayılarda İşlemler
    Alp bu konuyu Matematik Formülleri forumunda açtı
    Cevap: 4
    Son mesaj : 01 Nis 2012, 12:56
Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları