1. #1

    Grubu
    Yasaklı üye
    İş
    12. sınıf

    sayılar

    1-
    reel sayılarda tanımlı
    x?y=x.y
    işleminin etkisiz elemanı kaçtır?cvp1
    2-
    x-(1/4x)=2
    old.göre 16x²+1/x² ifadesi kaça eşittir?cvp72
    3-
    a ve b birbirinden farklı pozitif tam sayılardır.
    a+b=14 old.göre a.b çarpımının alabileceği en büyük değer en küçük değerden kaç fazladır=?cvp 35
    4-
    (x+2y) ile (3x+y) aralarında asaldır.
    (x+2y).1/3=3x+y old.göre 2x-y=? cvp -2
    5-
    2,4,5,6,7 rakamlarını kullarak yazılan rakamları birbirinden farkıl abcde beş basamaklı sayısında a+b=c+d dir.bu koşulları sağlayan abcde beş basamaklı sayılarının en büyüğü en küçüğünden kaç fazladır?cvp47196

  2. #2

    Grubu
    Moderatör
    İş
    11. sınıf
    1-reel sayılarda tanımlı
    x?y =x.y
    işleminin etkisiz elemanı kaçtır?


    Cevap 1

    Burada şöyle düşünelim.Toplama işlemini misal vereyim.

    3+0=3 olur değil mi ?
    Yani etkisiz eleman e olmak üzere , x+e=x olur. e=0 bulunur.(Toplama için)

    --------------

    Sorumuza dönelim.

    x?y =x.y

    x?e=x olacaktır değil mi ? Her iki tarafı x'e bölersek

    e=1 olacaktır.

  3. #3

    Grubu
    Moderatör
    İş
    11. sınıf
    Cevap 3 -

    a ve b birbirinden farklı pozitif tam sayılardır.
    a+b=14 old.göre a.b çarpımının alabileceği en büyük değer en küçük değerden kaç fazladır=?cvp 35



    a+b= 14 en büyük olması için

    a=8 b=6 , a.b = 48 bulunur.(En çok)

    a+b en küçük olması için , en yakın seçelim.
    a=13 ve b = 1 seçelim bu durumda a.b = 13 olur.

    48-13=35 bulunur.

  4. #4

    Grubu
    Moderatör
    İş
    11. sınıf
    CEVAP 5

    2,4,5,6,7 rakamlarını kullarak yazılan rakamları birbirinden farkıl abcde beş basamaklı sayısında a+b=c+d dir.bu koşulları sağlayan abcde beş basamaklı sayılarının en büyüğü en küçüğünden kaç fazladır?


    abcde sayısının en büyük olması için a>b>c>d>e şartını sağlamalıyız ki en büyük sayıyı elde edelim.

    a+b=c+d için
    7+4=6+5
    a=7
    b=4
    c=6
    d=5
    e=2
    abcde = 74652 bulunur.

    aynı şeyi en küçük için yapacağız.

    2,4,5,6,7

    a+b=c+d
    2+7=4+5
    abcde = 27456

    74652 - 27456 = 47196 bulunur.

  5. #5

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    x-(1/4x)=2
    old.göre 16x²+1/x² ifadesi kaça eşittir?cvp72

    her tarafı 4 ile çarpalım

    4x-4*1/4x=2*4
    4x-(1/x)=8 her iki tarafın karesini alallım

    (4x-(1/x)2=82

    16x²-4-4+1/x²=64
    16x²+1/x²=72 olur
    '' GET EVERYONE İS HAPYY ''

  6. #6

    Grubu
    Moderatör
    İş
    11. sınıf
    (x+2y).1/3=3x+y old.göre 2x-y=? cvp -2

    CEVAP

    Burada ilk önce içler dışlar yapalım

    (x+2y)=3.(3x+y)

    Burada her iki ifade de birbirine bağımlıdır.3x+y=1
    x+2y=3 olursa aralarında asal olacaklardır.

    3x+y=1
    x+2y=3
    -____
    2x-y=-2 bulunur.

  7. #7

    Grubu
    Yasaklı üye
    İş
    12. sınıf
    Alıntı svsmumcu26'den alıntı Mesajı göster
    Cevap 3 -

    a ve b birbirinden farklı pozitif tam sayılardır.
    a+b=14 old.göre a.b çarpımının alabileceği en büyük değer en küçük değerden kaç fazladır=?cvp 35

    7.7=49 daha büyük ama

    a+b= 14 en büyük olması için

    a=8 b=6 , a.b = 48 bulunur.(En çok)

    a+b en küçük olması için , en yakın seçelim.
    a=13 ve b = 1 seçelim bu durumda a.b = 13 olur.

    48-13=35 bulunur.


 

  1. Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!

Benzer konular

  1. sayılar, üslü sayılar, mutlak değer, köklü sayılar
    aligüncan bu konuyu Lise Matematik forumunda açtı
    Cevap: 7
    Son mesaj : 06 Şub 2011, 23:53
Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları