cevap ver
2 sayfadan 1. 1 2 SonSon
  1. #1

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    11. sınıf

    Çarpanlara ayırma

    1) a²+a=5 ise 4a²+20/a kaçtır?

    2) x>0 olm. üzere x⁴+1/x²=7 ise x³+1/x³ kaçtır?

    3)6x²-2=12x olduğuna göre x³-1/27x³ kaçtır?

    4)x+y=6, xy=3 olmak üzere
    (3/y² - 3/x²) / 2y-2x ifadesi kaça eşittir?

    5)x²+y²=26 x.y=5 ise x²−y² nin pozitif değeri kaçtır?

  2. #2

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    11. sınıf

    C.5


    (x+y)²=26+10
    (x+y)²=36
    x+y=6 alalım pozitif değer isteniyor çünkü.

    (x+y)²=(x-y)²+4xy
    36=(x-y)²+20
    16=(x-y)²

    x-y=4 alalım pozitif istendiğinden.
    Bizden istenen ifade (x-y).(x+y) => 4.6 => 24 olur.

  3. #3

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    11. sınıf
    C.2

    x²+1/x²=7 verilmiş yani.

    (x+1/x).(x²+1/x²-1)

    (x+1/x)²=x²+1/x²+2
    (x+1/x)²=9 , x+1/x=3

    (x+1/x).6 => 3.6 = 18 olur.

  4. #4

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite

  5. #5

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    11. sınıf
    Alıntı delta nickli üyeden alıntı Mesajı göster
    1) a²+a=5 ise 4a²+20/a kaçtır?

    2) x>0 olm. üzere x⁴+1/x²=7 ise x³+1/x³ kaçtır?

    3)6x²-2=12x olduğuna göre x³-1/27x³ kaçtır?

    4)x+y=6, xy=3 olmak üzere
    (3/y² - 3/x²) / 2y-2x ifadesi kaça eşittir?

    5)x²+y²=26 x.y=5 ise x²−y² nin pozitif değeri kaçtır?
    Sorularınızı editörle , düzgün bir biçimde yazarsanız daha iyi yardımcı olabiliriz.

  6. #6

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    11. sınıf
    c2 yi anlayamadım da... editörle yazarsanız sevinirim.. diğer iki soru için teşekkürler.

  7. #7

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    11. sınıf
    editörü kullanmayı çok iyi bilmiyorum ben...

  8. #8

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    11. sınıf
    Alıntı delta nickli üyeden alıntı Mesajı göster
    editörü kullanmayı çok iyi bilmiyorum ben...
    Moderatör olmadan önce ben de çok iyi bilmezdim , insan zorunlu kalınca öğreniyor hemen merak etmeyin.Bundan önce bir kaç seferde uyarmıştım sizi bu konuda.Lütfen , Forum yardım bölümünden öğreniniz.

  9. #9

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    Alıntı delta nickli üyeden alıntı Mesajı göster
    c2 yi anlayamadım da... editörle yazarsanız sevinirim.. diğer iki soru için teşekkürler.
    Aklıma ilk gelen şu oldu, yukarıda yazdığın soruların çözümlerini de çok iyi bilmiyorsun ama öğrenmek için sormuşsun değil mi Eğer öğrenmek istersen editörün kullanımını da öğrenebilirsin
    Forum Kullanım Şekli ve Dikkat Edilmesi Gerekenler| Soru Sorarken Dikkat Edilecekler |
    Forumda Nasıl Konu Açılır, Soru Sorulur? | Matematiksel Semboller Nasıl Yazılır? | Nasıl Rep verilir? | Forum Kuralları

    Özel Mesaj ile sorulan sorulara bakmıyorum. Sorularınızı ilgili forumda konu açarak sorunuz.
    Çözüm ile ilgili düşüncelerinizi belirtmeden sorduğunuz sorular cevaplanmayacaktır.

  10. #10

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    11. sınıf
    güzel tespit..


 
2 sayfadan 1. 1 2 SonSon

  • Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!
  • Benzer konular

    1. Çarpanlara ayırma
      4emre9, bu konuyu "Ygs & Lys Matematik" forumunda açtı.
      cevaplar: 3
      Son mesaj : 02 Kas 2012, 12:33
    2. Çarpanlara ayırma
      VRSC, bu konuyu "10. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      cevaplar: 9
      Son mesaj : 01 Kas 2012, 22:59
    3. çarpanlara ayırma
      algan, bu konuyu "10. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      cevaplar: 4
      Son mesaj : 01 Kas 2012, 22:31
    4. Çarpanlara ayırma
      nisa587, bu konuyu "10. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      cevaplar: 7
      Son mesaj : 01 Kas 2012, 22:23
    5. çarpanlara ayırma ((x±y)^3,x^3 ±y^3 ,ax^2+bx+c biçiminde çarpanlara ayırma) 1
      halil2, bu konuyu "10. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      cevaplar: 3
      Son mesaj : 01 Şub 2011, 17:09
    Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları