1. #1

    Grubu
    Üye
    İş
    10. sınıf

    Çarpanlara ayırma

    x-y=9
    y-z=5
    Olduğuna göre xz-xy-yz+y² işleminin sonucunu bulunuz .
    Şimdiden teşekkürler
    Antalya Yavuz Selim Lisesi

  2. #2

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    C-1

    (x-y).(y-z)=xy-xz-y²+yz=45

    -(-xy+xz+y²-yz)=45
    -xy+xz+y²-yz=-45 bulunur.

  3. #3

    Grubu
    Üye
    İş
    10. sınıf
    Gökberk arkadaşım bunu gruplandırma yapıp ortak çarpan parantezine alınan yoldan yapar mısın ?
    Antalya Yavuz Selim Lisesi

  4. #4

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    Alıntı enessahin'den alıntı Mesajı göster
    Gökberk arkadaşım bunu gruplandırma yapıp ortak çarpan parantezine alınan yoldan yapar mısın ?
    xz-xy-yz+y² ifadesinde önce x içerenleri gruplandıralım, yani x parantezine alalım.

    x(z-y)-yz+y²

    Geri kalan ifadeleri de -y parantezine alalım.

    x(z-y)-y(z-y)

    z-y ifadeleri ortak olduğundan (z-y) parantezine alalım.

    (z-y).(x-y) olarak yazdık.

    y-z=5 ise, z-y=-5 olacaktır.
    x-y=9 verilmiş.

    (z-y).(x-y)=-5.9=-45 bulunur.

  5. #5

    Grubu
    Üye
    İş
    10. sınıf
    Teşekkürler Gökberk kardeşim
    Antalya Yavuz Selim Lisesi

  6. #6

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    Bir şey değil

  7. #7

    Grubu
    Üye
    İş
    10. sınıf
    Arkadaşlar bir sorum olacak
    A.) 3x²-6x³ ifadesini çarpanlara ayır diyor ben 3x(x-2x²) seklinde buldum ama cevap anahtarında 3x²(1-2x) yazıyor mantıkten ikiside doğru ama sorumun amacı ikiside olur mu cevap anahtarında bu şekilde ayrılmasının bir inceliği var mı ?
    Antalya Yavuz Selim Lisesi

  8. #8

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Öğretmen
    50 sayısını
    5.10 diyemi ayıralım
    2.5² diye mi...

    x-2x² indirgenebilen yani asal olmayan ifadedir. 10 gibi...
    x(1-2x) diye yazmak gerekir. 2.5 gibi
    Metin Emiroğlu Anadolu Lisesi.

    Endemik Yayınları

  9. #9

    Grubu
    Üye
    İş
    10. sınıf
    Hocam yani parantez icleri asalmi olmali ve bilinmeyenli bir ifadenin asal oldugunu nasil anlariz?
    Antalya Yavuz Selim Lisesi

  10. #10

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    parantezin ici çarpanlarına ayrılmamalı


 
2 sayfadan 1.si 12 SonuncuSonuncu

  1. Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!

Benzer konular

  1. çarpanlara ayırma
    mrs.nobody bu konuyu 12. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 8
    Son mesaj : 11 Şub 2012, 22:01
  2. çarpanlara ayırma
    mertarda bu konuyu Kpss matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 7
    Son mesaj : 09 Şub 2012, 10:52
  3. çarpanlara ayırma
    arslan bu konuyu 10. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 5
    Son mesaj : 08 Şub 2012, 22:26
  4. çarpanlara ayırma
    KPSSBURSA bu konuyu KPSS Matematik forumunda açtı
    Cevap: 3
    Son mesaj : 22 Oca 2012, 03:09
  5. çarpanlara ayırma ((x±y)^3,x^3 ±y^3 ,ax^2+bx+c biçiminde çarpanlara ayırma) 1
    halil2 bu konuyu 10. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 3
    Son mesaj : 01 Şub 2011, 19:09
Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları