1. #11

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Birler basamağından başlayarak ikişer ikişer ayrılır.
    En solda 4 tek kaldı.İki basamaklı da olabilirdi.
    Karesi 4 'ü geçmeyen en büyük sayı aranıyor.(2)
    2 üst kısma yazılıyor.
    20000.2=40000 olduğu gibi,önce yazılan 2 sayısı 2 ile çarılıyor.
    2.2=4 'ün sağına bir rakam yazılıp yazılan rakamla çarpılıyor.
    4'ün yanındaki 00 'da varmı diye bakılıyor. Yoksa 2 'nin yanına bir tane sıfır yazılıyor.
    Bu defa üstteki 20 sayısı 2 ile çapılıyor.Aynı işlem tekrar ediyor.
    Hep yok çıktığından 00 01 60 00 'dan her iki tanesi 2 'nin yanına bir sıfır koyduruyor.
    Çözümde son hamleyi yazdım.Bir örnek:

    625 'in karekökü:
    6 25...........25
    4...........2.2=45
    -...............x....5
    225.............225
    225
    -
    000

  2. #12

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Sen de sağol ''sinavkizi''

  3. #13

    Grubu
    Yasaklı üye
    İş
    Üniversite
    Alıntı slymnoymak'den alıntı Mesajı göster
    Çarpanlara ayırmada sayı ekleyip çıkarma yöntemini bilmeniz yeterli.
    Bir tanesi ile ilgili sorulabilir.
    Bu soru geniş zaman dilimi sorusu.
    Özel matematik soruları içinde olmalı.
    Çözümü çok süren sorular sizi ürkütmesin.
    Kısa sürede çözülecek test soruları içinde olmaz.
    Görüş yeteneğini geliştirmek için bazen uzun çözümler gerekebilir.
    Hocam zaten genelde görüş yeteneğiyle alakalı sıkıntı yaşanıyor çarpanlara ayırma sorularında. Ne önerirsiniz bu konuda? Nasıl geliştirebiliriz. Belki çok da soru çözdük bu konuyla alakalı ama bir soru geliyor göremeyince yapılamıyor. Daha fazla soru çöz diyeceksiniz belki ama bundan başka ne yapılabilir?

  4. #14

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Çarpanlara ayırma sorularını çatır çatır çözen birisine ''daha çok soru çözersen daha iyi olursun'' demek pek hoş olmaz.
    Zorluk düzeyi yüksek olan bir soru ilk denemenizde çözülemeyebilir.Hatta hiç bir hareket yapamayabilirsiniz.
    Bu tür sorular kısa zaman diliminde çözülmesi istenirse test sınav tekniğine de uymaz.
    Devamlı kısa çözümlü sorularla uğraşmak ya da şıklardan doğruyu bulmak matematik yeteneğini geliştirmek için yeterli olmaz.
    Arada baba sorularla da uğraşın. Kendinize en uygun yolu bulmak yine size kalır.
    Gönlünüzden geçen çözüm yollarını yakalamanızı dilerim.

  5. #15

    Grubu
    Yasaklı üye
    İş
    Üniversite
    √(40001600016) = √(10000400004.4) = √(22.(1010+4.105+4)) = √(22.((105+2)2-(2.2.105)+4.105))
    = √(22.(105+2)2) = 2.(105+2) = 200004
    bu şekilde de yapabiliriz hocam ama baya uğraştırıyor adamı

  6. #16

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Kutlarım ''frk.''
    Şimdi uğraştırsa da başka bir soruda işini kolaylaştırır.
    Güzel çözümleri izlemek ne kadar zevkli.

  7. #17

    Grubu
    Yasaklı üye
    İş
    Üniversite
    Teşekkürler hocam. Ben şaşırdım nasıl bu şekilde çözdüğüme


 
2 sayfadan 2.si BirinciBirinci 12

  1. Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!

Benzer konular

  1. çarpanlara ayırma
    mrs.nobody bu konuyu 12. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 8
    Son mesaj : 11 Şub 2012, 22:01
  2. çarpanlara ayırma
    mertarda bu konuyu Kpss matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 7
    Son mesaj : 09 Şub 2012, 10:52
  3. çarpanlara ayırma
    arslan bu konuyu 10. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 5
    Son mesaj : 08 Şub 2012, 22:26
  4. çarpanlara ayırma
    KPSSBURSA bu konuyu KPSS Matematik forumunda açtı
    Cevap: 3
    Son mesaj : 22 Oca 2012, 03:09
  5. çarpanlara ayırma ((x±y)^3,x^3 ±y^3 ,ax^2+bx+c biçiminde çarpanlara ayırma) 1
    halil2 bu konuyu 10. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 3
    Son mesaj : 01 Şub 2011, 19:09
Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları